Ăştia de la PRO TV au prezentat nişte motive de 2 lei!! Cum să spui că nu se încadrează în gabaritul tunelurilor? O dată ce ai încărcat remorca de TIR cu gabarit internaţional pe un vagon construit în conformitate cu normele RIV, nu văd de ce n-ar circula prin ââŹÂtunelurile româneştiââŹÂ. Chiar am să caut în Compendiu de Vagoane + Construcţii de Tuneluri să văd dacă se pupă vagonu` cu tunelu`.
Că TIRiştilor, şefilor companiilor de TIRişti şi, pe drept vorbind, beneficiarilor, NU LE CONVINE să le ajungă o marfă mai scumpă, asta e ALTCEVA.
Este PĂCAT pentru că acei bani puteau merge în alte direcţii (locomotive noi, şcolirea de manageri pentru a obţine contracte etc.). România este o ţară 34% cu relief muntos (pentru TIR: consum combustibil, şosele rupte-n două, poluare, accidente), dar şi cu linii electrificate (aproape TOATE: Balota, Jiul, Prahova, Mureş, Trotuş), care... ruginesc sub câteva vagoane de călători şi alte câteva sute de marfă / trafic zilnic.
LE: Dan, mă bucur că ai publicat acele fotografii. Apreciez interesul tău pentru acest tip de transport.