Amplasare locomotiva cu abur 150.139

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Florin-Dej

Well-Known Member
7 Mai 2011
390
3
Dej
LOCATION
Dej
Se pare ca 150.139 isi va incheia definitiv activitatea pe liniile CFR probabil saptamana viitoare cand va fi amplasata in gara din Cluj.
 
DIn câte am înteles, 150.139 este complet㒠şi funcţionlă’. Atâta tot c㒠are verificarea la cazan expirată’.
Montarea ei în faţa gă’rii, cred c㒠înseamn㒠sfârşitul ei. (d.p.d.v. al circulaţiei) Oare nu se gă’sea alt㒠maşin㒠care nu mai poate fi pus㒠în funcţiune pentru a fi expusă’?
 
Sa inteleg ca o locomotiva cu abur va fi expusa la Cluj? Imi puteti spune va rog ziua si ora ca vreau sa fiu de fata :D exista o stire pe undeva cu mai multe detalii?

Ontopic, mersi pentru poze. :D
 
Data cand va avea loc operatiunea de instalare a locomotivei sper sa o pot anunta in timp util. Intre timp locomotiva a fost dusa in incinta SIMC pentru curatare si revopsire. Oricum, multumesc marelui intelept pentru geniala idee ca alaturi de 50.506, 50.497 si 230.039 toate apte pentru a mai fi repuse in functiune sa o inmormanteze definitiv si pe 150.139. Sigur, variante mai erau, inclusiv ca din mai multe locomotive sa se injghebeze una buna de expus in gara din Cluj. Dar de ce sa-si mai bata capul sa adune piese, sa o repare cand varianta cea mai comoda a fost 139. Astept cu mare interes ce se va intampla cu 50.651 care cu mare tam-tam a fost scoasa dintr-o remiza securizata de la Iasi si dusa la Brasov unde la aceasta ora nimeni nu vrea si nu are practic varianta pentru repunerea acesteia in functiune.
 
Acuma dupa ce au taiat sute de masini se trezesc ca ar fi bune sa le expuna pe cele ramase.

Am fost zilele trecute in Oradea si am discutat cu cineva pe ,,peronul garei".
De fapt mergeam spre ,,esirea" din gara. Am tot auzit ,,doamne ce frumoasa e" ,,cum functiona?" iar discutii si tot asa si iar ,,da ce frumoasa e"

Desigur era vorba despre locomotiva cu abur din gara Oradea.

Si depoul Timisoara are una dar in mod ciudat nu o expune desi inainte de 1989 era una expusa la linia 2 Resita.
 
060-DA-001 a spus:
La Timisoara era expusa 131.045 care este acum in depoul Timisoara.
La Timisoara a fost expusa 130.040 care acum este la "muzeul" Sibiu. 131.045 a fost in serviciu in anul 1984 cu ocazia aniversarii centenarului caii ferate Titu - Targoviste si apoi pastrata la depoul Timisoara. 131.045 nu a fost niciodata expusa in gara Timisoara.
 
Ora nu se stie Eu voi fi probabil la Cluj incepand de pe la ora 8. Sper sa aduc si niste DVD-uri cu locomotiva si incerc sa aduc si pe cineva de la presa pentru a prezenta dezastrul ce i se pregateste acestei locomotive.
 
Florin,

Te rog daca este posibil sa ne anunti despre ora exacta. Si eu as vrea sa fiu prezent.

Multumesc,
Gyuri
+40-722304534
 
Horia, din pacate asta e. Era ultima care se mai putea repara pe bani rezonabili (ma refer la cati bani s-au bagat aiurea in modernizari de material rulant fara nici un efect). nu stiu cum sa-ti trimit un DVD pe care am inregistrat fiecare etapa incepand de la transportul locomotivei pe o vreme crancena in luna februarie 1997 si pana la trenul de proba pe distanta Cluj-Ciucea. Oricum daca va veni cineva de la presa sper sa pot sa le spun tot ce am pe suflet.
Am citit aici pe undeva ca pentru unii ar fi un motiv de bucurie pe motiv ca ar avea si Clujul o locomotiva expusa. Pentru mine e un motiv de mare, mare tristete. Stiu cat am muncit la aceasta locomotiva. Incepand de la completarea cu piese functionale pentru a fi acceptata in reparatie la Cluj, apoi nenumarate drumuri pentru a se monta ceea ce trebui pe locomotiva si a o face asa cum ne-am dorit. Mi-aduc aminte perfect si acum ca ne-am dorit mult sa o aducem acasa de la Cluj in si sa intram cu ea in depou in presiune. Eu nu am putut sa merg la Cluj in acea zi pentru ca aveam foarte mult de lucru la 230.299 pe care o pregateam pentru filmarile de la Train de Vie. A mers doar echipa locomotivei. Undeva in jurul orelor 18 am auzit-o fluierand cand a trecut podul peste Somes. Era ceva fantastic cu fluierul cu trei camerede abur. Cand a intrat in triaj am vazut-o in toata splendoarea. Vopsita si lacuita, numere si placi de fabricatie din bronz, cpacele si cercuril pe cazan si cos din alama, lampile la pervaze si farurile aprinse. era fantastica... Apoi dupa trei ani a venit si trista veste ca trebuie sa o predam la Depoul Cluj. Am dus-o in presiune izolata si am predat-o. lopata fochistului am refuzt sa o predam si o mai am si acum acasa. de pe aceasta lopata a baut si ultimul cognac fochistul olocomotivei dl. Calincan Ioan. De-aici incepe declinul locomotivei. Aruncata prin depou pe unde se nimerea, fara sa fie iubita de nimeni treptat a devenit un fel de cenusareasa. Ce a urmat se cunoaste. A fost dusa in spatele depoului asa sa nu mai incurce pe nimeni exact ca un om batran si bolnav pe care nu-l mai vrea nimeni. Intre timp au inceput sa apara si efectele pe care le stim cut totii si despre care s-a mai scris aici. Intre timp guru BR mi-a mai facut si o lipeala pe la investigatii criminale la Cluj unde am dat declaratii vreo trei ore fara a avea nici o vina. Trist nu? atunci va intreb si pe voi: am vre-un motiv sa fiu fericit ca pentru atata munca un individ pe numele lui BR va veni probabil la Cluj pentru a da celebrele lui declaratii cu moaca lui de om spasit si foarte preocupat de soarta patrimoniului. Eu unul nu sunt deloc bucuros si vin la Cluj asa cu un gust amar si cu un mare nod in gat...
 
Ca s㒠faci ştirea atractiv㒠că’tre presă’, trebuie s㒠pui accent pe marile costuri privind mutarea ei, faţ㒠de costurile mici de punere în funcţiune.
Pe urm㒠se pierd lunar zeci de mii de euro prin faptul trebuie închiriat㒠locomotiv㒠din afara ţă’rii pentru a parcurge trasee turistice...
Cum c㒠se pierde o oportunitate de a face o parcare plă’tită’, care aducea bani frumoşi la bugetul local, descongestiona traficul....
Cam asta vrea presa s㒠aud㒠BANI, BANI und BANI.
în alte ţă’ri sunt programe de dezvolatare a transporturilor turistice pe caile ferate care aduc bugetelor locale sute de mii de euro anual...

Bla Bla Bla... şi mai gă’sim dac㒠trebuie.

în rest, îi doare în cot de fierul tă’u vechi....
no ofence, dar ă’sta-i purul adevă’r...
 
Stiu ca acesta este purul adevar, Eusebiu, si ca ii doare pe toti in cot.

Florin, iti inteleg perfect frustrarea si mai inteleg de asemenea si ca soarta acelei locomotive nu intereseaza nici pe dracu'. Interesul Clujului e sa aiba o tinichea expusa, si nu conteaza ca acea tinichea este singura 150.000 ramasa care se mai putea cu un minim de investitii repune in stare de functionare. Iar interesul presei l-a descris Eusebiu foarte bine mai sus.

Cui ii pasa de trenurile turistice trase de locomotive cu abur? Celui care isi doreste tinicheaua expusa in fata garii din CJ? Nu. Poate numerosilor pasionati care dau bani, in anumite cazuri chiar multi, pentru a circula cu un asemenea tren. Precizez, pasionati din Germania, Austria, Franta, Belgia, Elvetia, ba chiar mai aproape de tara lui Papura-Voda, cei din Cehia, Slovacia, Polonia, Ungaria...
 
Poate nu postez bine articolul dar daca tot vorbim de locomotive prin gari, am gasit acest articol ieri

http://www.libertatea.ro/detalii/articol/locomotiva-veche-100-ani-plimbata-galati-469771.html

Cineva de prin Galati se poate da ceva poze?