Proiect transformare locomotiva 231.000 in 241.000

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.033
2.534
Iași
LOCATION
Iași
Proiect transformare locomotiva CFR 231.000 in 241.000.

RevCFR%201953_Reco-241_1.jpg

RevCFR%201953_Reco-241_2.jpg

RevCFR%201953_Reco-241_3.jpg

RevCFR%201953_Reco-241_4.jpg

RevCFR%201953_Reco-241_5.jpg

RevCFR%201953_Reco-241_6.jpg


Mai cunoasteti alte proiecte, chiar si de electrificare sau de dieselificare mai vechi de 1960 adica, interbelice? Dat fiind ca, la CFR se faceau studii de electrificare deja din 1912!!! Iar in ultimul razboi mondial, nemtii au vrut sa electrifice mai intai traseul de Predeal si apoi mai departe prin Sibiu pana la granita cu ungurii si invers, catre Bucuresti si Giurgiu. Ei intentionau sa ajunga sub catenara de la Berlin pana la Marea Mediterana.
 
Pe digibuc.ro gasesti in pdf lucrarea : Electrificarea drumurilor de fier (1935) autor Buşilă, Constantin D.
Nu stiu sa-ti dau link direct, cauti numele lucrarii in campul "search". Lucrarea originala, in format hartie, mai cuprinde si o harta foarte interesanta pentru planurile viitoare ale CFR precum linia Valcele-Rm Valcea, etc... Din ce vad exemplarul scanat nu are si harta. Eu detin originalul din 1935 si daca te intereseaza pot sa incerc un scan dupa harta respectiva.

In colectia "Buletinul Cailor Ferate" (Revista CFR anul 193...nu mai stiu cat) exista un articol despre electrificarea liniei Brasov-Campina, inclusiv cu propuneri de locomotive care pot fi adaptate. Autor Aron Maksai. Am un scan dupa articol, ti-l trimit pe mail daca vrei.

Toate aceste articole romanesti sunt foarte interesante si mult mai documentate (multe din ele au stat la baza realizarii proiectului de electrificare postbelic) decat aiureala lui Hitler care visa o cale ferata cu ecartament cat o casa (3 m !!) pe care sa poata cara tot ce il interesa de pe unde il interesa spre Berlin....E suficient sa cauti pe net breitspurbahn si te lamuresti... Eu prefer sa vorbesc de lucruri realizabile...
 
O sa caut Electrificarea drumurilor de fier din 1935.
Am articolul lui Aron Maksai, din 1925. Tot din Buletinul Cailor Ferate. Din pacate nu mai stiu de unde e ca sa il postez pe forum. Cred ca tot de pe un forum.
 
Ma intereseaza harta. Daca o scanezi te rog sa o trimiti pe mail. Multumesc.


Romanii au fost foarte receptivi la propunerile germane de electrificare, ceea ce dovedeste preocuparea lor serioasa cu acest subiect. Un grup de ingineri romani au fost in vizita in Germania contemporana si au asistat la demonstratii cu locomotivele electrice cele mai moderne ale nemtilor, ceea ce i-a convins. La fel si Slovacia, si ei foarte hotarati, deja stabilise numarul de locomotive din seriile DRG E 44, E94 si E18, care ar fi urmat sa circule pe la ei, tot in sistemul de curent german, folosit si azi inca.
Sursa, cartile E 94 de la editura Eisenbahn Kurier precum si articole din Elektrotechnische Zeitschrift, septembrie 1942 si noiembrie 1943.

Ingineri romani au fost in anii razboiului iarasi in Germania si au asistat la demonstratii cu locomotivele diesel din binecunoscutele serii V20 si V36, care urmau sa fie exportate sau construite in licenta si in Romania!! Romanii au fost iarasi impresionati si decisi sa treaca la fapte. Mai mult, a existat un numar mic de locomotive V36 care au circulat la CFR, aduse din Germania in timpul razboiului!!! Nu se stie cate, si nu se stie ce numere au purtat, nu se stie unde si nu se stie nici cand au disparut. Deci, sa tinem ochii mari deschisi la literatura istorica.
Sursa, tot Eisenbahn Kurier, cartea dedicata locomotivelor V36.
 
Articolele din '42-'43 trebuie privite cu multa atentie si detasare. Propaganda.... In acei ani si daca ne aratau o caruta pe roti, inginerii romani trebuiau sa isi arate interesul...si sa-si manifeste dorinta de a face una la fel. Nu neg in niciun fel implicarea pozitiva a germanilor in anii '40 in tot ce inseamna dezvoltare CFR plecand de la liniile studiate si construite cu ei (ma gandesc repede la dublarea liniei Buzau-Marasesti), inzestrarea cu locomotive seriile 150.x, implementarea sistemelor de semnalizare/centralizare, etc... Dar sa nu uitam si de ce le-au facut aici, ca nu de dragul poporului roman...
Drumul urmat dupa razboi a aratata ca dincolo de declaratii din perioada aliantelor militare, faptele au mers spre mai vechiul partener elvetian, iar cand a fost vorba de electrice...ne-am uitat mai spre nord.
 
Gam3 a spus:
Ma intereseaza harta. Daca o scanezi te rog sa o trimiti pe mail. Multumesc

Prefer sa o pun pe forum pentru ca sa poata fi accesibila tuturor. Harta, dincolo de etapele de electrificare, este interesanta ptr ca arata reteaua administrata de CFR ( inclusiv liniile inguste ale CFR) la 1931, adica Romania Mare. Imi pare rau ca nu am posibilitatea de a scana harta la o calitate pe masura valorii ei istorice, dar...sper sa va placa si asa.

IMAG1150_1_zpsk3kialyp.jpg


IMAG1151_1_zpszewbknye.jpg


IMAG1152_1_zpsbdr9c8xp.jpg