RO-LA

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.051
87
Oare trenul RO LA il putem incadra deja la istorie?
am pus eu pe undeva poze cu vagoanele garate in Arad, dar l-am gasit si in circulatie.
Asa ca discutie poate e curios cineva

ce spuneti de aceasta compunere, cu electrica intercalata?



 
O poz㒠rar㒠(din pă’cate) şi greu de gă’sit. N-are legă’tur㒠cu ştirea. Vagoane RO-LA ”încă’rcate” cu autotrenuri.

cfr_marfa32_56023800.jpg


Sursa: http://www.economica.net/schimbari-importante-in-topul-celor-mai-exportate-produse-romanesti-cine-e-pe-primul-loc_47741.html
 
Ei, nu e chiar asa de rara, dupa cum vezi mai sus sint 2 poze tot cu tiruri in vagoane RO LA
 
Tovar㒺u Dan!

Te rog pe viitor, înainte s㒠deschizi subiecte cu tent㒠retorică’, s㒠te informezi.
S㒠te mai uiţi la Romania te Iubesc a lu ProTV, şi acolo, toaşu Manivel㒠(Mitrea) a spus c㒠el le-a cumpă’rat, a plă’tit mentenaţ㒠milioane de euro la ceva firme cu care n-avea legă’tur㒠(spune el), dar ştia c㒠nu are rost s㒠le cumpere (cam asta-i în rezumat)

Mai au câţva ani, le trece durata de viaţ㒠şi iau drumul Indiei (pe atunci numai pe acolo o sa mai fie combinate siderurgice) spre tă’iere (asta tot pe banii poporului).
 
Ăştia de la PRO TV au prezentat nişte motive de 2 lei!! Cum s㒠spui c㒠nu se încadreaz㒠în gabaritul tunelurilor? O dat㒠ce ai încă’rcat remorca de TIR cu gabarit internaţional pe un vagon construit în conformitate cu normele RIV, nu vă’d de ce n-ar circula prin ”tunelurile româneşti”. Chiar am s㒠caut în Compendiu de Vagoane + Construcţii de Tuneluri s㒠vă’d dac㒠se pup㒠vagonu` cu tunelu`.

C㒠TIRiştilor, şefilor companiilor de TIRişti şi, pe drept vorbind, beneficiarilor, NU LE CONVINE s㒠le ajung㒠o marf㒠mai scumpă’, asta e ALTCEVA.

Este PĂCAT pentru c㒠acei bani puteau merge în alte direcţii (locomotive noi, şcolirea de manageri pentru a obţine contracte etc.). România este o ţar㒠34% cu relief muntos (pentru TIR: consum combustibil, şosele rupte-n două’, poluare, accidente), dar şi cu linii electrificate (aproape TOATE: Balota, Jiul, Prahova, Mureş, Trotuş), care... ruginesc sub câteva vagoane de că’lă’tori şi alte câteva sute de marf㒠/ trafic zilnic.

LE: Dan, m㒠bucur c㒠ai publicat acele fotografii. Apreciez interesul tă’u pentru acest tip de transport.
 
VITEZA este factorul primordial care a dus la caderea RO LA

VITEZA REDUSA = TIMP LUNG de parcurs X pret mare => faliment.
 
dantm a spus:
VITEZA este factorul primordial care a dus la caderea RO LA

VITEZA REDUSA = TIMP LUNG de parcurs X pret mare => faliment.

Și infrastructura, dar şi factorii politici. Pân㒠ce nu dai o lege prin care vehicolele cu masa mai mare de 7,5 tone nu au ce că’uta pe şoselele de munte, nu susţii un transport combinat. în Elveţia, Italia şi Austria exist㒠susţinere financiar㒠şi politic㒠pentru Ro-La, pentru c㒠un transportator de unul singur nu-şi permite s㒠”cumpere” serviciile Ro-La. Sau, cel puţin, a existat, pentru c㒠într-una din aceste ţă’ri, acest tip de transport a fost sistat.
 
Pai s-a facut mare tam tam cind au bagat o Ro La de la Progresul la Glogovat dar timpul a fost mai mare decit daca mergeau soferii pe sosea, basca unu a blocat accesul la Glogovat cu niste traverse.

Mai imi spune un tovaras ca se spargeau geamurile si CFR nu platea.
 
RO-la este un sistem mai ieftin pentru carausi, chiar daca pare scump pe traseul Buc-Arad, de exemplu.
La noi omenii cu covrig nu gandesc mai departe decat motorina, si taxele de drum, pod, tunel.

Dar daca calculezi cum trebuie, adica incepand cu adaugarea costurilor cu anvelopele (una buna este pe la 2.000 lei, iar un tir are cam 12-16 bucati), uzura masinii, costurile cu mentenanta, pauzele obligatorii de odihna a lu nea soferu, riscul de accidente, cheltuielilel cu inlocuirea masinii, etc... ajungi sa vezi ca de fapt trenu e mult mai ieftin.

Incarci de la client marfa, urci pe tren, cobori de pe tren si duci marfa la client pe un treseu ipotetic Slobozia - Beauvaias (FR) unde te urci pe tren la BUC si cobori la Paris iesi mai ieftin cu cel putin 30-40& decat cu trenul.... repet, nu raportat la cheltuielilel directe (motorina si taxe)
 
http://adevarul.ro/locale/arad/arad-update-transport-tiruri-calea-ferata-blocat-intrarea-terminalul-valdimirescu-galerie-foto-1_50abbf747c42d5a6637fa13b/index.html

http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/bucuresti-arad-in-16-ore-cu-tirul-pe-calea-ferata-122926.html
 
Pe vremea cand vagoanele CFR ajungeau pana in Austria

foto facebook
 
Asta e pe la Melk...

”Fuse fuse şi se duse”

Sper, c㒠.... dar cred c㒠nu mai are rost s㒠speră’m, mai ales c㒠astă’zi a triumfat ”Revoluţia Bunuil Simţ”

E.