Vagoane de dormit-statia domiciliu:Bucuresti-obligatoriu?

Avatar utilizator
kltrainlover
Mesaje: 324
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Vagoane de dormit-statia domiciliu:Bucuresti-obligatoriu?

Mesaj de kltrainlover » Dum Oct 26, 2008 10:30 am

Pana in prezent nu am vazut nici un vagon de dormit inca activ care sa aiba o alta statie de domiciliu decat Bucuresti (Grivita). Este obligatoriu ca toate vagoanele de dormit sa aiba statia de domiciliu in Bucuresti-Grivita?
Daca da, de ce? E valabil si la cusete?
Sincer mi s-ar pare o chestie anacronica. Nu vad de ce un vagon de dormit nu ar putea "domicilia" in Cluj, Iasi, Timisoara, Constanta, Satu Mare, etc.
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Vagoane de dormit-statia domiciliu:Bucuresti-obligatoriu

Mesaj de sogard_2003 » Dum Oct 26, 2008 11:03 am

Poate ca numai aici se formeaza trenurile cu vagoane de dormit.Sau poate ca numai aici exista personal specializat pentru reparatii si intretinere...
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
kltrainlover
Mesaje: 324
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Vagoane de dormit-statia domiciliu:Bucuresti-obligatoriu

Mesaj de kltrainlover » Dum Oct 26, 2008 11:09 am

sogard_2003 scrie:Poate ca numai aici se formeaza trenurile cu vagoane de dormit.
Prima varianta pica. Rapidul 936 (Oradea-Mangalia) nu de formeaza la Bucuresti ci la Oradea si are in compunere un vagon de dormit de acest tip (seria 71-31):
[Link Removed for Guests][Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
gicu
Mesaje: 297
Membru din: Mar Apr 22, 2008 12:00 am
Localitate: Tg-Jiu
Contact:

Mesaj de gicu » Dum Oct 26, 2008 11:46 am

cred ca depinde de ce fel de regionala apartine , cum regionala Bucuresti fiind una dintre cele mai mari cred ca si-a permis sa cumpere aceste tipuri de vagoane,sau fiind una din principalele regionale unde se formeaza garniturile pt. toata tara si-a permis sa faca statia de domiciliu acestor vagoane la Bucuresti - Grivita unde sint si atelierele de intretinere si reparatii la aceste tipuri de vagoane.
paall

Mesaj de paall » Dum Oct 26, 2008 3:35 pm

poate ca se rotesc vagoanele intr-o saptamana doua si mai ajung si la Bucuresti.

exista un Accelerat care pleaca din Iasi pe Suceava , Vatra.Dornei etc care are in compunere un vagon cuseta.

acel vagon cuseta mai ajunge la Bucuresti si pleaca inapoi spre Iasi cu Rapidul Buc-Iasi si retur Cele de noapte 663 si 664.

sau altadata am vazut 663-ul cu 2 vag de cuseta chiar daca in primul nu erau calatori ;)

si acceleratul Suceava - Buzau - Mangalia acum limitat la Constanta in vara avea cuseta.

Cuseta de Suceava care face pe A Suceva-Constanta si retur este dusa adusa de la Bucuresti cu R 753 Buc-Bt la grupa de Suceava.
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1830
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Dum Oct 26, 2008 4:46 pm

Vagoanele de dormit si cuseta apartin de SC Gevaro.
Ele au un grafic de rotire fiind atasate la dicverse trenuri.
De exemplu o cuseta care sosea la Timisoara cu rapidul de Mangalia era dusa cu personalul de Tirgu Jiu pina la Arad unde era atasata la acceleratul de Bucuresti.
Diverse alte trenuri au in compunere vagoane de dormit si cuseta nedeschise publicului pe care le duc spre/de la Bucuresti.
Chiar si un IC de la noi duce niste WLAB -uri la Bucuresti.
paall

Mesaj de paall » Dum Oct 26, 2008 9:45 pm

un IC de la Tm are si o grupa de 4 vag din care un WLAB de la München, IC care ajunge dupa miezul noptii in Bucuresti, si dimineata pleaca inapoi spre Timisoara.
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1830
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Lun Oct 27, 2008 9:39 am

Exact acel WLAB de München circula la Bucuresti pentru pregatirea tehnica, sanitara radicala.
Un WLAB circula cu IC ziua pina la Timisoara unde e atasat la Traianus.
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5314
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Lun Oct 27, 2008 1:49 pm

buna baieti,

ii dau dreptate lui Dan: cusetele, dormitoarele si restaurantele nu apartin de CFR ci de Gevaro, toate fiind inmatriculate la Bucuresti cu statia de domicilui Buc.-Grivita... asa era si inainte, numai ca Gevaro se numea Romvared! ;)
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
kltrainlover
Mesaje: 324
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de kltrainlover » Lun Oct 27, 2008 8:46 pm

Horia_Radulescu scrie:buna baieti,

cusetele, dormitoarele si restaurantele nu apartin de CFR ci de Gevaro, toate fiind inmatriculate la Bucuresti cu statia de domicilui Buc.-Grivita... asa era si inainte, numai ca Gevaro se numea Romvared! ;)
Horia,
ce vrei sa spui prin "inainte", inainte de 1989?
De la ce vine denumirea de Gevaro?
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1830
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Mar Oct 28, 2008 8:03 am

Chiar, de la ce vine Gevaro?
Romvared parca era, ROMania VAgoane REstaurant si Dormitor.
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5314
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Joi Oct 30, 2008 8:34 pm

buna,

Romvared venea de la ROMania, VAgoane REstaurant si de Dormit, cum s-a spus... iar Gevaro nu stiu, VAgoane si ROmania e sigur, GE... cine stie?
toate cele bune,
HR
Scrie răspuns


Înapoi la “Vagoane de calatori”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Bing [Bot]