Vagoane calatori

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
2
Timisoara
LOCATION
Timisoara
As avea nevoie de ceva info de la cei cu experienta mai mare in domeniu, referitor la vagoanele de calatori.
1. tipurile de boghie care se utilizeaza pentru principalele tipuri de vagoane de calatori (de ex. pentru 61 53 21-90 003 2 am inteles ca se utilizeaza Y32)
2. care ar fi logica de denumire a acestor vagoane, sau cate tipuri exista intr-o descriere succinta (o clasificare am intalnit-o pe www.railfaneurope.net)
De exemplu pentru trenurile Intercity am gasit: Beem, Blee, Bmee si altele.
3. se pot gasi deseen sau schite ale vagoanelor de dormit?

mersi
 
buna,

arunca un ochi aici, multe denumiri din acestea exista si la CFR:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2589

boghiul Y32R folosit la AVA200 (vagoanele 21-90, 21-86, 10-70 si 10-90), si nu Y32, este o evolutie a boghiuli clasic Corail, care la randul lui este o evolutie a boghiului clasic Fiat de la vagoanele Eurofima...

fiecare firma are codificarile proprii la boghie...
la Goerlitz aveam Goerlitz II pana la Va, apoi GP200, apoi GP200s...
la DB exista boghiurile MD (Minden-Deutz) ca MDLeicht, MD33, MD53, etc...

Bmee (ca Amee, WLABmee) reprezinta interpretarea la CFR a codurilor UIC unde ee inlocuieste pe z din tarile central europene (Zugsammelschiene) energia din vagon canalizata pe culoar central, caracteristica a vagoanelor UIC Z (si dupa caz X si Y modernizate)

de ce vagoanele de la DWA Bautzen au ajuns Bmee si cele foste de IR importate de curand Beem, asta numai un cap luminat (sau nu) de la CFR ne poate lamuri, pe forumuri europene se rade de mult de neghiobia asta :D
 
buna,

erau Bmz, insa nu orice Bmz este echivalent cu alt Bmz :)

ce arati tu aici sunt Bmz-uri dintr-o serie recenta, din 1990-91 a ÖBB (21-91), care nu mai au nici o legatura cu Bmz-urile 20-70.5 sau 20-70 sau 20-90 din anii 1975-78... e alta lume!

Bmz-urile din seria din 1991 erau sau pe boghiuri MD52, sau pe SGP300... cel de la mijloc este pe SGP mai vechi, insa tot cu patina magnetica!
 
Salut,

am gasit aceasta poza pe un forum:

http://www.****/download/file.php?id=126&sid=0b71f4b5c5a7d76647f7d9577940b38a

Cu textul urmator: "foto de pe IGR 2001"

Locatia e necunoscuta pentru mine. Stie cineva unde este facuta poza? Locomotivele cu abur mai exista astazi? Vagonul 21-47 sau 11-47 ce are pe acoperis?
 
Locatia nu o stiam. Si eu ma gandeam la o rama electrica, cum nu eram sigur nu am scris.
 
Poate sa vina de la Institutul de Geologie Roman, adica acel bloc turn din spatele pietei Chibrit, pozitia se potriveste ( :( cum intram si noi acolo)
 
shoppy a spus:
Poate sa vina de la Institutul de Geologie Roman, adica acel bloc turn din spatele pietei Chibrit, pozitia se potriveste ( :( cum intram si noi acolo)
Este vorba de Insitutul Geologic al Romaniei (cel mai vechi din Europa) si accesul in acea cladire este STRICT INTERZIS! Asa ca nu ai cum sa patrunzi acolo. Sorry! Dar sa fii pe faza ca or sa mai apara poze ;)
 
shoppy a spus:
Poate sa vina de la Institutul de Geologie Roman, adica acel bloc turn din spatele pietei Chibrit, pozitia se potriveste ( :( cum intram si noi acolo)
Se intra foarte usor. Pe poarta ! Sa ai buletinul la tine, faci o cerere o lasi la paza si astepti sa-ti aprobe directorul firmei de paza. nu este asa greu. Asa am urcat eu pe blocul GRIRO dupa 2 luni de asteptare.
 
Te contrazic nemesiss. Stiu clar ca nu se poate intra acolo. Chiar nu glumesc. Nu-i mai pune pe baieti sa se duca degeaba acolo :))
 
Nu cred ca e imposibil accesul doar e o institutie publica.Mai ramine accesul pina la etajele superioare.
 
19-57 in compunerea P3126 Gurahont-Arad

20-55 in compunerea P3126 Gurahont-Arad

20-54 in compunera P3126 Gurahont-Arad
 
10-31 001-4 la Remarul Pascani:



poza de pe http://trenuletz.myfreeforum.ro/vagoane-f19/vagoane-10-31-t864.htm
 
Poza, fiind facuta de la departare, nu ne poate lasa sa vedem prea multe detalii. Dar dupa cum se vad boghiurile par a fi Minden -Deutz 33 care s-au folosit la vagoanele romanesti de IVA Arad sau MEVA Drobeta Turnu Severin . Si forma carcasei pare a fi de vagon seria 11-47 sau 21-47.
 
In curte la Remarul sunt destule vagoane 11-47 si 21-47, mai mult ca sigur ca provine din aceste serii.
Fratele meu a fost la Pascani sa il fotografieze dar nu mai era. Poate o sa apara in trafic zilele astea. Langa vagon se vede si al 3 lea vagon din seria 20-68.