Cusete seria 40-31

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

kltrainlover

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
329
1
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Care este originea acestor cusete, unde au fost fabricate si intre ce ani?
cand au intrat in parcul CFR?



Partial off-topic (daca luam drept criteriu scara) : exista un astfel de vagon la scara H0 (evident nu in inscriptionare CFR)?
 
hai mai, ceva rabdare, mai suntem si noi in vacanta ;)

este vorba de foste BctĂźm256 ale DB AG, respectiv DB, Touropa si Scharnow din 1967-69; sunt vagoane UIC X pe 27,5 lungime (mai lungi ca regula) cu "compartimente duble" la mijloc, care se puteau desparti in 2 diferite prin perdea.

la CFR au ajuns dupa 2002 si au fost modernizate: climatizare (scoaterea multor aeratoare de pe acoperis), sortur, vopsire si interioare noi.

la N avem un model Fleischmann vechi dar bun (vezi conversia mea) iar la H0 din cate imi amintesc Alphatrains avea unul la 1:87; cred ca mai era si un Fleischmann 1:100!
 
hmmm...

pe undeva (cred ca la NĂźrnberg acum doi sau trei ani) am vazut un Handmuster, deci cred ca acea matrita exista pe undeva... poate pe la Piron la LSModels? sau poate sa fi ramas in "stocul de matrite neplatite integral" pe care Modern Gala le-a pus deoparte? :D

in orice caz, cum fostul BctĂźm256 exista inca si la DB AutoZug, si la OSE in Grecia, poate il vom vedea pe piata intr-o zi...

sa nu uitam ca Robert Doll (RailTop) planuia pentru 2009 un WRmz137 in toate variantele, inclusiv cea CFR... insa cum firma s-a cam dus pe apa sambetei... (sau mai degraba a fluviului galben, Yan Tze) :D mai avem de asteptat!

si, evident, ca sa nu uit: multumesc kltrainlover pentru urare! ;)
 
Horia,
Ia uite ce am descoperit la Roco:

Roco 44383, Modell des Bcmt 257 der DB im Längenmaßstab 1:100.

Art.Nr. Zeitraum Kupl. LĂźP Ep. Typ Betr.Nr

44383 -1996- BK 275 IV Bcmt257 DB



Asadar un vagon scara 1:100. E drept Bcmt257 nu Bcmt256. Nu stiu ce diferente exista intre 257 si 256. Mie mi se pare ca daca am elimina aeraratoarele de pe acoperis am obtine un 40-31 pe H0. Mai ramane:
1) de confectionat "masca " dintre boghiuri.

"Masca" am incercuit-o cu rosu.
Din ce (de la ce alt vagon) s-ar putea adapta o astfel de masca?
2) de montat boghiuri GorlitzV
3)de vopsit in grila CFR

Revenind la scara 1:1 mai am cateva intrebari:
1) au fost cumva inscrise doua vagoane nu perfect identice pe aceeasi serie? Din cate mi se pare mie, da. Priviti aceste doua poze:

capetele vagonului sunt tesite; n-am vazut decat unul singur de tipul acesta dar totusi el exista, este 61 53 40-31 025-4

si modelul cel mai des intalnit de 40-31, aici 61_53_40_31_020_5

2) cate 40-31 are in total CFR-ul?
 
buna,

exista cel putin doua 40-31 diferite, pozate de Michael Siess la Viena in "Dacia", unul are ramele la ferestre in culoarea cutiei (albastre) si celalalt argintii... ca cel pe care l-am facut eu in model (poza urmeaza ;) )

o sa ma uit in Deppmeyer sa vad diferentele intre 256 si 257, ambele erau "turistice" si pesemne ca difereau prin sistemul de frana sau de alimentare cu curent...
 
Seara buna tuturor

Acum CFR are 27 de vagoane in seria 40-31 si 7 vagoane din seria 40-70.

Vagoanele 40-70 006 si 40-70 007 provin din vagoane seria 40-31 carora le-au fost schimbate boghiurile in unele Minden Deutz 36 apte de 160 km/h si frana cu patina.
Singura diferenta clar vizibila intre 40-70 001-005 si 40-70 006-007 este ca acestea din urma nu au ramele de la ferestre vopsite in culoarea cutiei.

In seria 40-31 au fost incadrate si 3 vagoane din seria 50-30, acestea fiind urmatoarele
40-31 022
40-31 023
40-31 026
 
Scuze, apte de 160 km/h. pentru 5/h pe macaze si 45/ in linie dreapta?

Chiar voi fi bine dispus in weekend :D :D :D :D
 
Asta in Romania, dar sa stii ca in Ungaria si Austria prind destul de des 140 km/h.
40-70 este cuseta care merge cel mai des pe trenurile internationale.
 
O mica remarca. Vagoanele cuseta pe care le vad in poze sint foste DR si din pacate au lungimea de 27,5 metri. Restul sint vagoane DB si au toate lungimea de 26,4 metri. Bineinteles este acel BORD RESTAURANT de 27,5 metri.
 
26.4 metri au fostele cusete din seria 50-30 Bcm care au capetele rotunjite
27.5 metri au cusetele ex-DR cu capetele drepte si cu ferestre duble pe partea cabinelor.
 
buna,

si aceasta informatie este falsa.

fostele Bcm243 si Bocm246 (modernizate) ale DB, constructie incepand cu 1961 dupa UIC X au LüP 26400mm

fostele Bctm256, Bctm257 (modernizate) si Bocmh244 (a doua modernizare) ale DB, constructie incepand cu 1967 dupa UIC X au LüP 27500mm

CFR nu are nici un fel de cuseta de 26400 sau mai lunga ex-DR/DDR (mai lunga nici nu exista) iar cuselete ex-DDR de Bautzen dupa UIC Z2 acum sunt la BTE in Germania sau la BZD la bulgari.

DR(Ost) nu a avut niciodata cusete mai lungi de 26400mm, ci doar cusete OSShD B (24500mm), UIC Y (24500mm), Y/B (24500mm) si UIC Z(2) de 26400mm.

la CFR exista foste Bocmh244 (ex 257, ex 256) de 27500mm (AcBcmee 40-70, 40-31 in afara de 022, 023, 025, 026), foste Bocm246 (AcBcmee 40-31 025), foste Bcm243 (AcBcmee 022, 023, 026 si cele doua Bcm 50-30 ramase).

toate aceste vagoane sunt de origine vest-germana.
cele est-germane sunt AcBcee 44-31 (cu 001 fost 59-76, 44-76), foste Bc 59-50.
 
Horia,

am dat in Timisoara peste fostul 59-76, acum este 44-31 001-1.
 
buna Florin,

vrei sa spui fostul Bc 59-50 0xx, Bcee 59-76 001, apoi AcBcee 44-76 001 (cu boghiuri MD362), apoi "reincaltat" cu G Va si renumerotat AcBcee 44-31 001... :D

e relativ usor de recunoscut - e singurul la care la Grivita si-au dat osteneala sa-i monteze scari de acces laterale cu treapta de jos pivotanta (pesemne provenite de la WLABmh174/175 la care s-a renuntat la 2 usi de acces...)
 
17 iulie 2011 Sighetul Marmatiei

44-31 001



Alta ocazie in care am vazut cat de utila este viitoarea carte despre vagoanele de calatori.

Am stat de vorba cu insotitoarea de vagon si dupa ea si cineva din Grivita care le face instructajul vagonul 44-31 001 are 40 de ani, oricit am insistat eu tot nu credea ca vagonul este facut in 1983.

Fata de prezentarea oficiala din Bucuresti Nord din 2007, astazi vagonul nu mai are monitoarele la cl 1 si nici culoarea rosu cu gri la interior la cl 1. Asta din ce a spus insotitoarea de vagon, ca nu a vrut sa deschida usile (legate cu lant) la cl 1 sa vad si ma sa conving, asa ca nu pot sa fiu sigur de ce zicea.

Am calatorit cu vagonul de la Beclean la Bucuresti. Fata de restul de vagoane din seria 44-31 vagonul nu are prize, am mai observat ca podeaua de langa wc este rupta,sparta, din cabina wc iese apa pe culoar, butonul pentru vacumul la wc-uri nu merge din cabina, trebuie sa iesi pe hol si sa umbli la o chestie mare cu 2 butoane si sa apesi pe acolo.


Interior cl 1 la vagonul cuseta AcBcee 44-31 001 fost Bcee 59-76 001:



foto Nicu4


Este clar ca ei fac confuzie, ca vagonul vechi de 40 ani este AcBcmee 40-31/ 40-70 (Bcm 50-30) tip UIC X.

Putin offtopic de la aceasi insotitoare de pe cuseta, vagonul de dormit tip T2S este vagon spital!!

Cum am calatorit de multe ori cu vagonul cuseta am auzit tot felul de aberatii, va dati seama ce oameni are Gevaro.


Revizia Grivita

61 53 40-31 023-9


61 53 40-70 003-3 cu ramele la ferestre in culoarea albastru:
 
Adevar graiesti frate, insa si dupa ce va aparea cartea stimata doamna insotitoare va gandi la fel, ca doar "e din sistem" si "Lica de la instructaj stie mai bine ca baietii aia"

Asta e trupa, cu asta defilam.