Pannonia express

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
33

<t>se pare ca e unicul tren international care a mai ramas in functiune de dinainte de revolutie .<br/>
<br/>
au mai fost defunctele Nessebar,Nord-sud, Carpati, Balt Orient Express care duceau turisti est germani la mare , la noi sau la Bulgari dupa caz <br/>
<br/>
R dacia a fost introdus cind nu a mai circulat orient express , precizarea fiind ca multe circulau prin Oradea</t>
 
AZI 14.12.2008 PL.Vest orele 06:27 - 06:33

Rapidul "Panonia" 374 Buc.Nord-Curtici-Lokoshaza-Budapesta- ??????

LE 477-231

vag 431 - vag cls 2 seria 21-86 037 ( Buc.Nord-Budapesta )
vag 432 - vag cls 2 seria 21-86 030 ( Buc.Nord-Budapesta )
vag 433 - vag cls 2 seria 21-86 029 ( Buc.Nord-Budapesta )
vag Restarurant Unguresc seria 88-81 010 ( Buc.Nord-Budapesta)
vag 435 - vag cls 1 seria 19-80 025 ( Buc.Nord-Budapesta)
vag 264 - vag de dormit seria 71-70 ( Buc.Nord- ????????? )
vag 265 - vag de cuseta 40-70 ( Buc.Nord- ????????????? )
vag ??? - vag de dormit seria 71-80 ( Buc.Nord - ???????? )
 
sesnsul Bucuresti-Brasov pe partea dreapta a ultimelor 3 vagoane nu era lipita in geam decat o hartie cu numarul "264" , "265" iar la ultimul vagon nu era nimic afisat. poate ca era pe partea stanga si cine stie in fiecare statie unde opreste trenul va fi fi cu peronul pe partea stanga :))
 
33

<t>In acest caz se poate intreba insotitorul de vagon sau de ce nu pe biletul in care este scris acel vagon .Dar sunt sigur ca de miine vor face acele foi la calculator pt ca noul mers i-a prins chiar duminica cind multi de la birouri nu lucreaza</t>
 
ultimul vagon circula la PRAHA iar 264 si 265 circula la MUNCHEN adica o cuseta si un dormitor restul la BUDAPEST :lol:
 
postez aici si Rapidul Dacia in noua formula :

vag 424 - vag cls 2 seria 21-90 Buc-Wien
vag 423 - vag cls 2 seria 21-90 "
vag 422 - vag cls 2 seria 21-90 "
vag Bord-Restaurant 88-96 XXX "
Vag ??? - vag de dormit 70-91 002 "
vag de dormit romanesc "
vag de dormit romanesc "
vag XXX - vag cls 1 seria 19-54 Buc-Curtici
vag XXX - vag cls 2 seria 21-86 "
 
paall a spus:
postez aici si Rapidul Dacia in noua formula :

vag 424 - vag cls 2 seria 21-90 Buc-Wien
vag 423 - vag cls 2 seria 21-90 "
vag 422 - vag cls 2 seria 21-90 "
vag Bord-Restaurant 88-96 XXX "
Vag ??? - vag de dormit 70-91 002 "
vag de dormit romanesc "
vag de dormit romanesc "
vag XXX - vag cls 1 seria 19-54 Buc-Curtici
vag XXX - vag cls 2 seria 21-86 "
vrei sa zici ca toete 3 vag clasa 2 circula la wien ? ma indoiesc pana acum era doar 1 singur si cele 2 ramaneu in budapest iar ultimile 2 vag au numerotarea "1"; "2" buc-curtici
 
toate 3 merg la Wien, probabil ca de la Budapesta la Wien pe mersul vechi se atasa alte vag de clasa care3 fie veneau din alta parte fie se formau chiar din Budapesta.
 
Pai eu cind am mers la Viena, erau doua clase si cred ca un WL, pentru ca in gara Arad m-a intrebat daca vreau la WL.
In Budapesta unele vagoane au fost detasate si au fost atasate altele, unele MAV si altele de la Belgrad si Sofia via Belgrad.
 
In link-ul de mai jos sunt cateva fotografii di anii '80 cu trenuri internationale precum:

D 371 / 370 "Pannonia Express" , D 373 / 372 "Balt-Orient-Express" si multe

altele.

Tot in acest link exista si trenul interntional D 1373 / 1372 "Trakia" care se pare ca trecea doar prin Episcopia Bihor. Este o eroare sa exista intradevar.

Vizionare placuta



http://www.gerdboehmer-berlinereisenbahnarchiv.de/Statistiken/IMG-IZ-DR.html
 
Ma tot uit de aproape un sfert de ceas pe site-ul infofer si nu reusesc sa gasesc rapidul Panonia. Am aflat ca s-a modificat numarul in 374 (sper ca nu ma insel) si constat ca dupa 19 septembrie acesta nu mai apare pe ruta Bucuresti Nord - Arad. Stie cineva ce se intampla ?
 
sogard_2003 a spus:
Ma tot uit de aproape un sfert de ceas pe site-ul infofer si nu reusesc sa gasesc rapidul Panonia. Am aflat ca s-a modificat numarul in 374 (sper ca nu ma insel) si constat ca dupa 19 septembrie acesta nu mai apare pe ruta Bucuresti Nord - Arad. Stie cineva ce se intampla ?

Dupa aceasta data circula doar pe ruta Brasov-Budapest fara vagonul de München asta pana in Decembrie la noul mers , eventual atunci o sa intre dinou de la Bucuresti . Asta din cauza lucrarilor pe 300 sa nu mai fie aglomerata sectia .
 
nelutu a spus:
In link-ul de mai jos sunt cateva fotografii di anii '80 cu trenuri internationale precum:
D 371 / 370 "Pannonia Express" , D 373 / 372 "Balt-Orient-Express" si multe altele.
Tot in acest link exista si trenul interntional D 1373 / 1372 "Trakia" care se pare ca trecea doar prin Episcopia Bihor. Este o eroare sa exista intradevar.
Vizionare placuta
http://www.gerdboehmer-berlinereisenbahnarchiv.de/Statistiken/IMG-IZ-DR.html
Foarte interesant :evil: . Ce m-a mirat ca Balt Orient Express l-am gasit in mersul 95/96 pe ruta Bucuresti-Brasov-Sibiu-Deva-Curtici fara oprire in Arad :confused: . De altfel in acel mers nici Pannonia si nici Dacia nu aveau oprire in Arad :roll: . Cand te gandesti ca acuma un IC opreste si in Caracal :D iar atunci Ovidius face 12 ore Arad-Tm-Constanta.
 
Tracia a existat inainte, acum nu mai circula.
Dupa cum si Nesebar a circulat pe vremuri si daca nu ma insel anul asta iar a fost activat.
 
Conform "Mers tren" 1988/1989, existau urmatoarele trenuri internationale:

-"Bucuresti Express", tr. 240(11)/241(12)
Circula in relatia Bucuresti Nord- Beograd Dunav
Compunere: vagon de clasa 1, 2, si de dormit.

-"Orient Express", tr. 262(23)/263(24)
Circula in relatia Bucuresti Nord- Budapesta Keleti- Wien Westbanhof- München Hbf.- Paris Est
Compunere: un vagon de clasa a doua (pana la Paris Est; circula numai vara), vagon clasa 1, 2, si de dormit (la Wien), vagon de clasa 1, 2, cuseta si restaurant (la Budapesta)

-"Carpati", tr. 382(25)/381(26)
Circula in relatia Bucuresti Nord- Szolnok- Kosice- Krakow Gl- Warszawa Wsch.
Compunere: vagoane de clasa 1,2, de dormit, cuseta si bar.
Avea atasate si grupele:
-Sofia- Bucuresti Nord- Warszawa
-Sofia- Budapesta
-Sofia- Wroclaw

-"Pannonia Express", tr. 370(21)/371(22)
Circula in relatia: Sofia- Bucuresti Nord- Budapesta Nyugati- Bratislava- Praga Holensovici- Berlin Lichtenberg
Compunerea: vagoane de clasa 1, 2, de dormit (Sofia-Bucuresti Nord), vagoane de clasa 1,2 (grupa "Transbalkan"- Athenes- Thesaloniki- Sofia- Bucuresti Nord), vagoane de clasa 1,2, de dormit si cuseta (Sofia-Bucuresti Nord- Berlin) si vagon restaurant (Bucuresti Nord- Budapesta)

-"Balt Orient Express", tr. 372/371
Circula in relatia Bucuresti Nord- Budapesta Nyugati- Bratislava- Praga Holesovici- Berlin Lichtenberg
Compunerea: vagoane de clasa 1,2, de dormit si cuseta.

-"Romania Express", tr. 605/606
Circula in relatia: Bucuresti Nord- Nicolina- Chisinau- Kiev- Moskva Kievskaya
Compunere: vagoane SZD de clasa 1,2, de dormit, si un vagon CFR de clasa a doua (intre Bucuresti Nord- Ungheni URSS).

Trenuri sezoniere:
-"Vitosa", intre Sofia- Chitila- Praga Holesovici- Berlin Lichtenberg
-"Transdanubium", intre Burgas- Rosiori Nord- Budapesta Keleti- Bratislava- Praga Hl.
-"Nesabar", intre Burgas/Varna- Craiova- Budapesta Nyugati
-"Tracia", intre Varna- Medgidia- Brasov- Bratislava- Praga Holensovice- Berlin Lichtenberg
-"Nord-Sud", intre Burgas-Chitila- Kobanya Kispest- Katowice- Warszawa Wsch.
-"Varna", intre Varna- Medgidia- Bucuresti Nord- Brasov- Szolnok- Kosice- Krakow- Warszawa Wsch.
-"Mamaia", intre Mangalia- Brasov- Kobanya Kispest- Bratislava- Praga Hl.
-"Sofia Express", intre Sofia- Chitila- Suceava Nord- Cernauti- Jmernika- Kiev- Moskva Kievskaya
-"Marea Neagra", intre Sofia- Bucuresti Nord- Cernauti- Jmernika- Kiev
Avea si o grupa Sofia- Leningrad Wars.
-"Danubius Express", intre Istambul- Sofia- Bucuresti Nord- Nicolina- Chisinau- Jmernika- Kiev- Moskva Kievskaya

Trenuri in trafic local de frontiera:
-Jimbolia-Kikinda
-Arad-Curtici/Lokoshaza- Ketegyhaza- Bekescsaba
-Oradea- Salonta/Kotegyan- Gyula
-Satu Mare- Carei- Valea lui Mihai/Nyirabrany- Debrecen
-Carei- Berveni/Agerdomajor- Tiborszallas- Nagyecsed
-Medgidia- Negru Voda/Kardam.

Dupa 1990, au loc o serie de modificari, legaturile directe Bucuresti Nord- Paris (prin 2001), Bucuresti Nord- Berlin, Bucuresti Nord- Atena, Bucuresti Nord- Krakow- Warszawa Wsch, Bucuresti Nord- Bratislava- Praga Holensovici fiind desfiintate.
Conform "Mersului trenurilor", valabil pe anul 2010, trenurile internationale sunt:

-"Dacia Express", tr. R 346/347
Circula intre Bucuresti Nord- Budapesta Keleti- Wien Wesbanhof
Are in compunere celebrele vagoane "AVA-200".

-"Ister", tr. EN 472/473
Circula intre Bucuresti Nord- Budapesta Keleti

-'Cris", tr. IC 78/79
Circula intre Timisoara Nord- Budapesta Keleti
Are in compunere si grupa Sofia-Bucuresti Nord- Budapesta Keleti.

-"Zarand", tr. IC 378/379
Circula intre Simeria- Budapesta Keleti

-"Mures", tr. IC 376/377
Circula intre Targu Mures- Alba Iulia- Budapesta Keleti.
Are in compunere si grupa sezoniera Bucuresti Nord- Budapesta Keleti- Zagreb- Ljubljana- Venetia Santa Lucia.

