Vagoane restaurant-bar CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.033
2.534
Iași
LOCATION
Iași
Salut,

aÂşa cum zice Âşi numele subiectului aÂş dori sa dezvoltam si acest subiect.

Asa ca cine are poze, link-uri catre alte subiecte, date despre aceste vogoane poate ajuta la dezvoltarea subiectului.

Si sa avem un punct de la care sa plecam, un scan dupa un catalog Mecano ExportImport:



Nicaieri in catalog nu se specifica de la ce vagon e interiorul, dar eu parca tin minte ca asa erau vagoanele restaurant CFR. Cred ca e de la un 88-42 asa ca aici:

http://www.railwayfan.ro/images/SECT/9/45/4127.jpg
 
Nu pot sa va ajut decat cu asta :

89-76 Bar-Bistro sunt doar 10 bucati care provin din modernizarea vagoanelor seira 50. Iar 88-96 Bord-Restaurant cel mai mare nr l-am vazut 012.
 
Va amintiti vagonul bar care intr-un capat avea banchete?Cum ar fi un 20-47.
Pe unde mai sint alea?

Uite aici ce am pozat eu in Arad in 2006
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/9/45/5302.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/9/45/5303.jpg

http://www.railwayfan.ro/images/SECT/9/45/4127.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/9/45/4128.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/9/45/4129.jpg
 
dantm a spus:
Va amintiti vagonul bar care intr-un capat avea banchete?Cum ar fi un 20-47.
Pe unde mai sint alea?

Au fost vagoane BAR/clasa 1 si 2. Un capat al vagonului era cu banchete. Aveau dunga galbena cat tinea barul, de la un capat pana la usa de la capatul spre banchete. Au fost verzi, albastre si rosii. Cu seria 50 53 85-47 xxx
 
cristiCFR a spus:
Am gasit 2 poze din 2003 vagonul 50 53 85-47 003-2 :

http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car/local/single_deck/85-47/pix.html

Asta oare pe unde se afla ?

http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car/restaurant/WRr/pix.html

Dupa cum scrie si pe site, la Budapest Keleti ! :oops:
 
buna Florine,

poza ta din catalog este intr-adevar dintr-un 88-42 cu amenajarea interioara originala, produs de GĂśrlitz, Bautzen sau Ammersdorf si cu amenajarea speciala facuta de VEB Waggonbau Gotha...

cine stie in ce an s-au importat din DDR 88-42urile? cred ca era concomitent cu primele 60-41, adica dupa 1966, insa nu am informatii precise!
 
@Horia am o vaga senzatie ca 88-42-urile nu sunt venite din DDR .Faptul ca sunt incaltate cu MD-uri mi se pare un pic cam ciudat.Plus la capete nu semana cu Y-urile venite de la Gorlitz in anii 80.
 
cristiCFR a spus:
Nu am intrebat unde este facuta poza... aia stiu...

Intrebam unde se afla acest vagon acum ? , daca mai exista...

Scuze, am glumit doar !
Vagoanele restaurant seria 51 53 8842 000-9 pana la 029-8 (30 buc.) au fost construite in anul 1969 in R.P.U. (Republica Populara Ungara) !!! Par a fi construite dupa licenta est germana, poate la Gyor sau la Budapesta ???
Sigur nu mai este nici unul in serviciu. Ultima oara am vazut un astfel de vagon la "insula cibernetica" de la Videle.
Vagoanele de dormit seria 51 53 7069 000-7 pana la 049-4 (50 buc.) constructie RDG intre anii 1965 - 1966.
Vagoanele de dormit (clasa I-a) seria 51 53 6041 051-5 pana la 110-9 (60 buc.), constructie RDG 1971 - 1973
Vagoane Bar, cutie seria 74.000 (ulterior 2040), seria 51 53 8540 000-4 pana la 009-5, constructie U.V.Arad anul 1969
Vagoane Bar, cutie suburban 2147, seria 50 53 8547 000-8 pana la 019-8 (20 buc.), constructie U.V.A 1973
Din pacate nu am si alte date tehnice despre aceste serii de vagoane.
Trebuie precizat ca cifra 51 inseamna "apt trafic international" iar 50 "trafic intern". UVA = Uzina de Vagoane Arad (ulterior IVA = Intreprinderea de ...)
 
Serban a spus:
Vagoanele restaurant seria 51 53 8842 000-9 pana la 029-8 (30 buc.) au fost construite in anul 1969 in R.P.U.
Sigur nu mai este nici unul in serviciu. Ultima oara am vazut un astfel de vagon la "insula cibernetica" de la Videle.
:roll: Daca nu vorbim cumva de serii diferite, vagoane seria 88-42 sunt inca functionale, in varianta modernizata, in compunerea trenului D346 - Dacia.

