Prototipul - 060-DA-001 - Restaurat

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Pacat ca discutia despre 060 DA se limiteaza doar la culori.
Se trece prea usor cu vederea faptul ca este cea mai buna restaurare din ultimii ani buni. Si nu ma refer aici doar la o vopsea. Repet: locomotiva este perfect functionala, RK complet, refacute toate cablajele, instalatiile originale. Cu un rezervor de motorina masina asta maine pleaca in serviciu, desi vreme de 20 de ani a fost nefolosita, ingrijita de echipa inimoasa si deosebita de la Dej.
Dupa parerea mea, asta e ce conteaza cu adevarat, si faptul ca functionala fiind, va putea remorca si un eventual tren turistic, precum Nohabul maghiar, pe care toti l-am admirat anul asta ( macar in poze ).

Se trece cu vederea ca locomotiva implineste 50 de ani de la punerea in serviciu si aceasta binemeritata restaurare este si o restaurare morala a unei parti de istorie feroviara.

Si daca toti va opriti la vopsea, daca veti cerceta putin veti constata ca de fapt vopseaua originala era...gri, nu acel albastru din poza de pe derby-sulzer. Poza de pe situl mentionat este de fapt un scan dupa un catalog Mecanoexport (este poza afisata aici si de ELEF) si care este prelucrata, asa cum se facea la vremea respectiva. Culorile originale erau doua nuante de gri, aproape aceleasi pe care locomotiva le-a purtat la Dej. Ulterior s-a optat pentru o nuanta mai inchisa de gri, cea pe care o stiti cu totii, din considerente de curatenie. Si apoi un gri cu tenta verde, albastru, si tot asa....

DanTm : anul 2008 este un an pe care il consider fast pentru trenulisti. Mai adauga la ce ai mai scris mai sus: N3-locomotiva tender, una din cele mai vechi din tara, salvata si expusa in gara Sfantu Gheorghe (va fi restaurata curand) si 50.100 de la Tulcea (chiar daca nu au restaurat si cosul...) Istoria uzinelor Malaxa si volumele 2 si 3 din Istoricul Tractiunii Feroviare...
Dincolo de vocile de pe forumuri exista oameni inimosi si activi, care chiar fac ceva.
 
Catalin nu cred ca ar contesta cineva faptul ca este cel mai reusit RK si nu poate fi decat imbucurator faptul ca locomotiva este functionala.
Numai, ca cel putin din punctul meu de vedere , munca inceputa trebuia si finalizata, astfel incat aspectul exterior chiar sa fie identic cu cel din anul 1959.Mai ales ca cel putin eu am sperat la o restaurare in toata regula in care sa se tina cont de toate detaliile si sa nu se pastreze aspectul de DA fabricat in Romania fara instalatie de multipla (sincer nu mai stiu de la ce numar s-a trecut la aspectul pe care il are DA-001 acum).
Oricum sa speram ca o vom vedea in curand tragand niste trenuri turistice ;).

Nelu
 
Buna Cristi,

a fost ideea cuiva dar nu se va concretiza. Asa cum spuneam, sunt in tara asta oameni care, desi sunt aproape invizibili (ma refer la aparitii publice) fac mult, foarte mult pentru calea ferata. Locomotiva va fi pastrata intr-un depou de unde va putea oricand sa plece in remorcarea unor trenuri turistice, daca acestea vor exista (sa nu uitam ca in Romania exista multe guri care vorbesc, dar putini care si platesc un bilet pe un tren turistic).

Elef, sunt de acord cu tine. Insa, pana la acest eveniment multi nu aveau habar de aceasta locomotiva. Importanta este iesirea ei in lume, dincolo de salciile din depoul Dej, acolo unde era vizitata de o mana de pasionati (mana insemnand pana la 5 oameni), si unde companie ii tinea doar Pacificul 050, locomotiva 151 si un 230...
Este important ca in Romania sa se nasca incet si sentimentul de respect pentru istoria caii ferate, si acest lucru il poti face prin exemplare functionale. 060 DA 001 este un astfel de exemplar si sunt dispus, desi sunt un incapatanat perfectionist, sa trec peste lucrurile care stiu ca nu sunt asa cum au fost, daca aceasta locomotiva va remorca trenuri nostalgice care vor naste generatii de pasionati de trenuri in tara asta.
 