-"Transilvania", tr. IC 372/373
Circula intre Sibiu- Budapesta Keleti.

-"Pannonia", tr. IC 374/375
Circula intre Bucuresti Nord- Budapesta Keleti.
Are in compunere si grupa sezoniera Bucuresti Nord- Budapesta Keleti- Wien Meidling- München Hbf.

-"Traianus", tr. IC 74/75
Circula intre Timisoara Nord- Budapesta Keleti.

-"Corona", tr. 406/407
Circula intre Brasov- Budapesta Keleti.

-"Harghita", tr. 366/367
Accelasi traseu.

-"Ady Endre", tr. IC 364/365
Circula intre Cluj Napoca- Budapesta Keleti.

-"Biharia", tr. IC 362/363
Accelasi traseu.

-"Bulgaria Express", tr. 382/383
Circula intre Sofia- Bucuresti Nord- Cernauti- Kiew Pass- Moskva Kievskaya
Are grupe directe Cernauti- Lvov si Kiev- Minsk.
Intre Kiev si Moskva circula in anumite perioade.
Legat de acest tren, singura legatura cu Rusia si Ucraina care a mai ramas, ma
intreb pe unde a sa mai circule, daca linia ferata Suceava-Dornesti nu este nici
pana astazi redata circulatiei!

-"Prietenia", tr. 402/403
Circula numai in zile pare/impare intre Bucuresti Nord- Nicolina-Chisinau.

-"Romania Express", tr. 463/464
Circula intre Bucuresti NOrd- Sofia- Thesaloniki.
Are o grupa directa Bucuresti Nord- Istambul.

-"Bucuresti Express", tr. 360/361
Circula intre Bucuresti Nord- Beograd Dunav.
Intre Bucuresti Nord- Timisoara Nord are atasata si grupa directa Sofia- Bucuresti Nord- Budapesta Keleti.

Trenuri sezoniere:
-grupa Bucuresti Nord- Venetia Santa Lucia.
-grupa Bucuresti Nord- München HBF.
-grupa Budapesta Keleti- Bucuresti Nord- Burgas/Varna ("Nesabar")

Trenuri in trafic local de frontiera:
-P 7311/7312 Arad- Bekescsaba
-Oradea- Puspokladany
-Salonta- Bekescasaba
-Baia Mare- Satu Mare- Valea lui Mihai- Debrecen
-Oradea- Valea lui Mihai- Debrecen
-Carei- Tiborszallas- Mateszalka
-P 1061/1062 si P 1063/1064 Iasi-Nicolina-Ungheni
Un timp a avut rangul de 'accelerat", fiind probabil singurul accelerat al CFR cu un singur vagon, si acela "dimitrov"!

Au mai existat si trenurile in trafic local de frontiera:
-Teresva-Campulung la Tisa- Sighetul Marmatiei- Camara Sighet- Valea Viseului- Berlibas- Rachiv, operate de automotoare diesel "Ganz-Mavag" a UZ.
-Falciu- Prut (statia Prut se afla in "oraselul" Cantemir).
Despre acest tren, interesant este si un articol: "Prut Express- trenul-ruina de la podul de flori", din ziarul "Gandul".
 
un pic offtopic, dar o simpla parere ca mi-ai adus aminte
aveam si noi pe vremuri un romania express, si binenteles unde mergea ? la prietenii nostri de la rasarit ... traiasca prietenia romano-sovietica
si ca o nedumerire: asa de multe trenuri (chiar si sezoniere) existau de la sau catre bulgari ?
 
Da, conform celor scrise in "Mers tren" 1988/1989.
Legat de acel 'Romania Express", am calatorit cu ele in 1987 si 1989 de la Nicolina la Chisinau. Erau celebrele vagoane de dormit a SZD, confortabile si bine intretinute (pentru sovietici, era o chestiune de "prestigiu"). Si daca la noi, in 1987, datorita politicii de "economie", peronul statiei Ungheni-Prut era "luminat" de 2-3 becuri chioare, cum treceai Prutul la Unhgeni URSS, era luminat aproape ca ziua!