Functionarea locomotivei cu abur

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Buna Serban,

Multumesc pentru mica precizare, au mai facut-o si alti prieteni in trecut insa nu la fel de clar ca tine. Poate vom reusi odata sa scapam de denumirile ridicole stil "aburoasa" sau de alte bazaconii asemanatoare ;)

Da, scheme similare care sa arate si alte tipuri de distributie decat Heusinger (ca de exemplu Stephenson sau Allan) ar fi binevenite si m-ar interesa foarte mult!
 
Multumesc mult pentru aprecieri! 8)
Asa cum spuneam in chiar primul mesaj al acestui subiect, pe site-ul http://www.tcsn.net/charlied/ se gasesc simulari schematice ale unei intregi multitudini de mecanisme ale locomotivelor cu aburi. De acolo am descarcat si eu programele respective, cu ajutorul carora am explicat functionarea mecanismului Walschaerts-Heusinger.
Practic, toate aceste mecanisme au un lucru in comun: aburii/aburul actioneaza alternativ asupra ambelor fetze ale pistonului, iar sistemul de distributie are sarcina de a asigura admisia si evacuarea aburilor/aburului in acest scop; de asemenea, prin intermediul sistemului de distributie se comanda efectiv mersul locomotivei, inainte/inapoi, repede/lent, in fortza/usurel etc.
Toate completarile sunt binevenite din partea cunoscatorilor, pentru care multumesc anticipat!
 
Buna,

Ma deranjeaza pentru ca denota o anumita tendinta de "m'en foutisme" (expertii in limba franceza sunt rugati sa traduca corect, eu i-as spune pe romaneste "bagami-as piciorism") care tinde sa se generalizeze, nu numai aici.

"Aburoasa" este pe aceeasi linie cu "purcelusi", "foamea" s.a.m.d. si cred... Ca este o linie moarta ;)

Vezi si celelalte discutii purtate mai dedemult pe forum pe acest subiect si deciziile luate de administratia forumului in acest sens.

@mpu: Mircea, cum bine scria catalin ceva mai sus, pentru 99% din componentele unei locomotive cu abur exista denumiri consacrate in limba romana. Ce-ar fi sa incerci sa le folosesti pe viitor in descrierile tale, pentru evita comentarii precum cel de mai sus? ;)
 
Chiar in primul mesaj al acestui subiect...
mpursu a spus:
Voi denumi bielele un pic aproximativ; daca stiti denumirile corecte, chiar va rog sa le spuneti.
Intr-un alt subiect inrudit...
mpursu a spus:
Fac mentiunea ca nici acum (si nici...odata, de altfel :D) nu am pretentia ca materialele mele sunt 100% complete si fara greseli de logica/inginerie/fenomenologie etc., asa ca va rog sa completati / corectati unde este cazul, aducand si argumentele adecvate, pentru care va multumesc anticipat.
Pana la ora actuala, singurul care a raspuns acestor solicitari este Catalin, caruia ii multumesc inca o data pentru arborele de comanda, schimbatorul de mers si bara de ridicare ("hangeeisen") :aplauze:. Ii multumesc si lui Gabi_Todoran pentru glisiera Kuhn, pe care mi-a indicat-o in subiectul dedicat imbunatatirii locomotivei cu abur BR38.10-40 Fleischmann 8)
In ceea ce priveste alte denumiri consacrate, am reusit acum ceva timp sa-mi fac rost de cartea "Locomotive cu abur", scrisa de Sebastian Petrescu, care imi este de mare ajutor in acest sens. In aceasta carte am gasit denumirile consacrate ale barelor din jurul arborelui de comanda, denumite de mine "piesa L": bara verticala (este numai una, de obicei pe partea dreapta) se cheama "brat de legatura la schimbatorul de mers", iar barele orizontale (sunt doua, cate una pe fiecare parte a locomotivei) se cheama "brate de comanda la mecanisme", la ele venind articulate barele de ridicare.
 
In aceasta filmare de pe Youtube se poate observa cum mecanicul roteste spre dreapta schimbatorul de mers, ceea ce duce la impingerea inainte a barei de comanda si, prin intermediul bratului de legatura la schimbatorul de mers si al barei de ridicare, biela sertarului este coborata sub punctul fix al culisei. Dupa aceasta miscare, mecanicul deschide regulatorul de aburi si locomotiva porneste usor inainte.
 
Din articolele tale reiese ca stii cel mai bine dintre noi cum functioneaza o locomotiva cu aburi. Intrebarea mea este: Nu te apuci sa faci un motor cu aburi ? :D
 
"Sogard_2003"....o locomotiva cu aburi la scara G o are in constructie, dar neterminata inca, Dan Cosma, din Brasov..... A fost prezent cu ea si cu una functionala (de fabrica) la ultima editie a "Mocanitei 2006" de la Sfintu Gheorghe (CV). Dupa aceasta editie, Dan Cosma a plecat in "state" cu munca,unde......este si astazi.
 
Super, mi-ar placea mult sa fac si eu o locomotiva cu aburi, dar e foarte multa munca de proiectare pentru piese, pe urma e multa munca la materializarea pieselor.. iar pentru astea iti trebuie bani... strungari mai avem, frezori de asemenea se mai gasesc oameni de meserie... dar setea banilor de la noi face imposibila constructia unei astfel de machete... :(
 
Mini_locomotive cu aburi reali chiar exista! Am vazut o astfel de "live-steamer" la Expozitia de la Brasov2008, o splendida BeRe44 Maerklin la scara 1 perfect functionala, insa... statica la momentul respectiv :fluierat:
mpursu a spus:
Ce ati zice daca v-ati pomeni nas-in-nas cu o astfel de uzina-pe-roti?

Simpatica locomotiva BR44 este o aburoasa veritabila, in sensul ca aburii reali produsi intr-un mini-fierbator imping intr-adevar pistoanele, care trag/imping capetele de cruce si bielele motoare, care rotesc rotile etc. Bineinteles, comenzile sunt tot de natura electrica, dar asta constituie doar un mic amanunt; chiar asa, in aburoasele reale nu se gaseste chiar nicio instalatie electrica? :D
Exista astfel de "live-steamers" la scari mai mari, care circula in cadrul unor circuite de gradina sau/si in parcuri de distractii. Mai multe detalii gasiti aici, cu legaturi spre alte si alte site-uri pe aceasta simpatica tema :aplauze:
 
Chiar azi am fost la o expozitie organizata de "The G Scale Society Kent" in orasul in care locuiesc.

Am avut ocazia sa admir pe viu evolutia catorva modele "Live Steam" si pot spune ca am ramas fascinat.

Locomotivele functioneaza cu ulei incins iar reglarea vitezei se face cu ajutorul comenzii radio (erau folosite telecomenzi pentru automodele).

Ce e frumos este ca aburii sunt evacuati nu numai pe cos, cum se intampla la locomotivele echipate cu un simplu generator de aburi, ci pe la toate supapele de evacuare.

The Association of 16mm Narrow Gauge Modellers
 
Iată aici o prezentare foarte reușită a funcționării mecanismului Walschaert-Heusinger cu admisie interioară
113.gif

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://youtu.be/b7NABUkyGok]View: https://youtu.be/b7NABUkyGok[/img]
 
Testarea cu aer comprimat a mecanismelor unei locomotive cu abur cu 3(trei) cilindri, unde se remarcă acționarea sertarului celui de-al treilea cilindru printr-un sistem foarte interesant:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://youtu.be/ATU24iu0v1M]View: https://youtu.be/ATU24iu0v1M[/img]