Locomotive cu aburi transport pasageri!

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 August 2011
811
119
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut,

Ce locomotive cu aburi romanesti erau destinate trasportului de pasageri?
Si ce locomotive straine cu aburi trageau vagoane de pasageri?

Multumesc.
 
Dupa cate cred eu ca stiu (si ii invit pe cunoscatori sa intervina cu completari si/sau corecturi), locomotivele cu abur pentru trenurile de calatori au rotile motoare de diametre mari, deoarece ele trebuiau sa tracteze cu viteze mari trenuri relativ usoare.
Astfel, dintre locomotivele cu abur romanesti pentru calatori amintesc seriile 231.xxx (celebrele Pacificuri), 142.xxx si 230.xxx, iar dintre cele germane amintesc locomotivele de expres BR01, BR03 si BR05, respectiv locomotivele pentru trenuri de pasageri BR23, BR24 si BR38. O simpatica si foarte eleganta locomotiva, destinata trenurilor de coletarie rapida si apoi chiar pentru trenuri de pasageri, este BR41, care mie unul imi place foarte mult 8)
O clasificare mai ampla a locomotivelor cu abur germane poate fi gasita aici.
 
trenuri expres 01 · 01.10 · 02 · 02.1 · 03 · 03.10 · 04 · 05 · 06 · 19.10
trenuri pasageri 23 24
loco-tender 61 62 64 71.0
pt. linii secundare 98 89 etc
 
Multumesc pentru raspunsuri.
Cele romanesti erau sub licenta romaneasca sau au derivat din cele nemtesti?
 
Pentru trenurile de calatori au fost utilizate locomotivele din seriile: 230, 231, 142, MAV 301, 327, 342 si chiar 324 si 375 la noi in zona. Pe liniile din Moldova au mai fost utilizate de la Ilva la Suceava seriile 140.200 si chiar si 150.1000 la trenurile mai grele. Pe liniile din Banat au fost utilizate mult locom din seria 131.
 
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4930248
Timisoara Oradea in 1970
;) http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4391962,4391962msg-4391962
Oravita Anina
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4377426,4377426msg-4377426
Sibiu Cluj
Din seria 142.000
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4377426,4377426msg-4377426
Bucuresti Satu mare
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4405080
150.000 fabricate la Resita
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,3542634
Sibiu Agnita
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4299778
Depoul Bucuresti Basarab
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4374859,4374859msg-4374859
Ceva fotografii cu locomotivele respective,dar si altele,de marfa ...
 
Amiralul a spus:
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4930248
Timisoara Oradea in 1970
;) http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4391962,4391962msg-4391962
Oravita Anina
h.....

Merci mult!!!
 
ICRA,

la intrebari generale primesti raspunsuri destul de generale. Daca vrei un sfat: intreaba punctual pentru o anumita zona a tarii si un anumit interval de timp.
De ce ?
O sa iau un exemplu: locomotivele seriei 230, cea mai populara locomotiva de calatori de la noi. O sa o gasesti in fruntea acceleratelor, la tractiunea trenurilor clasa de toate rangurile si o sa mai gasesti si la remorcarea trenurilor de coletarie rapida pe liniile de campie, ori astea din urma numai trenuri de calatori nu sunt....

Locomotivele seriei 150.xxx, pe tronsonul Bucuresti-Ploiesti trageau marfa. In aceiasi perioada masinile alocate depoului Brasov remorcau in dubla cu alte locomotive trenurile de calatori care coborau de la Predeal spre Brasov....

50.100, o locomotiva construita pentru marfa o sa o gasesti remorcand multe trenuri personale, curse locale sau mixte....

40.000, locomotiva destinata manevrei grele, o sa o vezi remorcand garnituri de calatori de scurt parcurs (vezi scenele finale din filmul Titanic Vals) in vreme ce aceleasi locomotive faceau manevra de cazane la rafinariile Ploiestiului...

Si discutiile pot continua multa vreme.... Incepe prin a lectura cele trei volume ale "Istoriei Tractiunii in Romania" carte despre care s-a scris pe acest forum.

PS: se numesc locomotive cu abur nu cu aburi.
 
catalin a spus:
ICRA,

la intrebari generale primesti raspunsuri destul de generale. Daca vrei un sfat: intreaba punctual pentru o anumita zona a tarii si un anumit interval ....

Multumesc pentru material, o sa incerc sa fac rost de el.

Loco 230 si Loco Ok22-31 (Polonia) sunt dupa proiectul Br 38? Care este diferenta dintre cele trei?

Si un mic offtopic: Gasesc sa cumpar osii si carucior Br 38 in Romania pentru scara H0?
 
Ai aici niste discutii generale legate despre locomotivele romanesti facute dupa proiecte straine.
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=679
Sfatul meu e sa-ti achizitionezi cele trei volume ale cartii "Istoricul tractiunii feroviare", autor Serban Lacriteanu, editura ASAB. Cartea asta o sa-ti ofere mult mai multe raspunsuri decat o sa primesti vreodata pe forum.
Si inca un sfat: foloseste functia de cautare a forumului.
 
Radu161 a spus:
Multumesc Radu, sincer nu am gasit postul acela desi m-am uitat si am folosit fuctia search, exista foarte multa informatie pe forum si m-am pierdut printre posturi.

Revin cu intrebarea offtopic:
Gasesc sa cumpar osii si carucior Br 38 in Romania pentru scara H0?
 
Modelul de baza este P8-ul prusac. Atat administratia poloneza cat si cea romana au adus modificari in functie de nevoi. Polonezii au adus cele mai ample modificari pentru ca au dotat masina cu alt cazan, construit de ei si montat putin mai sus. Evident au dotat locomotiva si cu farurile specifice administratiei poloneze...
In principiu noi am adus cele mai putine modificari si in acest sens vezi subiectul indicat de Radu. Modificarile cele mai vizibile la masinile CFR sunt la tender unde a fost montat rezervorul de pacura.
 
ICRA a spus:
Revin cu intrebarea offtopic:
Gasesc sa cumpar osii si carucior Br 38 in Romania pentru scara H0?
Sunt mai multi fabricanti care produc locomotive BR38 in diferite versiuni si epoci, fiecare cu propriile viziuni, proiecte si tehnologii de realizare. Dintre acestia ii amintesc aici pe Piko, Fleischmann si Trix, deci... ai un punct de plecare pentru a indica mai precis ceea ce iti trebuie.