Anunt important: [Local Link Removed for Guests]

Vagoane de dormit VD 0001-0061

Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 5006
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Vagoane de dormit VD 0001-0061

Mesaj de Gam3 » Joi Ian 07, 2016 3:11 pm

In seria veche VD 0001-0061 au existat vagoane Unio Satu Mare, CIWL , Breda si foste vagoane de provenienta Germana.

Schimbarile politice intervenite in perioada de dupa cel de-al doilea razboi mondial si proclamarea republicii populare la sfarsitul anului 1947 au incheiat si activitatea companiei CIWL in Romania. O parte din vagoane au fost retrase iar cele ramase au fost inscrise in parcul CFR. Sunt cunoscute sapte asemenea vagoane, din care trei cu cutie de lemn erau construite in anul 1923 si patru cu cutie metalica datand din 1926.

Primele tipuri proprii ale CFR dateaza de la jumatatea anilor 1930, mai multe asemenea vagoane fiind construite in anul 1934 la uzinele UNIO Satu-Mare. Era vorba de constructii integral metalice, echipate cu boghiuri „tip prusac”, care aveau 9 compartimente cu cate doua paturi. Pe langa acestea CFR mai avea in dotare si alte vagoane de dormit cu 9 sau 10 compartimente provenite din conversia unor vagoane clasa, unele ramase pe teritoriul Romaniei dupa incetarea ostilitatilor.

Vagon de dormit de provenineta Germana.

Lungimea peste tampoane - 21400 mm
Lungimea cutiei - 20100 mm
Lungimea sasiului - 20100 mm
Distanta intre pivoti - 14200 mm
Latimea exterioara a cutiei - 2850 mm
Inaltimea vagonului de la nivelul sinei - 3950 mm
Distanta intre osiile boghiului - 3600 mm
Tara vagonului 49 t
Viteza maxima de circulatie 120 km/h
Latimea interioara a cutiei - 2720 mm
Lungimea compartimentului - 1580 mm

Vagonul corespunde prescriptiilor RIC, este destinat traficului de calatori (ca vagon de dormit) pe liniile interne.

Carcasa autoportanta, formata din sasiu, pereti laterali, frontali si acoperis, constituie structura de rezistenta.
Sasiul realizat din longeroni laterali, longeroni intermediari, traverse de legatura, diagonale, traverse frontale. Imbracamintea exterioara din tabla de 2.5 mm la pereti si 1.5 mm la acoperis. Imbracaminte interioara din PFL melaminat de 4 mm grosime.
Ferestre fractionate cu geam securit dublu si rame din aluminiu. Patru usi de urcare rabatabile, la capetele vagonului. Usi batante la compartimente si culoar lateral.
Burdufuri de panza si punti de intercomunicatie clasice.
Boghiuri constructie sudata tip Gorlitz greu, material OL38.
Frana automata cu aer comprimat, tip HikP, cilindru de frana de 14", regulator SAB-DA2-600.

Compartimentarea vagonului:
- 2 peroane de urcare
- 1 coridor lateral
- 9 compartimente de dormit prevazute fiecare cu 2 paturi de dormit, lavoar de spalat, dulap cu oglinda, port-bagaj, deaspura ferestrei.
- 1 compartiment de serviciu prevazut cu: pat de dormit pentru conductor, dulapuri pentru asezarea veselei si rufariei, resou electric, lada racitor, dulap pentru haine.
- 2 cabine WC
- 1 cabina soba de incalzire

Instalatie de incalzire cu abur tip Friedmann si instalatie de incalziere independenta cu apa calda incalzita cu soba cu carbuni.
Iluminat electric.
Generator de curent dip Dick de 2.1 kW, transmisie prin curea. baterie de acumulatori tip 7ZO-50 capaciate 220 Ah.

Numere in parcul CFR: VDF 0001-VDF 0061

Au fost si vagone de dormit clasa 1/2 cu 9 cabine.

50 53 79-29 258-2
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Foste vagoane de calatori transformate in vagoane de dormit, care au sfarsit ca vagoane de dormit pentru personal in diferite trenuri macara:

80 53 97-20 005-6 - Bucuresti
[Link Removed for Guests]

80 53 97-20 014-0 - Baciu Triaj, Cluj
[Link Removed for Guests]

80_53_97-20_019-9 - Deva
[Link Removed for Guests]

80 53 97-20 037-1 - Brasov
[Link Removed for Guests]

80_53_97-20 040-5 - Pascani
[Link Removed for Guests]

80_53_97-20 058-7 - Brasov
[Link Removed for Guests]

Cabina din fostul vagon de dormit VD 0057:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Mai exista un vagon in Chitila, Bucuresti. Din pacate este greu de prins din tren.

Colorit.
Albastru din perioada anilor 1950, doar cu o singura inscriptie "Vagon de dormit"

[Link Removed for Guests]

Verde cu "Vagon de dormit" in 3 limbi:
in Wiener Walzer Basel - Bucuresti, OeBB 52.7596, Wien West 1963
Imagine
Scrie răspuns

Înapoi la “Fise CFR - vagoane de calatori”