Vad ca tu vorbesti de 30 de vagoane seria 88-42, insa eu am poze cu 51 53 88-42 044-7, deci au fost cel putin 44 de vagoane in serie. Sunt mai multe tipuri de vagoane inmatriculate in aceasta serie?!? Precum la seria 57.000?
Poza cu el pe www.railfaneurope.net
Serban a spus:
Trebuie precizat ca cifra 51 inseamna "apt trafic international" iar 50 "trafic intern"
51 inseamna complet apt RIC, adica poate circula fara nici o restrictie pe orice retea.
50 inseamna ca nu este un vagon apt RIC, ci doar apt pentru trafic local, insa nu inseamna in nici un caz ca vagonul nu poate circula in trafic international! Poate circula in trafic international insa numai pe baza unor conventii intre administratiile pe parcursul carora circula. Stiu ca vagoane seria 19-55/20-55 ieseau la unguri in compunerea unor trenuri - sa le zic asa - locale, d-alea de frontiera... :roll:
 
buna,

cu 88-42 este greu de aflat originea, ma frapeaza acea deschidere eliptica in interior identca cu cea de la WR4Ăźge-62 de la Mitropa, un OSShD B din vremea cand nici nu se inventase UIC Y :)

alte exemple de "50 cu RIC" ar fi MU-urile si AB33-urile (numite fals "Hansa") car sunt inregistrate ca 50 53 71-31 xxx, insa merg in afara... asa a fost si cu T2s, cat au fost in 71-31 (acum 61 53 75-71 xxx)

eu am poza cu 88-42 044 si dupa o sursa relativ sigura, acesta a fost livrat la CFR in anul 1978! :roll:
 
Apropo de 88-42...

Iată descriere ce este (sau... era?) pe site-ul www.grivita.ro :
Lungimea peste tampoane: 24 500 mm
Viteza maxima: 140 km/h
Boghiu: Minden Deutz
Instalatie de franare: tip KE-GPR
Locuri la mese: 34

- sursa statica de alimentare : tip SSVC4,1500 Vc.a.,380 Vc.a., 220 Vc.a., 24 Vc.c.
- generator cu poli in gheara : tip KS
- instalatie de iluminat general: indirect cu lampi fluorescente
- instalatie de iluminat local: lampi cu halogen
- instalatie de incalzire: centrala termica alimentata cu propan
- capacitate de incalzire : 79.366 B.t.u./h
- tensiune alimentare : 220 V c.a.
- temperatura apa tur/retur : 90&186;C / 70&186;C;
- instalatie climatizare : 2 instalatii tip SPLIT
- capacitate de racire : 19.790 Btu/h
- tensiune de alimentare : 380 V c.a. , 50 Hz
- instalatie audio- video:
- statie amplificare : 6 W&177; 2 dB/ 100 Hz, 8 KHz
- radiocasetofon
- videoplayer
- 2 televizoare color
- instalatie refrigerare : 6 frigidere, 2 cutii frigorifice,spatiu total refrigerare : 1060 l
- instalatie pregatire hrana : 2 aragaze cu 4 ochiuri tip alimentate cu propan, dotate cu filtre electrice de aspiratie
- pereti realizati din poliester armat cu fibra de sticla sau panel placati cu tabla inox sau tapet PVC
- ferestre de profile de aluminiu prevazute cu geam termopan cu grad de absorbtie 25% si jaluzele (in salon)
- usi profile din aluminiu.

Apoi...priviĂži-l pe 51 53 88-42 046-2:
Pe 1 Mai 2007 in R347:
51_53_88_42_046_2_r347_bucn_001_1mai2007_751.jpg


51_53_88_42_046_2_r347_bucn_002_1mai2007_197.jpg


Pe 12 Februarie 2008 in R463 (Bucuresti Nord - Sofia):
51_53_88_42_046_2_r463bucn_sofia_bucn_003_12feb2008_142.jpg


51_53_88_42_046_2_r463bucn_sofia_bucn_004_12feb2008_827.jpg
 
de remarcat ca acest 046 nu este modernizat ci doar revopsit, si-a pastrat pana si ferestrele originale...

dupa forma, ferestrele imi amintesc de productiile est-germane sau de VG Gyor...
 
Horia_Radulescu a spus:
eu am poza cu 88-42 044 si dupa o sursa relativ sigura, acesta a fost livrat la CFR in anul 1978! :roll:
Este foarte posibil sa fie si alte vagoane in serie - fotografia cu 046 este o dovada in acest sens. Eu am niste insemnari la nivelul anului 1975.
Cred ca ar trebui sa deschidem cate un subiect nou cu fiecare serie de vagoane in parte, astfel incat informatiile si fotografiile provenite de la fiecare pasionat (serios !) sa fie grupate si sa constituie o sursa corecta/credibila de documentare. Oricum, felicitari pentru interesul si seriozitatea cu care tratati subiectele pe acest forum.
:aplauze: