Locomotive din seria 47

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Intr-adevar, pe autostrada de Constanta se ,,simte" ca trenul te depaseste,tu fiind cam la limita cu viteza in masina ta. Viteza maxima este de 159 km/h pe calea ferata, viteza care este atinsa dar, regulamentar, se circula cu cca 2-3 km/h sub viteza maxima. Deci daca circuli pe o portiune cu 30 km/h trebuie sa ai real 27-28 km/h. Asa e la orice viteza. Cel mai nasol este cand ai un macaz limitat la 5 km/h cu tot trenul. Probabil ca aceasta este toleranta vitezometrului. In mod normal nici un mecanic nu depaseste viteza maxima, oricat de mica ar fi aceasta. In caz de eveniment feroviar se ia in considerare viteza de pe banda vitezometrului. Bine, la vitezometrele Hasler & Bern (nu ,,Hustler") si IVL 80 era o banda fizica de hartie, la cele de azi facute la Craiova este o ,,banda" electronica, mult mai precisa. Dar, intr-adevar, pe autostrada se vede clar ca trenul este solutia pentru viteza. Daca intreaga retea CFR ar fi apta de 160 km/h lucrurile ar sta altfel. Deocamdata putem intelege acest lucru pe linia Bucuresti - Constanta sau pe dioramele noastre pe la expozitii.
 
Mircea, numai o precizare: Hasler Bern si nu Hasler & Bern.

Nenea Hasler era nascut si isi avea firma la Berna si cum e si azi obiceiul prin Elvetia, se admite numele orasului ca parte din numele firmei. De aceea pe ele scria "Hasler Bern".