Die Baureihenfamilie 119 der DR und 219/229 der DB AG

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

andreiul

Well-Known Member
Trenulist
21 August 2008
1.698
5
Bucuresti
www.cheetah.ro
WEBSITE
http://www.cheetah.ro
YAHOO
andreiul_babaul
LOCATION
Bucuresti
Salutam.

Stiu ca sunt multi care indragesc locomotivele diesel (si eu ma numar printre ei. Asta m-a facut sa cred ca merita aceasta locomotiva un post special pe forumul nostru.

Toate pozele si documentatiile sunt culese de pe site-ul www.dr-bahn.de si wikipedia.de

In primul rand, istoria:

Locomotivele din clasa 119 au fost construite la Uzina 23 August din Bucuresti in perioada 1976 - 1983. Este vorba de 200 de exemplare. Prioectul se baza pe clasa 118.

Constructorul roman trebuia sa se incadreze in maxim 16 t/osie si motor de peste 2000 CP, precum si incalzire electrica pentru vagoane.

Motoarele era fabricate sub licenta producatorului german MTU.

Dupa intrarea in serviciu, cei de la DR au constatat ca locomotiva avrea probleme grave la motoare si la suspensii, asa ca au retras locomotivele pentru reparatii si pentru inlocuirea motoarelor cu unele fabricate in RDG sub licenta Maybach.

Dupa modificari, locomotiva a devenit cea mai puternica masina DR pentru linii secundare.

Locomotiva a fost denumita "razbunarea lui Ceausescu" sau "submarinül".

Date tehnice:

Formula rotilor: Co Co
Ecartament: 1435 mm
Lungime: 19500 mm
Greutate: 96 / 101 t
Greutate pe osie: 16 t
Viteza maxima: 120 / 140 km/h
Transmisie: hidraulica
Rezervor: 4000 l
Incalzire: electrica

Iata in continuare poze cu locomotiva, precum si cu motoare si documentatii tehnice:



Poze de la Bicaz:


Submarinul.....
 
Salutare, andreiul ,vezi ca masinile au fost echipate original cu motoare Maybach Mb 820 SR, identice cu cele de pe SP32 ale PKP, si au fost la fel de fiabile,desi nu romanii le-au proiectat in varianta asta,poate au fost materialele si mana de lucru ( ma indoiesc ) " defecte", iar dupa cativa ani au fost schimbate cu MTU ,si/sau Caterpilar,dupa cum vad in poza cu un motor diesel galben, :roll: