Vagoane cuseta seria 44-31

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

TopClass

New Member
6 Noiembrie 2015
2
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Dragilor,

imi cer scuze anticipat, insa nu am avut ragazul sa citesc pe intreg forumul.

Pentru o lucrare, am mare nevoie si evident urgenta, de orice informatie privind ISTORICUL , descrierea, pretul vagoanelor din seria 44-31.

Mi-ar prinde bine sa stiu diferenta intre acestea si seria 70-91

Orice informatie imi va fi utila, mai ales cele tehnice si financiare.

Multumesc,

Mircea

PS.Scuze daca am incalcat regulile forumului, insa timpul nu este cel mai mare aliat ...
 
Buna,

A scrie o lucrare in lipsa de timp si fara a avea habar de ce scrii nu e treaba buna. Asta se numeste pe romaneste diletantism.

Singurele asemanari intre seriile AcBcee 44-31 si WLABmee 70-91 sunt faptul ca amandoua fac parte din familia vagoanelor de calatori, ca au doua boghiuri cu cate doua osii si ca circula in Romania in trenuri de noapte.

AcBcee 44-31 sunt vagoane cuseta de tip Y/B (fisa UIC 567-1) clasa I (4 locuri pe compartiment in configuratia de noapte) si a II-a (6 locuri pe compartiment in configuratia de noapte). Provin din seria 59-50, sunt fabricate in fosta DDR in anii 1983-84, au existat 50 de bucati din care cam 45 au fost convertite in 44-31. Aparat de rulare tip Görlitz Va, v.max. 140, la modernizare au primit climatizare. Unul (fost 44-76 001) a fost echipat temporar cu aparat de rulare cu boghiuri MD 362.
Au fost obtinute de CFR din DDR in regim barter la schimb cu locomotive fabricate la uzinele 23 August din Bucuresti, schimbul totalizand cam 500 de vagoane (19-, 20-, 39-, 59-, 60-, 70-50 si 26-26). A fost probabil una din cele mai proaste afaceri facute de DDR in Romania, calitatea locomotivelor livrate fiind nula.

WLABmee 70-91 sunt vagoane de dormit de constructie noua fabricate la Astra Vagoane Calatori Arad incepand cu 2007. Sunt de tipul Z1, fisa UIC 567-2, climatizate, nepresurizate insa adaptate la intrebuintarea pe linii de mare viteza, simbol )p(. Aparatul de rulare este format din boghiuri Y32R. Exista 10 bucati, au compartimente de lux cu doua paturi si compartimente normale care pot fi intrebuintate cu doua sau trei paturi. Pretul unui vagon il poti afla intreband la firma constructoare, acesta se situeaza cam la 1 200 000€ in functie de dotari. Un WLABmz Z1 presurizat construit la Siemens / SGP ca seria recenta pentru RZD sau cele care vor urma din 2016 pentru ÖBB este net mai ieftin la un echipament superior si un spatiu interior mai bine adaptat unui WL (inaltimea recomandata de UIC pentru WL este de 4230-4260 mm de la ciuperca sinei, 70-91 al Astra are cutia unui AVA 200 normal de numai 4050mm).

Pentru mai multe detalii iti recomand cu caldura sa consulti forumul, firma reparatoare a seriei 44-31 (At. Grivita Bucuresti) sau cea constructoare a 70-91 (Astra Vagoane Calatori Arad).

P.S.: Atunci cand nu ai timp, incerci sa-ti faci. Graba strica treaba.
 
Horia,

multumesc mult pentru postare.

Ce sa inteleg? ca vagoanele din seria 44-31 sunt reconstruite sau modificari ale celor initiale - 59-50?

La vechimea lor, in ciuda ciuda tuturor RK, RP, RI si a modernizarilor ... le putem considera depasite? Ma refer, interventiile asupra lor nu sunt si ele cu semnul intrebarii ?

Pot circula si in strainatate? Interventiile sunt conforme cu normele romanesti sau cu cele europene ?

Multumesc,

Mircea
 
Vagoanele 44-31 provin din modernizarea vagoanelor cuseta 59-50.

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=10630&highlight=5950

44-31
Vagon cuseta clasele I si II (prototip initial clasa a II-a) CFR / Gevaro pentru distante lungi in trafic intern si international de noapte dupa standardul OSShD B / UIC Y cu 54 de locuri in 9 compartimente (36 pana la 54 in configuratia de noapte), climatizat.

Eu nu le consider depasite. Am calatorit mult cu aceste vagoane si sunt multumit de ele.
Modernizarea s-a efectueaza in cadrul Atelierelor CFR Grivita din Bucuresti si a constat in inlocuirea completa a amenajarii interioare a vagonului precum si in anumite modificari la nivelul cutiei.
Astfel, daca usile de acces vechi, echipate inca din fabrica cu sisteme automate de inchidere centralizata si blocare in timpul mersului, au fost pastrate, toate ferestrele au fost inlocuite cu unele noi, fara cheder, fixate pe cutia vagonului prin lipire. Sunt prize in fiecare compartiment (44-31 001 este singurul care nu are prize), aer conditionat, statie de sonorizare si statie de
apelare a insotitorului de tren in fiecare compartiment; echipament video, 2 toalete in cele doua capete ale cutiei vagonului echipate cu WC cu apa si golire prin vacuum.

Vagonul de dormit:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6834&highlight=7091