Vagone MU

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

sorin

Active Member
25 Aprilie 2008
79
0
italia
LOCATION
italia
Salut

Toata lumea stie (sau cel putin asa stiu eu)ca la noi exista un singur exemplar de vagon Mu in administratia Gevaro cumparat de la SBB CFF.
Un prieten mi-a spus ca a citit pe un forum din Germania ca la noi ar fi ajuns de fapt vreo 8 astfel de vagoane.Tot acest prieten mi-a mai spus ca au circulat si la extern si ca a vazut poze cu un asfel de vagon(voi incerca sa procur macar o poza).

Stie cineva mai multe amanunte despre acest lucru?

Li s-au facut ceva modificari dupa ce au fost aduse la noi?

Pe ce ruta circula?

Multumesc


http://www.railwayfan.ro/image/?img=63727&r=

http://www.railwayfan.ro/image/?img=63725&r=

http://www.railwayfan.ro/image/?img=63721&r=


Edit by Admin: schimbat numele topicului in cel corect
 
buna,

la CFR au ajuns cel putin 6 bucati de vagoane MU (nu Mu), adica Modernisierter typ U.

din acestea 3 provin de la SBB, dateaza din 1972-73 si nu mai circula de cativa ani; cel putin unul asteapta "upgrading" la Grivita, fotografii cu el au fost postate recent pe trains.ro

cele trei vagoane de la SBB sunt foarte usor de recunoscut; au fost singurele typ MU produse fara sorturi si nu au apartinut niciodata CIWL!

celelalte trei provin de la CIWL si au circulat o vreme pe relatia Ungaria; Michael Siess avea o poza, parca de la Zoltan Csfira, in Budapesta, cu un MU CFR cu sorturi, provenit de la CIWL, prin 2003.

toate cele 6 MU ale CFR sunt inca rosii, nu au trecut prin upgrading.

am vazut insa des confuzii MU - T2 - T2s - U Hansa - WLABmh174/175; problema este ca la CFR toate in afara de T2 (existent numai la RegioTrans din sursa SNCF) si U Hansa (care nu exista deloc, se confunda des cu WLABmh174 si 175 mult mai recente) sunt incadrate in aceeasi serie...
 
Salut

Multumesc Horia(atit pentru corectie cit si pentru informatii)
Iata poza de care vorbeam mai sus:



probabil poza este facuta in Ungaria(locomotiva pare un V43)

Ce tren este?Pe ce alte relatii internationale a mai circulat
 
salut,

este vorba de MU 4781 sau 4786 ex Rail-In-Club (CH), care au sorturi (cum spunea, MU 4829-4831 ex SBB nu au sorturi si arata altfel).

poza din link este foarte asemanatoare cu cea a lui Zoltan; este facuta la Budapesta, locomotiva este evident o V43.2... trenul NU este Dacia, se remarca un fost -47 sau -57 trecut prin Upgrading categorisit ca 50 imediat dupa MU

cel de-al saselea MU de la CFR este neidentificat...
 
Horia_Radulescu a spus:
din acestea 3 provin de la SBB, dateaza din 1972-73 ...

Salut

Atunci au fost fabricate sau atunci au ajuns la noi?Daca au ajuns in 73 atunci inseamna ca au fost si albastre indigo?Cu dunga alba?

Eu personal fac distinctia intre T2S,Hansa sau MU nu dupa serie ci dupa generalitati
MU au frestrele aproape patrate,Hansale au acoperisul inalt si rotund la capete etc.
 
sorin, Hanse in Romania NU exista, tu vorbesti de WLABmh174 foste DB (cu acoperis rotund) sau WLABmh175 cu acoperis drept... exista ca modele Roco pe H0, Minitrix pe N

MU-urile au ajuns la CFR dupa 1996, 20 de ani au circulat la SBB...
 
Salut,

prin bunavointa lui rocoman iata vagonul MU fara sorturi:

 
Salut

Ai dreptate Horia.M-am exprimat gresit.Vroiam sa spun ca in ciuda faptului ca mai toate vagoanele de dormit au seria 71-31(probabil de asta se face mai tot timpul confuzii) eu incerc sa le deosebesc pe cit posibil dupa generalitati.

Deci vagonul de mai sus este MU 4829-4831 ex SBB?

Super!!!Este prima data cind le vad.

