Vagoane tip Zas, Zast, Zaes, Zaest, Zaefs, Zaefst

Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4763
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Vagoane tip Zas, Zast, Zaes, Zaest, Zaefs, Zaefst

Mesaj de Gam3 » Sâm Ian 15, 2011 1:26 pm

Zas, Zast, Zaes, Zaest, Zaefs, Zaefst - Vagoane cisterna pe 4 osii pentru transport produse petroliere

Vagoanele sunt destinate transportului produselor petroliere albe (motorina, benzina si altele).
Cisterna montata pe vagon este de constructie sudata.
Incarcarea cisternei se face gravitational pe la partea superioara a cisternei prin gura de incarcare.
Descarcarea se face gravitational pe la partea inferioara prin intermediul robinetului central si a celor laterale.

Vagonul tip Zaefst nu este apt sa circule in Marea Britanie.

Pentru transportul produselor petroliere vagoanele sunt executate in doua variante :
- pentru produse albe , fara serpentina de incalzire
- pentru produse negre si motorina , cu serpentina de incalzire

Alegerea tipului de vagon cisterna in functie de capacitatea de transport:
- Pentru produse petroliere albe : Z, Zas
- Pentru produse petroliere negre : Zes, Zaes
- Ulei de floarea soarelui : Zas
- Alcool etilic : Zas
- Bitum cald : Zaekks
- Acid sulfuric : Zas


Seria vagonului
- Literala : Zas (1) / Zas (2) / Zast (1) / Zast (2) / Zaes (1)
- Numerica : 7855 / 7855 / 7855 / 7855 / 7881 7882 7883-7884
- An fabricatie : 1975-1977;1980 / 1989/ 1975; 1977 /1989 /1975-1976; 1976-1989; 1979
- Observatii : - / - / alte produse / alte produse /-
- Apt Riv : Da / Da / Da / Da / Da


Seria vagonului
- Literala : Zaest (1) / Zaes (2) / Zaest (2) / Zaes (3) / Zaest (3)
- Numerica : 7882 / 7991 / 7971 / 7971 / 7889 / 7880 / 7880
- An fabricatie : 1977;1978 / 1988-1990 / 1990 / 1990 / 1963-1969 / 1969;1971;1974 / 1969;1970
- Observatii : alte produse / - / alte produse / alte produse / -
- Apt Riv : Nu / Da / Da / Nu / Nu
- Vagoane in parc : 4 / 942 / 275 / 5 / 796 / 250 / 2


Seria vagonului
- Literala : Zaes (4) / Zaest (4) / Zaes (5) / Zaest (5) / Zaes (6) Zaest (6)
- Numerica : 7880 / 7880 /7880 / 7881 / 7880 / 7883 / 7887 / 7879 /7878 / 7879
- An fabricatie : 1970 / 1970 / 1974 / 1975-1976 / 1975 / 1979 / 1980 / 1980
- Uzina constructoare : Gh Dimitrov Sofia
- Observatii : - / alte produse / - / - / alte produse / - / - / alte produse
- Vagoane in parc : 289 / - / 119/ 454 / - / 289 / 377 / -


Seria vagonului
- Literala : Zaefs (1) / Zaefst (1) / Zaes (7) / Zaest (7) / Zas (3)(R)
- Numerica : 7992 / 7992 / 7882 / 7883 / 7884 / 7878 / 7882 / 7965 / 7957
- An fabricatie : 1980 / 1980 / 1977;1978 / 1979 / 1979 / 1980 / 1977 / 2000-2004 / 2004-2005
- Observatii : - / alte produse / - / - / - / alte produse / - / - /
- Apt Riv : - / - / - / - / - / - / Da / Da
- Vagoane in parc : 17 / 17 / 699 / 372 / 372 / 240 / 3 / 900 / 436

Uzina constructoare:
Zaes (1) 7889 : 23 Aug Bucuresti, Gr R Bucuresti
Zaes (1) 7880 : Gr R Bucuresti, Umerva Ploiesti
Zaes (1) 7880/7881 : Gh.Dimitrov Sofia

Zaes (2) 7881 : Meva T. Severin , Romvag Caracal
Zaes (2) 7882 : Meva T. Severin

Zaes (3) 7882 : Meva T Severin
Zaes (3) 7883 , 7778 : Meva T. Severin

Zaes (4) 7991 : Meva T Severin

Zaes (5) 7878 , 7882 , 7883 : Gh. Dimitrov Sofia


Seria : Zas (1) / Zast (1) / Zaes (1) / Zaest (1) / Zas (2) / Zast (2)
- Lungimea peste tampoane : 12660 mm / 12660 mm / 12660 mm / 12660 mm / 13440 mm / 13440 mm
- Ampatament vagon : 7120 mm / 7120 mm / 7120 mm / 7120 mm / 8400 mm / 8400 mm
- Diametrul interior al recipientullui : 2800 mm
- Capacitate rezervor :
- Cu serpentina : - / - / 60 m3 / 60 m3 / - / -
- Fara serpentina : 61 m3 / 61 m3 / - / - / 68 m3 / 68 m3
- Tara vagonului :
- Cu serpentina : - / - / 24.5 t / 24.5 t / - / -
- Fara serpentina : 23.5 4 / 23.5 t / - / - / 22.5 t / 22.5 t
- Frana automata : Ke-GP / Ke-GP / Ke-GP / Ke-GP / Ke-GP / Ke-GP /
- Viteza maxima : 100 k/h / 100 k/h / 100 k/h / 100 k/h 120 km/h / 120 km/h


Seria : Zaes (2) / Zaest (2) / Zaes (3) / Zaest (3) / Zaes (4) / Zaest (4)
- Lungimea peste tampoane : 13440 mm / 13440 mm / 12510 mm / 12510 mm / 12510 mm / 12510 mm
- Ampatament vagon : 8400 mm / 8400 mm / 7120 mm / 7120 mm / 7120 mm / 7120 mm
- Diametrul interior al recipientullui : 2800 mm / 2800 mm / 2800 mm / 2800 mm / 2800 mm / 2800 mm /
- Capacitate rezervor :
- Cu serpentina : - 67 m3 / 67 m3 / 60 m3 / 60 m3 / 60 m3 / 60 m3
- Fara serpentina : - / - / - / - / - / -
- Tara vagonului :
- Cu serpentina : 25 t / 25 t / 24.5 t / 24.5 t/ 24.5 t / 24.5 t
- Fara serpentina : - / - / - / - / - / -
- Frana automata : Ke-GP / KE-GP / HK-GP / HK-GP / KE-GP / KE-GP
- Viteza maxima : 120 km/h / 120 km/h / 100 km/h / 100 km/h / 100 km/h / 100 km/h


Seria
Zaes (5) / Zaest (5)
- Lungimea peste tampoane : 12530 mm
- Ampatament vagon : 7120 mm
- Lungimea recipientului peste funduri : 10300 mm
- Diametrul interior al recipientului : 2800 mm
- Capacitate recipient :
- Cu serpentina : 60
- Fara serpentina -
- Tara vagonului :
- Cu serpentina : 22.8 t
- Fara serpentina : -
- Frana aytomata : KE-GP
- Viteza maxima : 100 km/h

Seria : Zaes (6) / Zaest (6) / Zaefs (1) / Zaefst (1)
- Lungimea peste tampoane : 12160 mm
- Ampatament vagon : 7120 mm
- Lungimea recipientului peste funduri : 10300 mm
- Diametrul interior al recipientului : 2800 mm
- Capacitate recipient :
- Cu serpentina : 60
- Fara serpentina -
- Tara vagonului :
- Cu serpentina : 24.5 t
- Fara serpentina : -
- Frana aytomata : KE-GP
- Viteza maxima : 100 km/h


Seria : Zaes (5) / Zaest (5)
- Lungimea peste tampoane : 14240 mm
- Ampatament vagon : 9200 mm
- Lungimea recipientului peste funduri : 11900 mm
- Diametrul interior al recipientului : 2800 mm
- Capacitate recipient :
- Cu serpentina : 70.4 m3
- Fara serpentina -
- Tara vagonului :
- Cu serpentina : 21.5 t
- Fara serpentina : -
- Frana aytomata : KE-GP
- Viteza maxima : 100 km/h

Seria : Zaes (6)
- Lungimea peste tampoane : 13440 mm
- Ampatament vagon : 8400 mm
- Lungimea recipientului peste funduri : 11430 mm
- Diametrul interior al recipientului : 2900 mm
- Capacitate recipient :
- Cu serpentina : -
- Fara serpentina :73 m3
- Tara vagonului :
- Cu serpentina : 23.4 t
- Fara serpentina : -
- Frana aytomata : KE-GP
- Viteza maxima : 120 km/h





Predeal 04.06.2010
33 RIV 53 RO CFR 7986 320-2 Zaes - Lesie Soda
Imagine

Brasov 21.03.2009
84 INTERN 53 RO CFR 7886 269-0 Zaes - Melasa
Imagine

Siculeni 18.08.2009
31 RIV 53 RO CFR 7982 271-3 Zaes - Uran
Imagine

Simeria 01.05.2009
33 RIV RO CFR 7987 778-0 Zaes

Imagine

Onesti 30.04.2009
33 RIV 53 CFR 7961 204-7 Zaes - Acid Clorhidric
Imagine

Predeal 02.04.2010
82 IINTERN 53 RO CFR 7881 386-9 Zaes
Imagine Imagine


Iasi 17.07.2009
84 INTERN 53 RO CFR 7886 236-9 Zaes - Benzina
Imagine
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2711
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Sâm Ian 22, 2011 3:45 pm

Imagine Imagine
All aboard !
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4763
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mar Mar 27, 2012 5:16 pm

33 RIV 53 RO CFR 7993 804-6P Zaes pentru URAN
Imagine

82 INTERN 53 RO CFR 7982 239-8 - Zaes pentru URAN
Imagine

82 INTERN 53 RO CFR 7982 087-1 - Zaes pentru URAN
Imagine
Avatar utilizator
Frank_L
Mesaje: 69
Membru din: Mie Oct 23, 2013 12:00 am
Localitate: Uelzen, Germania
Contact:

Mesaj de Frank_L » Sâm Mai 10, 2014 5:16 pm

Salut...

Edit: I have moved my questions on an other place...
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?n ... highlight=

Salut
Frank
Avatar utilizator
basil
Mesaje: 23
Membru din: Mar Aug 20, 2013 12:00 am
Localitate: slobozia
Contact:

Mesaj de basil » Vin Mai 29, 2015 11:41 am

Cele pentru acid sulfuric ma gandesc ca erau de sticla pe interior?
Avatar utilizator
Frank_L
Mesaje: 69
Membru din: Mie Oct 23, 2013 12:00 am
Localitate: Uelzen, Germania
Contact:

Mesaj de Frank_L » Dum Mai 31, 2015 12:23 am

Nu stiu. Dar eu cred c㒠este din material plastic.
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4763
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mar Dec 22, 2015 3:54 pm

In trecut, acizii si lichidele caustice se transportau in oale speciale, executate din argila arsa sau faianta, asezate pe un postament special din lemn de stejar si fixat pe sasiu.

Pentru transportarea acidului clorhidric sau a altor lichide caustice, care prin continutul lor corosiv ataca partea metalica a cisternei, la unele vagoane-cisterna, intreaga suprafata interioara a cisternei era captusita cu un strat de cauciuc, cu grosimea de 5 mm.

In 1963, la Uzina mecanica din Turnu Severin s-au construit pentru prima oara pentru transportul acidului clorhidric si azotic, vagoane cisterna pe 2 osii, cu cisterna executata complet din aluminiu. Cisterna era executata prin sudura cu electrozi de aluminiu.

S-au fabricat vagoane cisterna cu cazane din material plastic armat cu fibre de sticla avand un strat protector interior dintr-un material polimerizat. Aceste vagoane erau destinate pentru transportul produselor petroliere si a acidului sulfuric. Pentru stratul protector interior se folosea un material de compozitie, denumit K-153 care continea rasina epoxidica, rasina poliesterica si tiocol.
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4763
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Re: Vagoane tip Zas, Zast, Zaes, Zaest, Zaefs, Zaefst

Mesaj de Gam3 » Mar Aug 16, 2016 2:25 pm

81 53 RO-CFR 7881 985-6 Zaes -Titei
Imagine

82 INTERN 53 RO-CFR 7882 164-9 Zaes -Titei
Imagine

82 INTERN 53 RO-CFR 7882 170-7 Zaes -Titei
Imagine

31 RIV 53 RO-CFR 7883 899-1 Zaes -Titei
Imagine
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4763
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Re: Vagoane tip Zas, Zast, Zaes, Zaest, Zaefs, Zaefst

Mesaj de Gam3 » Joi Iul 20, 2017 1:20 pm

82 INTERN 53 CFR 7880 823-2 Zaes

Imagine
Scrie răspuns


Înapoi la “Fise CFR - vagoane de marfa”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat