Vagoane seria 84-83

Avatar utilizator
RADUSHIMO
Mesaje: 125
Membru din: Vin Noi 28, 2008 12:00 am
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de RADUSHIMO » Vin Feb 26, 2010 8:29 pm

mai nou in seria 20-76 a aparut vagonul 101 sub denumirea de B10meeb care este defapt un 21-76 dar care ofera 2 locuri pentru persoanele cu dizabilitati. este doar un vagon pentru moment si a fost prezentat in premiera la zilele feroviare 2009. curajosi inginerii de la Astra dar cam tarzior. Grivita are de un an seria 84-83 care ofera si rampa pentru carucioare.
Avatar utilizator
Dr2005
Mesaje: 1369
Membru din: Dum Mai 04, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Contact:

Mesaj de Dr2005 » Vin Feb 26, 2010 8:36 pm

Care 84-83 e un vagon ,,mixt" clasa a 2a + bagaje (asta se incarca pe acea usa) luat de la nemti la pret de fier vechi. E doar unul... si nici nu prea circula.
Avatar utilizator
RADUSHIMO
Mesaje: 125
Membru din: Vin Noi 28, 2008 12:00 am
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de RADUSHIMO » Vin Feb 26, 2010 8:46 pm

la prezentarea de la gara de nord era dat drept vagon pentru persoanele cu dizabilitati
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5302
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Feb 26, 2010 9:16 pm

Dragos are dreptate. Bbd 84-83 este un ecemplar unic, un fost ABbd406 al DB Regio, care la origine este un BD "lange Halberstaedter" de la jumatatea anilor 1980.

Baietii de la Grivita au pastrat compartimentele normale (5/6 locuri) si pe cel destinat persoanelor cu mobilitate redusa (amenajat déjà la DB AG in anii 1990) si au facut un mic salon unde se afla compartimentul de bagaje.

B10mee 21-76 101 este un Z1 standard cu loc pentru persoane cu mobilitate redusa cum ar trebui sa circule de 15 ani in absolut toate IC, R si A din republica bananiera. Bine ca s-au trezit macar acum.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Dr2005
Mesaje: 1369
Membru din: Dum Mai 04, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Contact:

Mesaj de Dr2005 » Vin Feb 26, 2010 9:33 pm

întrebare de baraj: acele vagoane sunt achitate şi recepţionate de CFR? Sau e ca la superbul restaurant prezentat de Astra... care e al Astra, chiar daca scrie CFR pe el.
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5302
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Feb 26, 2010 9:39 pm

Vorba unui militian mai dedemult "ambele posibilitati se poate"

Tind sa cred ca vagoanele care inca nu au iesit la traseu, nu.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4871
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Vagoane seria 84-83

Mesaj de Gam3 » Lun Ian 03, 2011 11:01 am

Vagoane seria 84-83

Vagon de viteza si comfort sporit cu amenajari pentru persoane cu mobilitate redusa.

Constructie : 1986, VEB Waggonbau Halberstadt - Republica Democrata Germana
Modernizare : 2008 , Atelierele Grivita

Minim 4 bucati

Lungimea peste tampoane : 26400mm
Lungimea cutiei vagonului : 26100mm
Ampatament vagon : 19000mm
Inaltimea cutiei vagonului : 4050mm
Latimea cutiei vagonului : 2825mm
Numar total de locuri : 52
Numarul compartimentelor (clasa II) : 3
Numarul comp. pers. mobilitate redusa : 1
Numarul saloanelor (clasa II) : 1
Numarul locurilor (comp.) : 18
Numarul locurilor (mob. redusa) : 4
Numarul locurilor (salon) : 24
Numarul locurilor (strapontine) : 6
Numarul locurilor pentru biciclete : 6
Numarul toaletelor (acces mob. redusa) : 1
Usi de acces pivotant-pliante cu actionare electropneumatica si blocare automata la viteze mai mari de 5 km/h
Lifturi cu platforma amplasate langa usile de acces pentru persoane cu mobilitate redusa
Instalatie sanitara cu WC ecologic amenajata pentru utilizarea si de catre persoane cu mobilitate redusa
Ferestre cu geam termopan in rama de aluminiu aplicate pe carcasa
Instalatie automatizata pentru aer conditionat cu agent frigorific acologic
Indicatoare de ruta electronice si info-displey-uri pentru publicul calator cu afisarea pozitiei pe traseu a vagonului
Instalatie de sonorizare
Numarul boghiurilor : 2
Tipul boghiurilor : GP 200s
Ampatamentul boghiului (GP 200s) 2600mm
Frana : KE-GPR-(D)
Masa proprie : 45t
Masa in serviciu : 50t
Viteza maxima admisa : 160km/h
Raza minima de inscriere in curba : 150m
Sisteme de curent admise : 1500V 50Hz
Admis in circulatie internationala : nu

84-83 002-0
Imagine
Avatar utilizator
Electricul
Mesaje: 710
Membru din: Sâm Dec 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare
Contact:

Mesaj de Electricul » Vin Iul 13, 2012 10:24 pm

Incadrez aici vagonul pe care l-am pozat in compunerea IR 1745 Bucuresti Nord-Satu Mare. Este Vorba de un 84 83 -003-8, in orice caz interesant in aceasta configuratie. Nu prea l-am vazut.
Imagine Imagine Imagine Imagine
Cu respect,
Cristian
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5302
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Iul 13, 2012 11:31 pm

Buna,

Vagonul acesta nu are nici o legatura cu restul de mai sus.

Este un fost BDsmb al DR (Ost) construit incepand cu 1986 la Halberstadt (DDR) pe platforma UIC Z2 si echipat cu boghiuri Görlitz-Prag (GP200s).
Este un vagon care in configuratia initala avea compartimente de calatori, inclusiv unul pentru persoanele cu mobilitate redusa inclusiv toaleta aferenta si unul de bagaje.
Pentru comparatie, daca in 1986 in fosta Germanie Democrata se construia asa ceva, in Romania handicapatii locomotori stateau acasa si se inchideau cu cheia.

Dupa 1992 au ajuns BDosmb, apoi unele modernizate precum cel din imagine ABbd406 la DB Regio.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Electricul
Mesaje: 710
Membru din: Sâm Dec 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare
Contact:

Mesaj de Electricul » Sâm Iul 14, 2012 9:48 am

Multumesc de informatie, poate il vom pune la un topic nou; chiar este un vagon cu care mai ales in partea aceasta nu m-am intalnit. Oricum am remarcat gradul de decolorare a culorilor aplicate la noi, cu toate ca, banuiesc, sunt cativa ani de la procesul de modernizare. Ceea ce ai spus tu privind accesul persoanelor cu mobilitate redusa sau handicap in asemenea vagoane, chiar iti da de gandit un pic. Horia, acest exemplar este singurul in serviciul CFR? Respect
Cu respect,
Cristian
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Fise CFR - vagoane de calatori”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat