Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Vagoane seria 26-26

CatalinGhita
Mesaje: 112
Membru din: Lun Dec 15, 2008 12:00 am
Contact:

Vagoane seria 26-26

Mesaj de CatalinGhita » Lun Feb 16, 2009 1:22 pm

Vagoane de calatori seria 26-26

Cod numeric: 50 53 26-26 000-x
Seria literara: B

Vagon etajat.
Utilizare: vagon de clasa a II-a, destinat traficului intern local.
Fabricat la DWA Gorlitz - RDG / Veb Vaggonbau Gorlitz

Caracteristici:
- Viteza maxima de circulatie: 140 km/h
- Lungimea peste tampoane: 26.800 mm.
- Ampatament: 19.500 mm.
- Tara: 44 t
Masa vagonului ocupat si cu rezervoarele de apă
umplute &189; din capacitate: 57,2 t.
- Tip frana: KE-P-A
Datorita faptului ca diferenta intre masa vagonului gol si masa vagonului incarcat poate fi foarte mare, vagonul este dotat cu frana progresiva cu sarcina, adica franeaza mai tare atunci cand vagonul este mai incarcat
- Sistem de incalzire: aer cald modulat, incalzit electric sau cu abur
- Ventilatie fortata
- Sistem de iluminat: fluorescent si incandescent
- Ferestre: rabatabile la parter si in sectiunile intermediare de la capetele vagoanelor si culisante la etaj.
- Usi intercomunicatie: dintr-o singura bucata, actionate manual
- Sistem de incarcare a bateriei de acumulatoare: 2 generatoare de curent alternativ cu poli gheară, 4,5 kW - FAGA
- Conducta principala de inalta tensiune de 800 A
- Conducte de aer de 5 si 10 bar
- Conducta de radioficare si telecomenzi cu 13 poli
- Numar vagoane in parc: minim 208
- Ani fabricatie: 1984 - 1985
79 bucati fabricate in 1984 + 105 bucati fabricate in 1985
- Tip boghiu: GĂśrlitz VI
- Ampatament boghiu: 2.500 mm.
- Raza curbei liniei pe care circula:
in circulatie, la viteza v=50 km/h si curbe in forma de &8220;S&8221; cu dreapta intermediara: 150 m.
- la manevră, viteza până la 10km/h, curbe in forma de &8220;S&8221; cu dreapta intermediara si cupla desurubata: 90 m.
- Amenajari interioare - vagon etajat cu culoar central
2 platforme acces
1 compartiment pentru călători cu 48 locuri (parter)
1 compartiment pentru călători cu 64 locuri (etaj)
2 compartimente pentru călători avand 8 locuri pe banci Âşi 2 pe strapontine
- 2 vestibuluri (treceri)
- 2 cabine WC
- Numar de locuri
pe scaune: 132
in picioare (6 persoane/mp. suprafata de stat în picioare): 208
Ultima oară modificat Vin Feb 20, 2009 10:53 am de către CatalinGhita, modificat 1 dată în total.
CatalinGhita
Mesaje: 112
Membru din: Lun Dec 15, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de CatalinGhita » Vin Feb 20, 2009 10:53 am

L-am vazut recent in compunerea unui personal care pleaca din gara Basarab la ora 17:00 pe 26-26 208.
Daca nu e o greseala de inscriptionare, inseamna ca au fost fabricate minim 208 vagoane,

Am actualizat si fisa, primul mesaj.
Avatar utilizator
MariusM
Mesaje: 136
Membru din: Sâm Mar 08, 2008 12:00 am
Localitate: Pitești
Contact:

Mesaj de MariusM » Sâm Feb 21, 2009 8:43 pm

Cel mai mare numar gasit de mine: 226, deci probabil s-au adus cca 230 de vagoane.
Mai circula si astazi vagoane din aceasta serie, in special pe Bucuresti - Pietrosita si pe raza reviziilor Bacau(Bacau - Piatra Neamt/Bicaz) si Pascani(Pascani - Tg. Neamt/Suceava).
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4974
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Lun Mar 16, 2009 3:23 pm

50 53 26-26 140-9
[Link Removed for Guests]

50 53 26-26 106-0
[Link Removed for Guests]

Iasi, 2009.03.11
Avatar utilizator
RADUSHIMO
Mesaje: 125
Membru din: Vin Noi 28, 2008 12:00 am
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de RADUSHIMO » Sâm Mar 06, 2010 7:11 pm

au adus un aport modernizarii parcului CFR Calatori pentru ca majoritatea au intrat la modernizat la Remar S.A. Pascani. Au servit la reconstructie pentru seriile
26-16 (109 vagoane)
36-16 (39 vagoane)
84-16 (1 vagon)
din ce am auzit si eu este ca vor fi modernizate toate cele 226 vagoane.
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5315
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Sâm Mar 06, 2010 9:36 pm

Hmmm... 226 nu prea mai au de unde.

S-au adus 230 vag, 95 produse in 1984 si restul in 1985. Socotind ca in 2001 mai existau in serviciu 184 (inainte de inceperea reconstructiilor), nu mai au de unde sa modernizeze 226 ;)
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
RADUSHIMO
Mesaje: 125
Membru din: Vin Noi 28, 2008 12:00 am
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de RADUSHIMO » Sâm Mar 06, 2010 9:39 pm

judecam dupa cifra cea mai mare intalnita 26-26 226. la capitolul asta nu stau bn.
Avatar utilizator
Dr2005
Mesaje: 1369
Membru din: Dum Mai 04, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Contact:

Mesaj de Dr2005 » Sâm Mar 06, 2010 11:46 pm

Proiectul nu era pentru 150?
Avatar utilizator
CRT
Mesaje: 31
Membru din: Joi Apr 30, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de CRT » Mie Ian 12, 2011 11:12 pm

In Buc Nord in 1984.
Imagine
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4974
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mie Ian 12, 2011 11:21 pm

Ei DA! Supriza anului ! Multumim de postare.
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5315
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Joi Ian 13, 2011 12:17 am

salut,

asa cum spune si Florin, multumiri pentru postare! poza este deosebit de interesanta, pentru ca arata vagonul-model (de prezentare) apartinand de VEB Waggonbau Görlitz, care fusese adus in Romania pentru teste inainte de livrarea seriei propriu-zise de 230 de bucati!

vagonul este in vopsirea clasica a DR din epoca, cu exceptia usilor portocalii.

ma intreb cum au facut cu sistemul electric, vagonul fiind adaptat doar la 1000V 16.5 Hz...
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
kltrainlover
Mesaje: 326
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de kltrainlover » Sâm Apr 12, 2014 5:46 pm

Despre vagoanele de seria 26-26 se spune ca ultimele exemplare au fost retrase din circulatie in 2011. Se cunoaste cumva si luna din anul 2011 in care au fost retrase din circulatie aceste vagoane ?

P.S. Daca cumva vreunul dintre colegii de forum cunoaste si unele numere de parc care sa fi fost printre ultimele retrase din circulatie nu m-ar deranja sa ajunga si la mine aceste informatii.
Avatar utilizator
Dr2005
Mesaje: 1369
Membru din: Dum Mai 04, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Contact:

Mesaj de Dr2005 » Mar Apr 15, 2014 12:05 pm

Unul dintre ele sigur e 50 53 26-26 208-4, c㒠înc㒠e în Basarab, fiind incendiat de nişte aurolaci acum 2 ani. Lâng㒠el mai e un vagon (şi poate or mai fi), unul dintre urmă’toarele:
50 53 26-26 064-1
50 53 26-26 186-2
50 53 26-26 195-3
Astea au fost ultimele vagoane de la Basarab.

Mai era 50 53 26-26 003-9 la Paşcani, care probabil a fost casat odat㒠cu parcul rece din Paşcani anul trecut (sigur a fost un 26-26 în convoiul ă’la, exist㒠poze pe forumuri).
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4974
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mar Apr 15, 2014 6:45 pm

In Basarab eu am gasit:
26-26 064-1
26-26 208-4

Parca anul trecut mai erau.
Ca fapt divers, 4 vagoane arse in ultimul hal se gaseau in Basarab in 2005.

La Bacau sunt 2 bucati, 26-26 026-0 si 26-26 082-3.
La Pascani sunt urmatoarele:
26-26 003-9
26-26 108-6
26-26 109-4
26-26 011-2
26-26 113-6
26-26 042-7
Avatar utilizator
MariusM
Mesaje: 136
Membru din: Sâm Mar 08, 2008 12:00 am
Localitate: Pitești
Contact:

Mesaj de MariusM » Joi Apr 17, 2014 11:58 pm

Prima schem㒠de vopsire a vagoanelor 26-26(capturi din filmul "Sania Albastră’", 1986):

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Fise CFR - vagoane de calatori”