Locomotivele OBB Rh 1116 "Taurus" in Romania

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Locatia?

Ai avut ce poza, locomotiva din spatele lui 1116 oo3 RCA e o Skoda de la ZSSK Cargo?
 
uite ceva imi spune ca pozele sunt din Curtici... :D

1216 LTE si Adria Transport sunt "din aceeasi casa": Adria Transport e o filiala in comun a LTE si portului Koper din Slovenia de la marea Adriatica, locomotivele sunt inchiriate pe 20 de ani de la MRCE Dispolok si circula impreuna toate 4 (2 LTE si 2 Adria) in aceleasi "Umläufe".

cat despre 1116 003, ea apartine de ÖBB Traktion si este peliculata "Rail Cargo Austria" adica RCA, nu RCH (Rail Cargo Hungaria, filiala RCA din Ungaria). nu are insa nici o importanta, deoarece locomotivele 1116 RCA si RCH se folosesc in comun.
 
Horia_Radulescu a spus:
uite ceva imi spune ca pozele sunt din Curtici... :D

Eu, tu si alti useri stiu ca sunt facute in Curtici, dar restul?
 
Da, la Curtici ma intreb oare unde am putea vedea in tara asa ceva?
Pe viitor m-ai am prins Skoditele de la ZSSK Cargo si macar un Taurus de la RCH cu rosu si mov
 
Pozele sunt din OBB 1116-025 pentru mine personal diferentele sunt imense pornind de la ergonomie pana la utilizarea locomotivei sa nu mai zic de curatenie !!
 
buna,

in privinta ergonomiei, hai sa comparam ce-i comparabil, adica EA cu Skoda contemporana si ES64U2 sau F4 cu un TRAXX echivalent...
 
Nici varianta imbunatatita Phoenix nu are mari diferente fata de EA clasic !!
O intrebare domnul Horia de ce la trenurile marfare OBB se foloseste tractiunea dubla desi tonaju e relativ mic 1800t?
 
buna,

din motive deosebit de variate:

- pe linii cu profil usor de multe ori fie pentru a se respecta timpii de mers din livret, fie pentru a evita "Lz" (trenuri formate din locomotive izolate, implicit cost pentru o trasa in plus)

- pe linii cu profil greu de asemenea pentru a asigura tractiunea garniturii dupa livret si a evita uzura excesiva a caii si a locomotivei (patinare, etc.)
sa nu uitam ca in Austria vorbim de 20 pana la 42 la mie!

- la trenuri de pasageri fie din motive logistice (evitarea Lz) fie pentru a respecta timpii din livret pe linii grele (exemplu pana acum 2 ani, EC 161/162 "Transalpin" cu pana la 16 vagoane UIC Z (45t fiecare) care pe Arlberg primea uneori si tractiune tripla (2 x 1x16 si o 1x44 in spate).
 
Astazi "jucaria" e destul de comuna pe liniile noastre insa in iulie 2004 mi se parea o poveste frumoasa.
Aici la TIB pe disparuta linie din Complexul Expozitional, 10 iulie 2004:

 
Pana la urma de ce au renuntat cei de la Romexpo la acele linii de cala ferata (pe langa cele doua de langa postul de pompieri mai exista o linie care intra in pavilionul central). Consider ca Romexpo era un spatiu mult mai adecvat expozitiilor cu profil feroviar decat Gara de Nord.
P.S. Daca am postat anapoda rog un moderator sa mute mesajul meu la locul potrivit. Multumesc.
 
Eu ma intreb de ce nu s-au achizionat aceste locomotive la vremea aceea a fost comisionul prea mic sau aveam nevoie de hardughii de 120t pentru trenuri de 2-3 vagoane
 
buna intrebare, care va ramane intotdeauna fara raspuns.

pentru ca se prefera un EA reconditionat pentru a mia oara la Softronic pe 3,5 milioane de Euro unei locomotive noi care costa doar 2,6 milioane?

sau mai degraba pentru ca Romania ramane Romania?
 
Aveti un posibil raspuns, tot aici pe forum:

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6484&highlight=nicu4

Timpul va arata daca este aceasta a fost solutia sau doar o alta spaga justificata frumos. Eu, raman la "troacele" mele cu abur si vagoane cu 5 m distanta intre osii pentru ca nu ma pricep la "jucariile" astea.
 
Horia_Radulescu a spus:
buna intrebare, care va ramane intotdeauna fara raspuns.

pentru ca se prefera un EA reconditionat pentru a mia oara la Softronic pe 3,5 milioane de Euro unei locomotive noi care costa doar 2,6 milioane?

sau mai degraba pentru ca Romania ramane Romania?

Undeva la 1 mil de euro e o delfinizare destul de mult zic eu si o cosmetizare de genul Phoenixul care se zice ca e o locomotiva noua costa 2.2 mil euro si ofera zero inovatii si avantaje poate doar un consum redus fata de EA clasic!!
Poate daca s-ar fi importat macar 20 de locomotive Siemens ES64 trebuia regandita si reteaua de alimentare de 25kv ca sa poate absorbi energia recuperata de locomotive in Austria se plateste doar diferenta dintre KW consumati si cei intrati in retea de la locomotiva sau poate domnul Radulescu explica cu termeni mai tehnici..
Poate pe unele sectii la trenurile de marfa sunt mai adecvate niste EA clasice dar si acestea isi arata limitele cateodata si poate doua locomotive Taurus in comanda multipla ar oferi acleasi performante
 
buna,

situatia cailor ferate romane, ca e vorba de CFR Calatori sau CFR Marfa sau o buna parte a operatorilor privati de marfa, este extrem de similara cu cea din Serbia sau Muntenegru - numa ca in Romania situatia nu este datorata razboaielor ci mentalitatilor retrograde.

pe scurt, totul se trage cu aceeasi "cutie" de 120 de tone, asa cum la ei exista o cutie asemanatoare insa mult mai polivalenta si mai adaptata situatiei, de doar 80 de tone si cu doar 4 osii.
mai mult de EA nici industria (al naibii cuvant) si nici reparatorii de material rulant romani nu pot imagina.
Siemens Transportation Systems nu a dat un comision suficient de mare ca sa fie luata in serios, si nici un partener roman nu a existat (vezi situatia la ÖBB din 2001-2002, la majoritatea locomotivelor "Taurus II" alias 1116 montajul final s-a facut la TS Linz, atelier propriu al ÖBB).

si nu, imi pare rau,
Poate pe unele sectii la trenurile de marfa sunt mai adecvate niste EA clasice
nu cred asta deloc.
o locomotiva din anii 1960 care "omoara sina" in asemenea hal incat nici nu a primit dreptul sa circule in Germania si Austria nu mai este adaptata niciunde, in afara tarilor bananiere unde tot ce trage se foloseste pana crapa.

totul are un sfarsit candva, si cel al EA ar fi trebuit sa vina deja de mai bine de 15 ani, insa in lipsa de inlocuitori le vom mai vedea o vreme, de la IC la ultimul marfar.
 
Mdaaa o idee ar fi fost si cumpararea licentei la fel cum au procedat la automotoarele Desiro dar noi avem aceasi meteahna ca luam de la straini lucruri scumpe si alea noastre is mai bune si mai ieftine si le mai poti si carpi si repara singuri!!
As fi curios sa vad rezultate testelor facute pe Predeal cu Siemensul din ce am citit rezultatele au fost satisfacatoare dar na iara acel motiv nu avem bani sa cumparam locomotive noi daor bani de modernizat si la cati bani s-au furat din calea ferata ne puteam cumpara TGVuri
 
[AT/HU/BG/RO] ÖBB 1116s crossing borders (part 1)
Currently we are working on the ÖBB 1116s series and all its sub versions. The focus is safety system and foreign approvals. Everyday, profiles are being updated. For example:
All engines approved for Romania so far are:
1116 014 and 015 in service of RailCargo Hungaria
1116 021-027, 068 and 069 in service of ÖBB
1116 070-074 now have the neccessary equipment, but are not approved yet.