Anunt important: [Local Link Removed for Guests]

Vagoane seria 17-22

CatalinGhita
Mesaje: 112
Membru din: Lun Dec 15, 2008 12:00 am
Contact:

Vagoane seria 17-22

Mesaj de CatalinGhita » Vin Feb 20, 2009 12:53 pm

Vagoane seria 17-22

Construite la ASTRA Arad
50 53 17-22 000-x
- Seria literară: A
- Tara vagonului : 42 t.
- Lungimea peste tampoane a vagonului: 21.000 mm.
- Ampatamentul vagonului: 14.520 mm.
- Ampatamentul boghiului: 3,000 m.
- Tipul boghiului:
- Tipul franei automate: HIK-P (?)
- Viteza maxima de circulatie: 100 km/h
- Amenajari interioare:
2 peroane de urcare;
7 compartimente a cate 6 locuri fiecare
culoar lateral
2 cabina WC
- Numarul locurilor de Âşezut: 42
- Sistem de incalzire: radiatoare cu abur de inalta presiune
- Sistem de iluminat: incandescent, 24V.c.c.
- Usi acces: 4, manuale, cate una in fiecare extremitate
- Usi intercomunicatie: cate o bucata in fiecare capat, manuala
- Ferestre; tip ghilotina, cu coborare in interiorul peretelui vagonului
- Nr de vagoane: cel putin 119
- Utilizare: vagon de clasa 1 pentru traficului local, stocate in Depoul Sibiu
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 5007
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mie Mar 18, 2009 11:52 pm

In actuala seria 17-22 sunt mai multe tipuri de vagoane, vezi exemplu WLABmee.

Incep cu vagonul de tip "HECHT"
Vagon de clasa 1 de constructie germana, fabricat la uzinele Buch-??Bautzen,M.A.N.,Nurenberg sau Van der Zippen, in anii 1923-1927.
Cutie avand schelet metalic combinat cu elemente din lemn si cutie complet metalica. Vagoanele care au cutia complet metalica pot fi recunoscute dupa niturile aparente cu care sunt fixate elementele cutiei.

Lungimea totala intre fetele tampoanelor necomprimate este de 20.44 m, lungimea cutiei de 19.140 m , distanta intre pivotii boghiurilor de 13.250 m si intre osiile boghiului 2.15 m. Greutatea totala variaza intre 42 si 44 t.

Sasiul vagonului este prevazut cu tampoane cu tija, cutii de tampon cu doua brate,resorturi volute si dispozitiv de compensare. Aparatul de tractiune este de tip continuu. Vagonul are frana automata de tip Westinghouse si frana de mana care actioneaza asupra rotilor prin 16 saboti. Incalzirea este de joasa presiune sistem Friedmann si iluminatul, electric.

Cutia vagonului cuprinde 7 compartimente a 2.050 m lungime cu cate 2 canapele a cate trei locuri fiecare, doua closete plasate la capetele vagonului, doua peroane si un coridor lateral.
Accesul in vagon se face prin patru usi batante cu deschidere interioara, montate la fiecare colt al vagonului, iar intercomunicatia prin usi frontale batante duble sau simple. Armatura de inchidere si incuiere a usilor de colt corespunde inscriptiilor internatioanale.Ferestrele au rame metalice si aparat de ridicare foarfeca. Usile de intrare in compartimente sunt de tip rulant si se inchid cu broaste si incuietori.
Canapelele erau din plus albastru iar peretii acoperiti cu placaj furniruit si lustruit sau cu tapete din polivinilin.

Din pacate poze din perioada sus amintita nu am si nici nu stiu site-uri unde sa fie.

Seria care era de tip Aafld 10.000 era pe pereti lateralii in stanga la partea de jos sau pe lonjeroane catre miljoc.
CFR era pe lonjeroane catre miljoc sau pe peretii laterali in partea dreapta. 1,2 pe peretii laterali la miljocul primului si ultimului panou.

Urmeaza ceva poze cu inscriptionare de epoca IV si V.

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]


[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

In varianta finala in care au circulat la CFR.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Transformat in 98-64 ca vagon laborator masurat calea:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Alt vagon in garnitura "istorica" a regionalei Bucuresti:

[Link Removed for Guests]

Inmatriculat ca ABafld 90005

Starea actuala a unui vagon Hecht in garnitura "Dracula Express"

[Link Removed for Guests] cDr2006 [Link Removed for Guests]

Un alt Hect exista in compunerea trenului sanitar din revizia Basarab. Este vopsit verde deschis. Nu am dreptul de a posta poza, daca am sa o gasesc pe net o pun si aici.