Cu siguranta pozele sunt facuta la Grivita,cum ati reusit sa intrati?
Complimente pentru poze si multe multumiri.
 
buna sorin,

da, acestea sunt MU 4829-31 ex SBB, construite in Franta in 1972-73, singurele MU din lume (!!!) fara sorturi ;)

Arnold facea un model al acestui vagon in culori SBB, pe care il am in colectie, insa, evident, cu matrita de MU clasica cu sorturi... :(

ca o paranteza, vagonul de dupa MU este un 71-31 fost WLABmh175 al DB cu acoperis cu capetele drepte, un urmas al lui U-Hansa din anii 1967-68
 
Salut

Eu m-am zapacit de tot :?: :?:

Nu mai inteleg nimic!!!

Stiu ca e off topic asa ca sper sa ma scuzati:

cautind date pe net despre vagoanele mele am dat de o lista cu mai multe vagoane Pullman,MU,UH etc

http://www.stars-tours.org.uk/Wagons-Lits.htm

probabil multi il cunosc deja,eu abia l-am descoperit.
La sectia Sleeping Car Type MU Built 1967-1981 nici vorba de cele CFR dar in schimb apar la rubrica Sleeping Car Type UH Built 1957 cinci vagoane CFR.

Seria 71-70 stiu ca sunt ex DWA,Horia a zis ca Hanse la noi nu sunt,deci cum e?

Multumesc
 
buna sorin,

la CFR s-a facut un talmes-balmes caracteristic, punandu-se in seria 71-31 foarte multe WL-uri diferite...

in 1991-92 s-au adus in Romania vagoanele DWA noi, WLABmee, in numar de 30, 71-80 si mai apoi dupa RK 71-70; sunt pe UIC Z2 (neclimatizate, acum Z1 cu clima, partial)

modele de WLABm DWA nu exista pe nici o scara, cele CFR nu circula pe alte retele.

in anii 1994-2000 s-au adus ca seria 71-31, clasate ca WLABmee, diferite modele vechi:
- foste WLABmh174 si 175 ale DB AG. acestea au fost numite fals "U Hansa" la CFR, desi U Hansa era modelul dinaintea lor, cu usi dintr-o singura bucata si mai scurte; 174 si 175 sunt pe standardul UIC-X si se diferentiaza la acoperis: 174 are capete curbe, 175 drepte; ambele au sorturi din origine, boghiuri MD si ferestre rotunde cu garnituri de cauciuc; la Roco apare in acest au un 174 (cu 4 usi) ca fals vagon CFR. am realizat pe N mai multe 174 in diferite scheme CFR pe baza Mtx.
- vagoane T2s (3, dupa alte surse 4 buc) din mai multe surse (DB, CIWL), model Heris pe H0 si Horia/Roco pe N
- vagoane MU (5, dupa alte surse 6) de care vorbim aici, 3 de la SBB (nu au intrat in parcul CIWL niciodata) si 2 sau 3 cu sorturi de la CIWL

HTH :)
 
Salutare,


4830 (?)
50 53 71-31 014-3
http://www.wagonslits.de/phpbb2/album_showpage.php?pic_id=483

4831 (?)
50 53 71-31 015-0
http://www.wagonslits.de/phpbb2/album_showpage.php?pic_id=484

4786 (4781 ?)
50 53 71-31 016-8
http://www.wagonslits.de/phpbb2/album_showpage.php?pic_id=485

4781 (4786 ?)
50 53 71-31 017-6
http://www.wagonslits.de/phpbb2/album_showpage.php?pic_id=486

50 53 71-31 017-6
http://www.wagonslits.de/phpbb2/album_showpage.php?pic_id=155

Horia,daca e cum zi tu mai lipsesc 2 vagoane.
 
buna Florine,

primele doua sunt vagoanele originale de la SBB construite in 1972-73, cele fara sorturi; din acestea CFR a primit trei bucati, deci ne lipseste unul...

de la CIWL via Austria au ajuns la CFR si 3 MU originale de la CIWL, construite in jur de 1974... si din acestea lipseste unul!

ma voi interesa sa vad ce numere originale purtau toate in pool-ul TEN in anii 1970 si va tin la curent... SBB a avut 6, numerotate 482x-483x, cele numerotate la TEN 478x sunt cele CIWL(T).
 
4830 (?)
50 53 71-31 014-3



4831 (?)
50 53 71-31 015-0



4786 (4781 ?)
50 53 71-31 016-8



4781 (4786 ?)
50 53 71-31 017-6


50 53 71-31 017-6
 
Fara nicio aluzie la nimeni sau la ceva.....mi s-a parut ca se deosebesc mai bine asa.....interesanta discutie....
 
In Bucuresti Grivita in august 2011 erau 4 vagoane de dormit MU.

71-31 013-5


71-31 015-0


71-31 016-8


71-31 017-6