Locomotivele OBB Rh 1116 "Taurus" in Romania

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

060-EA

Well-Known Member
Trenulist
10 Mai 2016
861
0
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
YAHOO
paul_c_92
LOCATION
Oradea
florrin12 a spus:
060-EA a spus:
Din surse demne de luat in seama, din data de 15 aprilie OBB Cargo are autorizatia de operare in Romania a trenurilor de marfa, cu locomotive proprii. Mai exact patru locomotive ES64U2 (1116 022, 1116 023, 1116 024, 1116 025) si doua locomotive ER20 seria 2016.
In anul 2002 s-a aflat in probe pe reteau CFR locomotiva OBB Rh2016 021 iar in 2004 Rh1116 192.
vreo veste noua ?
N-a fost nimeni azi in gara de Nord sa vada locomotiva RCA 1116 023 care a fost prezentata la linia 14 :?: :!:
 
Din pacate nu am stiut ca as fi mers. Am gasit cateva fotografii de la eveniment le puteti vedea urmarind link http://foto.agerpres.ro/index.php?d=-1&q=TRANSPORT%20FEROVIAR%20TRANSFRONTALIER%20DE%20MARFURI%20-%20RAIL%20CARGO%20AUSTRIA
Din pacate acest eveniment nu va fi reflectat in jurnalele de stiri TV.
 
Eu l-am prins in gara Brasov, oras unde va ramane peste noapte...

Voi reveni cu cele cateva poze pe care le-am facut cu ocazia aceasta.
 
tot ce nu inteleg ,pe langa faptul ca in calitate de admirator al minunilor feroviare voi avea ocazia sa vad lucruri noi si straine pe caile noastre ferate...este daca autorizarea operarii altor firme de transport decat cele nationale sunt benefice in vreun fel pentru noi.
In mod normal nu ar fi trebuit sa le ducem noi vagoanele mai departe dntr-o parte a granitei in alta ? Ceilalti operatori au fost de acord sau nu au nici un drept de a interveni? presupun ca taxele de autorizatie sunt mai mici decat taxele de transport impuse de catre cfr ....
 
Astea sunt timpurile in care traim, locomotivele DB circula in Austria, OBB circula in Germania, Ungaria, Cehia, MAV intra in Austria. Nu stiu cu ce ne ajuta pe noi ca OBB sa nu intre in Romania.Eu zic ca nu este rau, la urma urmei RailCargo va plati pt. utilizarea infrastructurii. Transportul feroviar in Romania nu se face exclusiv de CFR Marfa, exista si operatori privati din Romania. Daca CFR Marfa nu are locomotive capabile sa depaseasca granita si sa ajunga in Austria este problema lor. Ce sa mai zic de CargoTransVagon care isi cumpara doua locomotive capabile sa circule in RO, AT si DE, au uitat de Ungaria sau poate ca nu sunt interesati. Oricum din cate am inteles scopul acordului transfrontalier este ca OBB sa poata tracta garnituri de marfa din Austria direct in Romania (probabil la Constanta) fara a mai schimba locomotiva la granite. Oricum atat RailCargo cat si DB Schenker desfasoara de ceva timp activitati de transport de marfa in Romania.
 
Azi in jurul orei 14 locomotiva Rh 1116-023 apartinind OBB a garat la linia 14 in Gara de Nord fiind cea care deschide "balul", adica acesta fiind inceputul operarii OBB pe liniile CFR. Dupa cum au spus mecanicii locomotivei (mecanici de Brasov, salariati la Rail Cargo Austria) se pare ca de luna viitoare vor incepe sa circule trenurile de marfa ale Rail Cargo Austria
 
Din data de 15 aprilie RCA (OBB Cargo) are autorizatie de operare in Romania a trenurilor de marfa, cu locomotive proprii.
1116 023 este prima locomotiva sosita azi si prezentata in gara de Nord la linia 14. Vor mai urma 1116 022, 1116 024, 1116 025 si dieselele 2016 080, 2016 090. Toate vor opera in Romania.

Mai multe detalii atunci cand vom avea datele exacte.

Locomotiva 1116 023 la Brasov impreuna cu un vagon Majestic Imperator.







Poze Bogdan, informatia 060-EA
 
Stie cineva maine la ce ora pleaca din Brasov , eu dimineata as merge in gara sa fac niste poze pe rasarit :D cu un aparat foto nu cu "sapunul " folosit azi .
 
O stire referitoare la prezenta RailCargo In Romania.
http://www.standard.ro/articol_101241/obb__vrem_sa_atragem_marfa_din_traficul_rutier.html
 
E superba.Abia astept sa stau pe langa ea.cred ca o sa fie greu de prins prin gari daca o pun numai pe marfare. Sunt curios pe ce rute o sa circule cele 4.
 
sogard_2003 a spus:
E superba.Abia astept sa stau pe langa ea.cred ca o sa fie greu de prins prin gari daca o pun numai pe marfare. Sunt curios pe ce rute o sa circule cele 4.
Citind articolul din link gasim si informatii despre ruta.
http://www.standard.ro/articol_101241/obb__vrem_sa_atragem_marfa_din_traficul_rutier.html
 
Curtici-Simeria-Brasov-Bucuresti-Constanta.
deci a preluat cel mai important traseu de marfuri din tara. Nu stiu cum face legatura intre bucuresti constanta si bucuresti brasov. :oops: la marfare...pe unde se afla racordul ?
 
Vagonul nu este din trenul Majestic Imperator, este un vagon experimental pt. confort sporit construit in anii '70 . Este vopsit in schema ErlebnisBahn si este modificat in interior astfel incat are si un spatiu pt. conferinte.
http://www.railfaneurope.net/pix/at/car/misc/61_81_89-70_001-5_G1.jpg
Trenul Majestic Imperator arata cam asa.
http://www.railfaneurope.net/pix/at/car/Majestic_Imperator/51_81_09-70_000-6_Sb1.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/at/car/Majestic_Imperator/51_81_08-43_010-0_Sb1.jpg
 
Sogard

Cu cat avem mai multe marfare cu atat o sa avem mai putine camioane pe strazi. Cat timp au avut monopol, CFR Marfa a dus o politica dezastruoasa, cu preturi umflate si acrituri la ralatii cu publicul, cam acelasi lucru care l-au facut si grecii la Romtelecom, lucru care s-a tradus in preturi sporite si mai multe camioane pe strazi. Chiar si acum, preturile CFR Marfa sunt undeva la 30-40% mai mult decat la privati, si pentru ce? Se stie ca in orice domeniu concurenta duce la scaderea preturilor si imbunatatirea serviciilor, deci noi, pe post de consumatori in general si pasionati feroviari in special, trebuie sa ne bucure nu fiecare operator, ci fiecare locomotiva noua sau salvata de la casare / parc rece ce ajunge sa circule. Oricum CFR Marfa o sa fie peste putin timp listata la bursa, unde atat RCA cat si DB Cargo o sa cumpere imediat cate 25% din actiuni, pe baza scrisorilor de intentie deja depuse, deci al cui o sa mai fie CFR Marfa?

Cat despre legatura Bucuresti - Constanta / Bucuresti - Brasov, ori se duc pe centura pe Mogosoaia - Pasarea, ori pe racordul Chitila - Pajura - Baneasa.
 
@ionut07: da, eroarea cu Majestic Imperator imi apartine in parte, mea culpa ;)

vagonul este un fost Komfortwagen de la Jenbacher (un RIC, UIC X din anii 1970 modificat ulterior cu Schiebeschwenktueren si Konferenzraum) si se poate inchiria pentru diferite manifestatii...

pesemne ca RCA Romania a facut o conferinta de presa la lina 14 in Buc.Nord ;)
 
CFR Marf㒠o s㒠fie al GFR... de aia a şi apă’rut Rolling Stockul. Venirea OBBului o s㒠pun㒠crucea pe mormântul CFR Marfă’... practic, cam tot ce a fost profitabil în ea a ajuns la GFR. Peste ce a mai ră’mas o s㒠vin㒠OeBB-ul, c㒠doar CFR Infra nu o s㒠îndră’zneasc㒠s㒠modifice/anuleze trasele GFR-ului, ci pe cele ale CFR Marfă’.
 
Pai CFR Infrastructura ar trebui sa investeasca masiv in ,,Infrastructura" cum ii spune numele, ca sa asigure trase oricui are bani sa plateasca nu sa anuleze sau mai stiu eu ce.
 
Ideal ar fi ca OBB sa investeasca in transportul camioanelor de afara pana in marile orase ale tarii, Bucuresti, Brasov, Cluj, Arad, etc, pe sitem ro-la, asta dupa ce CFR a esuat in a le oferii transportatorilor cu camioane o alternativa soselelor inghesuite.
Imi vine greu sa cred ca e mai profitabil sa mergi cu camionul din Oradea pana in Bucuresti, decat sa il urci pe o garnitura RO-LA care sa aiba mers de accelerat si nu sa stea pe loc ore si zile prin statii precum marfarele CFR marfa.