Au existat si Hecht-uri WL,insa eu nu am date despre ele.

Se mai poate scrie inca cateva pagini despre aceste vagoane. Poate se mai completeaza cu poze ale vagoanelor de prin tara, din trenurile de lucru, trenurile macara sa vedem cate mai exista la ora actuala. Poate are cineva poza cu cel care era la Cluj,

V.F.
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 5007
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Joi Mar 19, 2009 11:26 am

Vagonul 17-22 (Aafld 10000) Astra Arad.

Vagoane metalice de clasa 1 construite in anii 1940-1941, sunt de tip greu. Aceste vagoane au distanta intre fetele tampoanelor necomprimate de 21.83 m, distanta intre pivotii boghiurilor de 14.06 m si intre osiile boghiului de 3.6 m. Boghiurile utilizate sunt de tip Gorlitz greu, avand osiile prevazute cu rulmenti. Vagoanele sunt inzestrate cu frana automata Hildebrand-Knorr combinata cu frana de mana si 32 saboti;n parte din ele au frana automata de mare putere tip Hiks, cu regulator centrifug montat la capatul unei osii.
Aparatul de ciocnire este format din tampoane cilindrice cu inele de frictiune si dispozitiv de egalizare. Accesul in vagoane se face pe la capete, unde se gasesc doua peroane frontale inchise cu usi de colt pe balamale si usi frontale rulante, dispozitive pentru intercomunicatie si burdufuri.
Vagoanele de clasa 1 au 42 locuri, repartizate in sapte compartimente cu cate doua canapele confortabile a cate trei locuri fiecare.

Peretii interiori ai compartimentelor si coridoarelor sunt acoperiti cu placi furniruite si lustruite, iar intre peretii interiori si tabla exterioara sunt montate placi izolatoare confectionate din pluta. Tabla exterioara este acoperita la partea interiaoara cu fulgi de asbest aplicati cu presiune. Ventilatia vagonului se asigura prin clape de aerisire montate deasupra ferestrelor. Ferestrele se manipuleaza printr-un dispozitiv dublu, aparat foarfeca si manivela cu roti dintate si lant. Greutatea initiala a vagonului capitonat a fost de 47 930kgf.

Vagonul Aafld 10045 in 1939
Imagine

2 vagoane ASTRA de cl 1 la Campulung Moldovenesc:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

In garnitura Dracula Express:

[Link Removed for Guests]

Se mai gaseste in trenurile de lucru si trenurile macara.

V.F.
Avatar utilizator
PIF54
Mesaje: 40
Membru din: Joi Iun 18, 2009 12:00 am
Localitate: Pitesti
Contact:

Mesaj de PIF54 » Sâm Noi 07, 2009 10:43 pm

Toate bune si frumoase, dar eu chiar doresc sa construiesc un asemenea model realizat de ASTRA, nu una din variantele construite prin straini si chiar existente ca modele feroviare pe la producatori mari.
INDATORAT AS FI DACA MA AJUTA CINEVA CU PLANURI pentru 17-22, CHIAR SUMARE. Dar sa fie 17-22 produs de ASTRA, nu Hecht, nu Gorliz greu.

pif54
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5323
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Dum Noi 08, 2009 6:51 pm

buna

"nu Gorliz greu" nu exista. 17-22 au fost fostele ABa 705x (Hechturile) si Aal 100xx (Breda) plus Aafld de la 10045 in sus (Astra "grele" din 1939-40).

planuri de Astra "grele" (A si AB) se gasesc prin lucrari mai vechi despre CFR.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
PIF54
Mesaje: 40
Membru din: Joi Iun 18, 2009 12:00 am
Localitate: Pitesti
Contact:

Mesaj de PIF54 » Mar Noi 10, 2009 4:48 pm

Multumesc, Horia!
Cand am scris "Gorliz greu" am avut in vedere Aafld (in fisa gasita de mine, era scris si Gorliz greu). Oricum, pentru Aafld am gasit planuri si fotografii (unele chiar in pagina aceasta, postate de Gam3), dar nu acesta este vagonul pe care-l caut pe moment. Sper sa am noroc pana la urma. Si, daca voi gasi ceva si voi reusi sa realizez ceva planuri, precis le voi posta aici pentru cei interesati.

Toate cele bune,
PIF54
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2793
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mar Noi 10, 2009 7:47 pm

Pif,

incerc sa-mi dau seama ce anume te intereseaza si nu pot sa o iau decat prin excludere:
Astra a produs in perioada respectiva trei vagoane clasa si un TF, toate modele originale:

1. Cel numit de tine Goerlitz greu (cel de clasa 1, boghiu G greu, 7 compartimente, usi laterale de acces)
2. Astra de clasa a 2-a (boghiuri prusian, usi de acces laterale, 10 compartimente)
3. Astra construita initial clasa a 3-a (redevenit apoi a 2-a), cel cu baie la mijloc si constructie salon.

Baga un ochi aici:

[Link Removed for Guests]

poate recunosti ceea ce vrei. Si mai cauta printre subiectele de acolo ca gasesti destule...
All aboard !
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 5007
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Joi Iul 25, 2013 7:46 pm

Vagonul 17-22 (Aal.10000 / Aafld.10000 / Bal.50000 / Bafld.50000) Breda / O.M.


Vagon de clasa 1 fabricat la uzinele Breda (IT) in anul 1928 si Officine Mechaniche (IT) 1928 Are lungimea totala de 21.040 m, distanta intre pivoti de 14.520 m, lungimea cutiei 19.700 m si distanta intre osiile boghiului 2.500 m. Greutatea totala variaza intre 41 si 44 t. O caracteristica a acestui tip de vagon o constituie boghiul cu arcurile laterale din foi avand sageata negativa;arcurile laterale sunt legate de cadrul boghilui prin resorturi elicoidale si buloane furcate scurte.
Sasiul vagonului este prevazut cu tampoane cilindrice cu dispozitiv de compensare avand inele de frictiune si aparat de tractiune discontinua.
Vagonul este inzestrat cu frana automata Westinghouse si frana de mana care actioneaza asupra rotilor prin 16 saboti. Incalzirea este de joasa presiune sistem Friedmann si iluminatul electric.

Cutia vagonului cuprinde sapte compartimente a 2.140 m lungime, cu cate sase locuri fiecare, doua closete plasate la capetele vagonului, doua peroane si un coridor lateral. Accesul in vagon se face prin patru usi batante cu deschidere interioara, montate la fiecare colt al vagonului iar intercomunicatia, prin usi frontale batante duble, punti de trecere.
Ferestrele sunt cu rame metalice si aparat de ridicat cu foarfeca. Usile de intrare in compartimente sunt de tip rulant si se inchid cu broaste si incuietori.
Canapelele sunt imbracate cu plus albastru,iar peretii sunt acoperiti cu placaj furniruit si lustruit sau cu tapete din polivinilin.

20 vagoane Aal.10000 / Aafld.10000 Ernesto Breda (IT) 1928
20 vagoane Bal.50000 / Bafld.50000 Officine Mechaniche (IT) 1928 - dupa 1956 devin Aafld.50000 iar dupa 1968 Aafld 50 53 17-22 xxx-x.

Vagoanele cu 7 compartimente au fost incadrate primele in seria 17-22 urmate de vagoanele de tip Hecht, MAV si undeva pe la numarul 17-22 082 au fost incadrate vagoanele Breda/O.M. cu 7/5 si 8 compartimente.
Primul numaru de vagon cu 8 compartimente pe care il am este 17-22 087-7.


Vagoanele Astra au fost incadrate ultimile. Doar 2 serii am, 17-22 115-6 si 17-22 119-8.


50 53 17-22 000-0
Ernesto Breda 1928, fost Aafld 10000
7 compartimente, 42 locuri
Ultima rep: IMMR Pc 16.07.1990
St. dom. Constanta

[Link Removed for Guests]

50 53 17-22 091-0
Officine Mechaniche Grondona Milano 1929 fost (anul 1941) Bafld 50008
8 compartimente 48 locuri
Dupa RK in 1964, devine Aafld 50008
Ultima reparatie RP 29.02.1992 IMMR Pascani
St. dom. Craiova

[Link Removed for Guests]


50 53 17-22 119-8
Astra Arad 1939 fost Aafld 50108
Ultima rep Pc 03.04.1991
St. dom. Cluj

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 5007
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Vin Dec 05, 2014 11:07 am

A 50 53 17-22 092-7 in 09. August 1990 in Timisoara Nord
Imagine
foto Hubert G. Königer - [Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Fise CFR - vagoane de calatori”