Vagoanele tip Y/B "Görlitz tip A, B si AB (Seria 50)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Astea sint vagoanele mele preferate :lol: ! Ma bucur ca se discuta despre ele! In schimb sint putin dezamagit de faptul ca la scar 1:87 nu le face decat Sachsen/Tillig si din pacate nu le fac ei asa cum ar trebui...
 
buna,

modelele Sachsen/Tillig nu sunt asa de gresite, in afara de aeratoarele de pe acoperis si de grila cu lamele verticale, pe care numai Y/B pentru CFR si cele cu acoperis rotund pentru BDZ au avut-o...
 
Da, barile de la usi sunt gresite (sunt bagate cumva intr-o scobitura in interiorul peretelui vagonului); doar la vechea serie de vagoane 60-41 barile se prezinta in felul vagonului realizat de Sachsenmodelle sau Tillig.
Si aeratoarele sunt gresit pozitionate si mai multe: cele de pe peretele cu WC-uri sunt intr-adevar doua si sunt bine pozitionate; cele de pe peretele cu culoarul sunt total aiurea in sensul ca, in realitate, pe acea parte a acoperisului vagonului adevarat nu exista nici un aerator pe cand la vagonul realizat de Sachsenmodelle sau Tillig exista cinci aeratoare montate la distante egale dupa cum spuneam fara corespondenta cu realitatea
 
Plus lipsa semafoare/focuri in capetele vagoanelor, plus ca dupa cateva ore de rulaj pe sine incep sa scirtaie rotile, etc... Plus ca este aceeasi matrita folosita si in anii 80 ca la modelele Schicht... De alea 1:100 nu mai vb ca nici nu trebuiau sa existe. Iar modelele TT tot cu matrita veche de la Berliner de prin anii 80, aiurea realizate... :(
 
buna baieti,

dupa mine, "gresit" inseamna o interpretare gresita a originalului...

modelele Sachsen/Tillig reprezinta CORECT un Y/B-68 si y/B-70 al DR (Ost) si nu un Y/B de dupa 1980, asa cum este grupa 50 (19/39/20/59/60/70-50) a CFR... manerele si treptele corespund cu cele de la originalul din 1968, asemanatoare cu ce au avut 60-41 contemporane ale CFR...

nimeni nu face matrita noua de Y/B de dupa 1980 pentru cativa modelisti romani, bulgari sau maghiar, mai ales ca cele MAV si BDZ au si alt acoperis (sectiune rotunda) :)
 
Bine Horia, dar cu lipsa luminilor de pozitie din capete, ce faci? Oricum sa mai scada din preturi cei de la Tillig, ca nu sint la nivel de Rail Top decat cu preturile.
 
buna,

asa cum spuneam, e vorba de un Y/B-68...

cat despre politica de preturi... nu cred ca Juergen Tillig isi pune problema asta. :roll:
 
Normal ca nu-l doare de preturi, pt ca afacerea lui, dupa cate spun unii mai informati ca mine este nitel cam subventionata mascat de statul german. Si la ei se poarta, nu numai pe la noi. Oricum, prefer modelele second din germania, care sint si la 50% din pret, si arata la fel ca cele noi :lol: La nevoie se pot ceferiza de nu-ti vine sa crezi! :lol:
 
Iata si 20-50 verde :

Am 02. Juli 1990 (Salzburg HBF.) war dieser rumänische Bm in den D 263, Paris – Bukarest, eingereiht:
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/87/581187/6634343039616231.jpg
 
Nu stiu de unde au rasarit, dar in ultima vreme am vazut cam multe AB-uri prin Craiova. Acum 2 saptamani doua AB cu doua etajate modernizate formau personalul de Craiova Petrosani
 
Cel din ultima fotografie de clasa I-a adjudecad dupa aerisirea de pe capat tip grila ar trebui sa fie un vagon de dormit.
 
Nu avem dreptate.

Eu am gresit, nu sunt vagoane CFR. Stiind ca au existat vagoane tip Y verzi nu am mai verificat cu atentie imaginile primite, intre timp am cumparat DVD-ul original si asa am vazut ca de fapt vagoanele verzi sunt ZSR.

Asa ca nu sunt vagoane de dormit sau cuseta.

Vagoanele de dormit/cuseta CFR nu au avut dunga galbena deasupra ferestrelor pentru indicativ cl 1.

Vad ca anul trecut in octombrie Elef a scris ca sunt vagoane ZSR.
 
Florine, din ce an e filmul?

daca e dinainte de 01.01.1993, cele verzi sunt inca CSD
daca e de dupa, sunt ZSR

ZSSK nu sunt sigur, nu mai era niciunul verde pe atunci! :D