Locomotive cu Abur in Depoul Fetesti - Octombrie, 2004

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

felippe

Mecanic de locomotiva
21 Ianuarie 2006
1.554
89
-
Locomotivele cu abur din pozele de mai jos au fost facute langa depoul Fetesti, la iesirea spre Bucuresti, in Octombrie 2004.

Se incumeta cineva sa le identifice? In afara de cateva inscriptii cu vopsea alba - 230.209 si 230.224 pe doua tendere si 230.107, parca, pe o marchiza - eu nu am reusit sa disting nimic.







Stie cineva daca a mai ramas vreuna pe-acolo?
 
@ Felippe:

Privind pozele tale imi vine in minte vorba pe care o folosesc preotii pentru a se adresa credinciosilor, la inmormantari: "Jalnica adunare". Cea de-a treia poza de sus incepand din stanga infatiseaza o "wannentender" germana adaptata pentru CFR (se vede rezervorul de pacura) atasata plugului de zapada zis "american". Acuma, nu-mi mai aduc aminte daca la Fetesti a ajuns plugul numarul 1, cel fabricat in SUA, sau numarul 2, facut dupa planurile primului. Oricum, erau ambele piese de muzeu, care ar fi meritat pastrate cu multa atentie. Sau macar mai multa grija decat sa stea in drum. Jale mare. Se vede "grija pentru patrimoniu" care caracterizeaza atat CFR-ul ca entitate, cat si Romania post-decembrista.

Bravos natiune, halal sa-ti fie! :-x
 
Victorian, este primul plug, cel livrat din Statele Unite la CFR in 1897 si construit de Cooke, Paterson (New Jersey).
Materialul de la Fetesti arata si astazi cam la fel...
Mai rezista ce nu s-a putut transporta/desprinde. Nu se pot taia pentru ca sunt calasate in categoria tezaur (buna gluma, nu ?)

Acelasi plug in 2009:



si 1900, cand avea caroseria originala de lemn si raspundea la numele de PZA 201.



si asa arata varu' de peste ocean, pastrat intr-un muzeu:

 
Da, este o porcarie ce s-a intalmplat si ce se intampla inca la nivel de patrimoniu in acest domeniu. Ma uit la multe reportaje documentare de afara, si vad de la masinarii intretinute de pasionati sau din sponsorizari cu care se fac sau se refact trasee turistice, la muzee in adevaratul sens al cuvantului, cu exponate care sunt bine conservate sau chiar functionale.

Bataia de joc de la noi oricum a fost maxima, si fara a sta sa justific, fiind evident pentru oricine gandeste, a fost comandata de interesele economice ale marilor puteri. Asa am ajuns sa nu avem nu doar industrie, ci nici macar niste exponate la care sa putem face referire si de la care urmasii sa aiba ce invata.

Nu stiu legal cum sta treaba, dar indiferent daca sunt considerate sau nu patrimoniu, natura va inghiti acele relicve intr-un timp nu foarte indepartat. Solutia, culmea aducatoare de bani ar consta in miza pe turism, si tratarea lor ca elemente vitale intr-un spatiu muzeistic, cu sume de bani oricu mult mai mici decat cele inghitile de utopicele autostrazi de 2 km, proaste si ineficiente.
 
Salut!felippe-La Fetesti au fost,pentru ca nu prea se mai pot numi exponate din patrimoniu,urmatoarele locomotive:
50.735 T735 BcT Trj
230.107 T229 Fet
De asemenea se mai vad doua tendere,unul 230.224,ce a apartinut locomotivei 230.244 Fet,celalalt 50.1002,ce a apartinut locomotivei 50.838 Cta.
 
pe stageexp il cunosc, dar el nu stie ca in timp ce pozam o placa pe cladirea garei Tirgu Mures am fost gonit de IDM.

Adica ce sa mai pastram exponate cind nici poze nu putem face. Cumva chiar de la esantioanele inferioare vine un ajutor pentru a ne sterge istoria, raportat la ceea ce scrie el.