Iar despre CFR 43 "Calugareni"

Scrie răspuns
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2727
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Iar despre CFR 43 "Calugareni"

Mesaj de catalin » Vin Mai 12, 2017 7:52 pm

Szathmary....
All aboard !
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 420
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Iar despre CFR 43 "Calugareni"

Mesaj de ICRA » Vin Mai 12, 2017 8:13 pm

Ai făcut să sune ca o întrebare retorică :-D .
Mulțumesc. Am updatez.
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2727
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Iar despre CFR 43 "Calugareni"

Mesaj de catalin » Vin Mai 12, 2017 8:14 pm

Din memorie: 1873 S.
Revin cand ajung la biblioteca, daca nu e asa.
All aboard !
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 420
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Iar despre CFR 43 "Calugareni"

Mesaj de ICRA » Lun Mai 15, 2017 9:59 pm

Cătălin crezi că mai există și alte imagini vechi 1870-1880 pe linia București Giurgiu?
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2727
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Iar despre CFR 43 "Calugareni"

Mesaj de catalin » Mar Mai 16, 2017 6:48 am

Aaaaaa....am invatat sa nu spun niciodata, niciodata....
All aboard !
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 420
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Iar despre CFR 43 "Calugareni"

Mesaj de ICRA » Mie Iun 07, 2017 11:50 pm

Am revenit cu o mică enigmă.
Vă rog să priviți tenderul locomotivei din imagine:
Imagine

Locomotivă de numește Limmat 4-2-0 este o reproducere funcțională din 1947 care de afla in muzeul ferat din Lucerne Elveția. Originalul a fost construit în 1847 la Emil Kessler of Karlsruhe, Germania.
De ce aceasta asemănare cu tenderul Călugăreniului ?
Avatar utilizator
lucian29
Mesaje: 170
Membru din: Mie Iun 29, 2016 11:39 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Iar despre CFR 43 "Calugareni"

Mesaj de lucian29 » Joi Iun 08, 2017 2:35 am

Si există și un punct de plecare
http://www.ebay.de/itm/201906160855
Amator/ entuziast
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2210
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Iar despre CFR 43 "Calugareni"

Mesaj de victorian » Joi Iun 08, 2017 10:21 am

Salut,

N-ar trebui sa te mire asemanarea intre un tender nemtesc si unul englezesc. Pana la urma, oricum am lua-o, tehnologia cailor ferate a fost inventata si dezvoltata in Marea Britanie, ei sunt inclusiv cei care au fixat standardul ecartamentului caruia azi ii spunem "normal" iar restul lumii la inceput n-au facut decat sa-i copieze.

Desigur, pe parcurs, pe masura ce tehnologia se dezvolta au inceput sa apara diverse inovatii interesante din partea inginerilor nemti, austrieci, francezi, americani etc. pe care uneori insisi englezii le-au preluat cu entuziasm, atunci cand se dovedeau utile. Nu trebuie sa ne imaginam lumea tehnologiei aburului ca fiind o lume statica, in care inginerii din fiecare tara sapau in groapa lor fara sa se uite la ce mai fac altii din alte tari. Din contra, ei erau intr-o competitie acerba si erau foarte atenti la orice descoperire in domeniu, iar atunci cand se dovedeau utile, le adoptau imediat.

Ca sa-ti dau un exemplu scurt, in 1858 un francez, pe numele lui Henri Giffard, care a mai inventat si alte chestii la viata lui (vezi dirijabilul Giffard) a inventat un tip de injector care-i poarta numele. Injectorul este un dispozitiv care foloseste presiunea aburului ca sa scoata apa din tender si s-o INJECTEZE automat in cazan, astfel incat in cazan sa ramana mereu o cantitate de apa care sa permita utilizarea in siguranta (daca bolta focarului ramane fara apa, datorita caldurii se deterioreaza si exista riscul inclusiv sa explodeze). Cum spuneam, Giffard si-a patentat injectorul sau in 1858, iar numai un an mai tarziu, in 1859, locomotivele britanice de pe linia Cernavoda-Constanta erau deja dotate cu acest tip de injector. Voila!
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 420
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Iar despre CFR 43 "Calugareni"

Mesaj de ICRA » Joi Iun 08, 2017 8:29 pm

Lucian mulțumesc pentru link.

Dorin mulțumesc pentru frumoasa explicație.

Mă tot uit pe celebra poză din Gara Filaret și am impresia că văd 3 roți (osii) la tender.
Scrie răspuns


Înapoi la “Locomotive cu abur”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat