Locomotiva diesel electrica de 2500 CP cu protectie climatica de tip THA.

Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4762
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Locomotiva diesel electrica de 2500 CP cu protectie climatica de tip THA.

Mesaj de Gam3 » Mie Iun 21, 2017 10:10 am

Locomotiva diesel electrica de 2500 CP cu protectie climatica de tip THA.
La uzina Electroputere din Craiova, in anul 1971, s-au executat in colaborare cu Uzina constructoare de masini din Resita, doua locomotive diesel-electrice prototip de 2500 CP cu protectie climatica de tip THA.

Locomotivele au fost destinate sa functioneze in regiuni caracterizate prin temperaturi ridicate ale aerului, radiatii solare puternice, continut ridicat de nisip si praf in aer si umiditate relativ mica.
Documentatia de executie a fost intocmita de Uzina " Electroputere" din Craiova si de U.C.M. Resita, dupa un proiect tehnic elaborat de firmele Sulzer si SLM din Elvetia.

Caracteristicile locomotivei:
formula osiilor - Co-Co
ecartamentul - 1435 mm
raza minima a curbei - 100 m
lungimea totala intre fetele tampoanelor - 19000 mm
ampatamentul total - 14100 mm
ampatamentul unui boghiu - 4100 mm
distanta intre pivotii boghiurilor - 10800 mm
diametrul rotilor de rulare in stare noua - 4100 mm
sarcina pe osie - 20 tf
greutatea maxima in stare de serviciu - 12 tf
inaltimea maxima peste suprafata sinei de rulare - 4200 mm
latimea maxima - 3000 m
viteza maxima - 100 km/h

Instalatia de filtrare si presurizare aer.
Functionarea locomotivelor in zone cu praf si nisip ridica probleme deosebite in ceea ce priveste filtrarea aerului necesar agregatelor. Filtrele clasice cu tesataura din sarma nu mai sunt corespunzatoare, intrucat se infunda repede si trebuie sa fie curatate la intervale mici de timp.

Pe aceasta locomotiva s-a folosit sistemul de filtrare a aerului cu ajutorul unui filtru inertial cu autocuratire. Filtrarea aerului se produce prin traversarea bateriei de filtrare. Aerul aspirat este supus la o accelerare si o schimbare brusca de directie, astfel ca particulele de praf se separa prin inertie. O parte din aerul aspirat este utilizat pentru transportul prafului ce s-a separat.

Pentru cele 2 locomotive prototip, rotorul ventilatorului a fost procurat de la firma Sulzer din Elvetia,iar filtrul inertial a fost procurat de la firma SAB din Suedia, care l-a executat dupa conceptia firmei FARR Company, Los Angeles, SUA.
Rotorul ventilatorului a fost prevazut din constructie cu posibilitatile de reglare a unghiului de inclinare a paletelor, spre a se putea interveni la prototip asupra gradului de presurizare a locomotivei.

Probele efectuate la instalatia de filtrare si presurizare aer.
Probele s-au efectuat in perioada 31 august- 4 septembrie 1971, la Uzina Electroputere din Craiova, pe stand si in parcurs, pe traseul Craiova-Turnu Severin si retur, cu participarea a doi delegati de la firma Sulzer si a unui delegat de la U.C.M. Resita.

Pe standul reostatic de probe pentru locomotive de la Uzina Electroputere s-au efectuat urmatoarele masuratori:
-presiunea aerului in sala masinilor
-debitul aerului aspirat
-debitul aerului care autocurata filtrul
-temperatura aerului in sala masinilor, langa agregatele generatoare de caldura
-temperatura uleiului angrenajului conic de transmisie dintre arborele orizontal si cel vertical
Tot aici s-au efectuat si probe cu praf si nisip, spre a verifica gradul de curatire al filtrului inertial.
Pe standul de ploaie artificiala s-a executat proba de ploaie a instalatiei de filtrare.

Imagine
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2711
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Locomotiva diesel electrica de 2500 CP cu protectie climatica de tip THA.

Mesaj de catalin » Mie Iun 21, 2017 11:47 am

Care este motivul pentru care aceasta locomotiva a ramas la stadiul de prototip ( 2 buc existente si azi) tinand cont ca erau destinate unor tari "prietene" ( in speta Iran) ?
All aboard !
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1756
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Re: Locomotiva diesel electrica de 2500 CP cu protectie climatica de tip THA.

Mesaj de dantm » Mie Iun 21, 2017 2:56 pm

Stiu ca unitatile functioneaza separat la CET Isalnita, dar au posibilitatea de a fi conduse si din capatul unde era intercomunicatia?
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2711
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Locomotiva diesel electrica de 2500 CP cu protectie climatica de tip THA.

Mesaj de catalin » Mie Iun 21, 2017 3:38 pm

Dan : nu.
Stiu ca poze cu ele sunt destule pe internet, dar ...pentru comoditate....o galerie buna aici:

http://cfr.stfp.net/060DB/
All aboard !
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1756
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Re: Locomotiva diesel electrica de 2500 CP cu protectie climatica de tip THA.

Mesaj de dantm » Mie Iun 21, 2017 9:08 pm

Mersi Catalin, am vazut pe undeva un film cu locomotivele multiple din Rusia(URSS) si aveau incropit un post simplificat si pe capatul celalalt probabil pentru orice eventualitate.

Stiam de pozele cu ele, dar cu interiorul nu am vazut, poate imi dadeam seama ca se conduc doar de la un capat cind sint decuplate.

poze mai noi

http://cfr.stfp.net/?class=60&veh=1612&all=Y
Ultima oară modificat Mie Iun 21, 2017 9:33 pm de către dantm, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2711
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Locomotiva diesel electrica de 2500 CP cu protectie climatica de tip THA.

Mesaj de catalin » Mie Iun 21, 2017 9:13 pm

Nici eu nu am poze dar am fost in 001. Nu e nimic acolo care sa semene cu un post de conducere.
S-au straduit destul de mult cand le-au facut. De aia eram curios de ce Iranul nu le-a mai luat....
All aboard !
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1756
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Re: Locomotiva diesel electrica de 2500 CP cu protectie climatica de tip THA.

Mesaj de dantm » Mie Iun 21, 2017 9:57 pm

Poate o sa aflam.

Nici nu au mai incercat in alte tari.
Avatar utilizator
231
Mesaje: 23
Membru din: Lun Iun 10, 2013 12:00 am
Localitate: bucuresti
Contact:

Re: Locomotiva diesel electrica de 2500 CP cu protectie climatica de tip THA.

Mesaj de 231 » Joi Iun 22, 2017 5:32 pm

Daimetrul rotilor 4100mm
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1668
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Re: Locomotiva diesel electrica de 2500 CP cu protectie climatica de tip THA.

Mesaj de Radu161 » Vin Iun 23, 2017 9:31 am

Poate 1400mm ...
Dor de duca, sa te-aduca...
Imagine
http://r161trains.wordpress.com/
Avatar utilizator
Elef
Mesaje: 426
Membru din: Vin Mai 18, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Locomotiva diesel electrica de 2500 CP cu protectie climatica de tip THA.

Mesaj de Elef » Sâm Iun 24, 2017 1:59 pm

Pe la inceputul anilor '70 Iranul a cumparat aproximativ 180 EMD GT26CW si 80 GT26CW-2.O ipoteza ar fi ca oferta EMD a fost mai avantajoasa.
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2711
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Locomotiva diesel electrica de 2500 CP cu protectie climatica de tip THA.

Mesaj de catalin » Sâm Iun 24, 2017 5:45 pm

Tks Nelu.
Make sense...
All aboard !
scristi
Mesaje: 362
Membru din: Lun Sep 12, 2016 8:06 pm
Localitate: Braila
Contact:

Re: Locomotiva diesel electrica de 2500 CP cu protectie climatica de tip THA.

Mesaj de scristi » Vin Aug 04, 2017 11:17 am

Mi se pare cam mare diametrul osiei, 1400mm, avand in vedere ca este locomotiva de tractiune marfa, iar diametrul locomotivelor electrice 060 EA este de 1250mm, dar poate asa o fi.
Tel: 0723.730.229<br>
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2711
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Locomotiva diesel electrica de 2500 CP cu protectie climatica de tip THA.

Mesaj de catalin » Vin Aug 04, 2017 1:13 pm

E 1100 diametrul osiei. 4100 e apatamentul boghiului...
All aboard !
Scrie răspuns


Înapoi la “Locomotive diesel”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat