Locomotiva usoara pentru manevra

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

tfa2003

Well-Known Member
Trenulist
15 Aprilie 2007
398
16
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
KoI si KoII sunt celebre pentru ca cineva a avut grija de asta...
Va prezint si ceva de pe la noi:


-Locomotor in perfecta stare de functionare :);
-productie Independenta Sibiu 1960;
-Motor si actionari specifice unui tractor rutier, transmisie prin lant Gall;
-Frana mecanica pe saboti;
-Manevreaza relaxat 6 Uagps pe teren plat.
 
Foarte interesant vehicul. Ai putea sa ne spui si unde se afla aceasta relicva feroviara?
 
Da bun le trage, dar ti-ai pus problema daca le poate opri eficient? Sau daca asigura alimentarea si mentine alimenta conducta generala de aer la 5 bar, astfel incar sa nu strangi din scaun ca nu te opresti cu ele ?
 
Genul acesta de lokomotiva l-am vazut in 16 febr Cluj sau Carbochim. Ele trag un max 2 vagoane prin diverse sectii.
Eusebiu
 
Locomotiva frumoasa! Adevarat ca acestea aveau un caracter de utilizare uzinal. Nu facea manevre cu garnituri de vagoane grele, ca nu avea nici macar sistem de frane. Dupa cum se vede in poza, nu are furtune pt comanda sabotilor la vagoane, deci totul inertial.
Oricum, o poza foarte frumoasa :!:
 
O denumiti impropriu locomotiva, e un locotractor de manevra.
Are frana proprie, si daca doar tarai 2-3 vagoane la pas atunci e de ajuns.
 
Confirm ca i se mai spune si locotractor, dar pe placuta atasata e scris Locomotor. Am preluat, pentru o buna informare, denumirea data de producator. De asemenea, confirm ca manevra se face intr-adevar la pas. Daca te grabesti (s-a mai intimplat), te trezesti cu plugul indoit de capatul de linie (vezi cu atentie poza :) ).
Ma bucur ca mi se confirma ca mai exista astfel de "utilaje" in functiune.
Poate ar trebui sa le popularizam, pentru ca, cine stie, sa iasa un model.

PS. Chiar manevreaza relaxat (dar la pas !!!) 6 silozuri pe teren plat. Frina este asigurata exclusiv de sabotii din dotare, deci daca te grabesti...
 
Salut,
Imi place foarte mult aceasta locomotiva. Si pentru ca sunt de acord cu tfa2003, ca ar trebui sa devina model, am incercat o "punere la scara" in autocad dupa poza respectiva.

Consider schita "work in progres" asa ca orice alta fotografie m-ar ajuta. Am rugamintea catre cei care au acces la respectiva masina sa revina cu mai multe poze.

http://s193.photobucket.com/albums/z41/misha_mail/locomotorIAR1960-Model.jpg
 
Voi incerca, cu atat mai mult cu cat sunt propuse la casare impreuna cu restul parcului. Sunt in stare de functionare, dar vor ajunge probabil la fier vechi.
 
Salut din nou,


tfa, unde este aceast㒠maşină’? Dac㒠este în Bucureşti şi într-un loc public pot încerca şi eu s㒠fac o serie se poze...
 
La uzina de reparat vagoane marfa la Gara Satu Mare Sud, era o astfel de locomotiva foarte asemanatoare, dar pe cale ingusta. Mai tin minte din copilarie. Tracta vagoanele de cale ingusta pe o rampa de beton si erau puse pe un vagon platforma de ecartament normal si apoi duse spre gara actuala General Gheorghe Avramescu, fosta statie Ghilvaci. Pacat ca nu am poze ramase. Respect
 
Din pacate sunt prin tara, in zone in care nu poti intra decat cu autorizare speciala.
Nu stiu insa care ar fi procedura prin care niste lucruri scoase la casare pot fi salvate intr-un muzeu. Sunt niste LDM 120 !!! pe lista, cu putine ore de functionare.
 
Da, din pacate in aceeasi situatie se afla si una din masinile usoare de manevra, electrica de data asta, care in copilaria mea manevra vagoanele de marfa pe traseul dintre Gara Mica (Timisoara Est) si liniile industriale ale CILT, F-ca de Ciorapi, ILSA si F-ca de Bere.In istoria ei, Mucky, a trecut prin multe culori, de la gri la negru, dandu-si obstescul sfarsit, asa dupa cum se observa in galbenul RATT.
Am depus toate diligentele, oficial si neoficial, ptr a obtine aprobarea de o fotografia si masura in detaliu, dar nu mi s-a aprobat, desi masina, dupa cum se vede este la gramada de fier vechi, sau cel putin era in septembrie.Pacat !

Pozele sunt facute peste gard, deci nu ma injurati, atat s-a putut!
 
pacat e, ca dupa atitia ani de asazisa libertate, exista in continuare multi oameni inca bolnavi de prostia aia a comunismului numita secretomanie.
si ce e grav, e ca traiesc printre noi.
pacat ca nu ai putut obtine mai multe fotografii si date despre aceasta locomotiva. eu personal nici nu am stiut ca a existat asa ceva in tara noastra si am fost surprins in mod placut. ma consideram un tip care cunoaste cam toate locomotivele care au circulat pe la noi, cel putin in ultimii 30 - 40 de ani.
 
Cu scuzele de rigoare adresate lui @tfa2003 ptr. poluare, dar in ideea de ramane concentrate in acest topic si a loko electrice usoare, sunt in masura sa mai postez niste imagini din colectia personala a prietenului Vali Ivanescu, unde o sa vedeti si cealalta loko cu o soarta mai buna, precum si imagini din interiorul celei galbene:


Multumesc ptr. intelegere :D
 
Am incerc in fel si chip sa obtin aprobare de pozare, nu de masurare, la Bere Timisoareana, de mai multe ori.
Este imposibil.
Pentru mine e cu atit mai trist cu cit in urma cu multi ani am vazut la poarta 2 si un LDHM, parca, si voiam sa-l pozez.

Sub nici o forma oficiala sau neoficiala nu am reusit sa ajung acolo.