Daca imi permiteti un offtopic( nu tiu cat e pe linga.. ) dar daca sa ajung la intrebari de genul.. "maine o vedem la vreun tren de marfa?" sau poate trage nu stiu ce personal pe o ruta vai da mama ei, insemna ca acei oameni "sunt foarte constienti" de valoarea acestei locomotive, la fel cum sunt probabil constienti si de valoarea locomotivelor cu abur, care daca intr-o zi vor fi reconditionate si apte de drum, vor intreba, "oare cum sa se ajunga la profit cu asemenea locomotive?" :evil: , numai faptul ca locomotiva cap de serie este inca intr-o stare exceptionala, si asta multumita anumitor oameni care chiar se vede pentru ce s-au zbatut.. ei vor da cu piciorul la tot ce inseamna valoare istorica si patrimoniu istoric.. ca deh , trebuie casat..., e revoltator sa citesti aberatii de genul acestora, si mai sunt mai multe, nu le zic , ca imi fac "draci" :twisted:
 
Eu as vrea sa merg cu un tren turistic pe Valea Oltului, remorcat de DA 001 format din Dimitrov, Hecht si Breda restaurate.Asa imi imaginez eu ca au inceput ele la calatori.Dar de unde sa mai iei interioarele la Dimitrov?
scuze pentru off topic.
 
Respect pentru cei care "tac si fac". Din pacate se pare ca nu mai avem decit putini oameni de felul acesta. M-as bucura ca toate lucrurile pozitive din acest an sa fie doar primii pasi. Si m-as bucura si mai mult sa sarim cu peria si pensula in ajutor. ...practica ne omoara! Ce ziceti?
Bunicuta 060-DA-001 merita o haina noua la cei aproape 50 ani, sa o recunoastem mai repede intre putinele masini ramase in schema clasica. In definitiv e prima dintr-o serie de aprox. 2400 de "surate". Ma gindesc ca barele si restul de accesorii ramase sunt tocmai pentru ca exploatarea le cere, deci prevad utilizarea ei la ocazii speciale. Oricum e cea mai apropiata de starea de fabrica. Despre culori... fratilor, e important sa ai padurea, culoarea frunzelor se mai schimba cu anotimpul dar e nevoie de padure. Daca locomotiva nu se pastra...nu era nimic de vopsit!
@dantm
Acum citeva luni am zarit bine ascunse in dosul garii Cluj, 5 "Dimitroave" albastre necompartimentate si fara geamuri. Cum nu sunt in drumul meu zilnic nu stiu daca mai sunt acolo. Poate or incerca cei de la "calatori" ceva... o surpriza in genul celei cu 060-DA-001.
 
O informatie pentru toata lumea DA 060-001 nu va mai tracta nici un tren nici marfa nici calatori ea se afla in parcul rece la DEJ urmaind sa intre in muzeu ,ea este functionala dar nu va mai functiona,mai mult decat atat a fost adusa la Gara de Nord trasa fara sa functioneze motorul .
Incerc sa obtin aprobarea pentru a feca o vizita la dej acolo unde este stocata sa facem poze mai multe,astept daca cineva dintre voi vor sa mearga sa imi comunice pe pm sper sa reusesc sa obtin aprobarea si ma intereseaza numele voastre pentru a fi trecute pe lista.
 
DA 060-001 nu va mai tracta nici un tren nici marfa nici calatori ea se afla in parcul rece la DEJ urmaind sa intre in muzeu ,ea este functionala dar nu va mai functiona

Asta e o idiotenie totala, au bagat bani in ea sa o faca functionala iar acum in loc sa fie folosita ocazional la trenuri nostalgice va zace pe veci intr-o hala ascunsa de ochii lumii... :roll:
Romania... :lautar:
 
fiecare scrie ce-i trece pe la ureche...

060DA001 merge la Dej ca depou de domiciliu. Trebuie sa stea si ea undeva ca doar nu o sa fie stationata in Gara de Nord. La Dej exista cativa oameni care au avut-o in grija si pana acum si care sunt buni profesionisti si carora le datoram si salvarea ei.

Repet, locomotiva este functionala, chiar daca a venit la remorca. A venit in convoi, e normal.

Se incerca prin acea mana de pasionati de care scriam anterior sa se dea sfoara in lume ca masina e functionala si sa fie inclusa in turismul feroviar.
Daca nu se gasesc doritori de trenuri turistice cu 060DA, normal ca va sta rece.

La Dej poti face poze cate vrei, doar sa anunti seful de tura. Nu a fost niciodata o problema fotografierea in depou, mai ales ca au un mic muzeu acolo, de care unii din voi au auzit, cu exponate unicat si extrem de valoroase.
Daca sunteti multi e mai bine totusi sa anuntati inainte.
 
Ar fi interesant de stiut daca mai exista alte exemplare elvetiene si din primul lot Electroputere.
La fel de interesant ar fi de aflat cum au reusit autoritatile vremii achizitia celor 6 locomotive si a licentei de fabricatie. E interesant de mentionat aici identitatea parametrilor principali ai transmisiei electrice a DA-ului si unei jumatati din locomotiva sovietica TE3 ( http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0%B5%D0%BF%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B7_%D0%A2%D0%AD3 ).