Locomotiva Carpathia 2300 DE-M - Remarul 16 februarie Cluj

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Pe scurt:

- motor nou (Caterpillar de 2300 CP)
- motoare de tractiune noi
- servicii auxiliare si toate echipamentele noi
- boghiuri, sasiu si pereti laterali de la vechea locomotiva DA

Personal imi place atat design-ul cat si schema de vopsire dar cred ca schema se va schimba cand va intra in serviciu si atunci sper sa fie cea rosu cu gri a CFR Marfa, sa nu isi bata joc de ea asa cum au facut cei de la CFR Calatori cu phoenix-ul.
 
Cu riscul de a fi off-topic: bun, avem o locomotiv㒠90% nouă’, mai puternică’, probabil cu un consum mai mic. Dar cum îşi permite o societate aflat㒠în faliment precum CFR Marf㒠s㒠comande aşa ceva? Ăsta s㒠fie cadoul pe care GFR îl va primi pân㒠la urm㒠(LDE2300, EA-uri cu IGBT şi LDHuri seria 84)?
 
Dr2005 a spus:
Cu riscul de a fi off-topic: bun, avem o locomotiv㒠90% nouă’, mai puternică’, probabil cu un consum mai mic. Dar cum îşi permite o societate aflat㒠în faliment precum CFR Marf㒠s㒠comande aşa ceva? Ăsta s㒠fie cadoul pe care GFR îl va primi pân㒠la urm㒠(LDE2300, EA-uri cu IGBT şi LDHuri seria 84)?

Eu ma intreb altceva.
Cum isi permite CFR Marfa sa functioneze cu locomotive vechi la care costurile de intretinere sunt mult mult mai mari decat la o locomotiva noua?
Cu diferenta de cost ar putea plati leasing-uri la locomotive noi. Eu asa vad problema.

Faptul ca pe locomotiva scrie CFR Marfa nu inseamna ca CFR Marfa a si cumparat deja locomotiva. Este posibil sa nici nu o vor cumpere.
 
Nu-i nici frumoasa nici urata. Important este ca ce e sub carcasa e nou. S-ar putea ca rentabilitatea sa creasca semnificativ. Acuma se pune problema cat de fiabile sunt subansamblele din care a fost facuta. Ma bucura gandul ca la remarul este de lucru si ca tara asta are cu ce sa se laude la o expozitie de talie internationala. Bravo!
 
Cu riscul de a fi off-topic: bun, avem o locomotiv㒠90% nouă’, mai puternică’, probabil cu un consum mai mic. Dar cum îşi permite o societate aflat㒠în faliment precum CFR Marf㒠s㒠comande aşa ceva? Ăsta s㒠fie cadoul pe care GFR îl va primi pân㒠la urm㒠(LDE2300, EA-uri cu IGBT şi LDHuri seria 84)?
Dragos, nu fii pesimist! Carpathia a salvat o parte dintre supravietuitorii Titanicului! Cine stie, poate ca numele nu a fost ales la misto (desi eu asa cred :twisted: )!
Ma bucura gandul ca la remarul este de lucru si ca tara asta are cu ce sa se laude la o expozitie de talie internationala. Bravo!
Intr-o lume de BoB-ici, un CoCo va fi cu adevarat o aparitie interesanta! Si le va da tuturor o mare problema si cam fara rezolvare: de ce mai face cineva un CoCo?
 
In primul rand este de salutat initiativa de a face ceva! Daca va fi cumparata de CFR Marfa, toata lucrarea e pe banii statului, adica ai mei si ai tai, ceea ce nu-mi prea cade bine la stomacel! Daca va fi vanduta catre vreun privat, atunci e bine! Daca vor fi comenzi de-afara, atunci BRAVO!
Sporirea puterii cu 200 de caluti nu e mare lucru dar daca tinem cont ca asta inseamna aproape 10%, asta e ceva! Cred ca se vor simti fiecare din ei la un tren mai greu. Sasiul a aratatat ca tine si la 2640 CP (fostele DB-uri, clasa 61) - deci era loc si de mai bine!
Cativa apropiati m-au auzit de cateva ori vorbind despre o posibila modernizare a DF-ului (clasa 69 / 72 / 73) care ar fi prevazut doua cabine si cutie tip vagon - solutie mai avantajoasa pentru ca rezulta un BoBo! Cu ceva bani in plus se puteau proiecta si construi boghiuri pe doua osii si apoi cu grija se limita masa maxima la 84,00 tone (obligatoriu un motor modern trebuie sa fie mai usor). Este interesant ce motoare de tractiune are si cum sunt comandate. Pe lateral au aparut multe grile si destul de generoase ca dimensiuni - or trebui ele la ceva! Priza de multipla nu vad!
Exteriorul este placut, prietenos, dar nu arata prea multa creativitate si lasa sa se vada ceva din sursele de inspiratie. Remarc lipsa de unitate in ceea ce priveste blocurile optice - lampa superioara centrala nu are nici o treaba cu cele inferioare. Rosul vopselei este de inspiratie OBB sau DB - pacat, am fi putut arata ceva mai multa originalitate! Dar nu atata cata se vede la cele doua LDH-uri - unul cu sasiu gri si unul rosu - de-a dreptul penal! O mare lipsa este platforma de deasupra tampoanelor (cu scarile de acces de la capetele sasiului) care serveste la stergerea parbrizului. Poate de-aia este incadrata de LDH-uri! Inteleg un buget redus, dar nici chiar asa! Iar parbrizul putea fi mai mare, fara teama de efectul de tunel la o viteza maxima de 100 km/h!

Una peste alta: o noua locomotiva veche - CoCo ala ma omoara!
 
WeepingEye a spus:
Intr-o lume de BoB-ici, un CoCo va fi cu adevarat o aparitie interesanta! Si le va da tuturor o mare problema si cam fara rezolvare: de ce mai face cineva un CoCo?

Intrebarea e gresita, si anume, nu "de ce mai face?", ci "de ce mai repara?" :D

Poate ca raspunsul este scenariul urmator:

Esti o companie feroviara cu 100 locomotive. 20 dintre ele au perioada de viata expirata. Nu iti permiti locomotive noi, ce faci? Pai simplu, le trimiti la modernizat si le prelungesti viata cu 15 ani.

.. parerea mea.

Scopul celor de la Remaru nu este de a vinde locomotive vechi pe post de locomotive noi ci de a prinde contracte de reparatii/modernizari de la companii care detin locomotive DA, atat din tara cat si de afara, de aceea se duc cu ea la Berlin.

Si eu as vrea sa vad o locomotiva noua construita de la zero si probabil ca pana la urma atat Softronic cat si Remarul vor merge si pe drumul asta.

Vom vedea.
 
Interesant, sint curios daca in afara de CFR Marfa o sa mai fie si alti musterii.
Probabil ca daca o sa aiba succes, pe parcurs ii vor fi aduse imbunatatiri si vor fi operate modificari. Asa a fost si cu Phonixul, daca nu ma insel.

Oare de ce i-au zis Carpathia cu th? Carpatica era mai ...
 
Da, am auzit ca se vrea intr-un final privatizarea CFR Marfa pe motiv "vine plata dobanzii la imprumuturi la banci si FMI, ce mai vindem" :lol:
Parca posta s-a dat, mai urmeaza poate si celebrul CEC, oricum asteptam criticile si laudele de la expozitie, probabil va participa si la noi la Bucuresti la expozitie :D
 
Asa cum s-a schimbat schema generica a primului Phoenix, asa poate fi schimbata si asta in functie de cerintele unui eventual cumparator.