Originea vagoanelor 19-57 si 20-57 ; 19-47 si 20-47

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
buna,

11-47? toate au fost produse la UVA (mai tarziu IVA) si unele au provenit din conversia de 11-60, spre deosebire de 21-47, din care primele 150 buc. au fost produse la Pafawag Poznan (Polonia).
 
Anul in care vagonul Bafld 74.001 de productie franceza a intrat in parcul CFR si anul in care a inceput productia vagoanelor cl 1 si cl a 2-a.


Sursa -album foto CFR.
 
Buna Florin,

Pentru a completa informatia ta, putina istorie:

Un prim prototip a fost construit la UVA in 1955 si a fost inmatriculat Bafld 74.000. Nu era standardizat nici UIC si nici OSShD si a fost transformat in vagon de serviciu in 1964.

In 1960 s-a importat vagonul din Franta, inmatriculat Bafld 74.001, existent si azi tot ca vagon de serviciu. Era un DEV Inox cu cutia la gabarit UIC Y.

In 1963 a aparut Bafld 74.002, fabricatie UVA. Productia de serie a demarat in 1964 si ca o curiozitate pana in 1969 a existat o cutie unica cu 10 compartimente pentru toate versiunile, Aafld, ABafld si Bafld, cutia cu 9 compartimente aparand doar in acel an.
 
Cele 3 vagoane aleTFG din Nehoiasu:

20-47 129-3


20-47 058-4



20-47 207-7



Placi:
 
Bafld.74000 in anul 1967 in filmul Șeful sectorului suflete

https://youtu.be/t84ZQRnA0Nk?t=4m43s
 
Multumesc Florin.

Deosebit de interesant primul Bafld.74000 care se opreste la peron, in stanga imaginii. Este un vagon de preserie din 1963 sau 1964 cu ramele ferestrelor "ascunse" in perete.
 
Un detaliu interesant si rar intalnit. Cutie indicativ clasa, pe vremea cand nu erau cifrele aplicate pe vagon si lampi fin de tren mici.

Vagon clasa a-2-a Bafld 74.000
20768274_10203871052292396_502951723746548054_n.jpg


Vagon clasa 1 Aafld 10.50x
20729574_10203871060892611_7524206979967767839_n.jpg


Vagonul DEV Inox SNCF clasa 1 dupa care s-a facut prototipul CFR a fost Aafld 10.500 si au mai urmat 2 vagane UVA prototip, Aafld 10.501 si Aafld 10.502 fabricate in 1961-1963. Din 1969 vagoanele fabricate au fost Aafld 51 53 19-40 000-0.

Vagon SNCF
20728155_1601778796560618_2335919048536817825_n.jpg