Prima locomotiv㒠electric㒠cu baterii de acumulatoare LI-I

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.033
2.534
Iași
LOCATION
Iași
http://www.feroviarul.ro/tehnologie/tehnologie/prima-locomotiva-electrica-cu-baterii-de-acumulatoare-li-ion

"La cererea ArcelorMittal Galaţi, ROMANIA EUROEST Constanţa, împreun㒠cu INDA Craiova, au dezvoltat prima Locomotiv㒠Electric㒠cu Baterii de Acumulatoare Li-Ion din Europa, LEA-001.

Locomotiva este telecomandată’, nu are cabin㒠şi se afl㒠în serviciu din luna iunie 2015.

Ea a fost realizat㒠pe structura locomotivei LDH 1250 CP, prin înlocuirea sistemului de acţionare diesel hidraulic cu un sistem electric de tracţiune în curent alternativ, alimentat de la baterii de acumulatoare Li-Ion.

INDA www.inda.ro a proiectat şi executat sistemul electric de tracţiune în curent alternativ, constând din convertorul de tracţiune şi încă’rcare bazat pe aplicaţia de patent WO 2011/055230 A2, sursa static㒠pentru serviciile auxiliare, sistemul integrat de comand㒠a tracţiunii vehiculului, sistemul de management al bateriei (BMS) şi sistemul corespunză’tor de redistribuire activ㒠a sarcinii între celulele acesteia.

Sistemul de telecomand㒠a fost furnizat de INTEGRAL CONSULTING Bucureşti.

ROMANIA EUROEST a modernizat locomotiva cu sistemele descrise mai sus.

Noua locomotiv㒠a rezolvat cerinţele specifice ArcelorMittal:

serviciu de manevr㒠pe liniile interne;
tonaj remorcat: 1500 t;
viteza maximă’: 5 km/h;
recuperarea complet㒠a energiei de frânare electrică’;
serviciu 12 ore la o încarcare complet㒠a bateriei;
durata încă’rcarii bateriei din stare descarcat㒠în stare încarcată’: 2 ore si jumă’tate (un pic mai mult decât la un telefon!)
O a doua locomotiv㒠similară’, telecomandat㒠dar şi cu cabin㒠pentru mecanic, LEA 002, a fost pus㒠în serviciu în septembrie anul curent şi opereaz㒠în staţia Că’tuşa.

LEA 003 va urma în noiembrie.

Faţ㒠de LEA 002, noua locomotiv㒠va desf㒺ura serviciul cu viteza maxim㒠de 15 km/h, restul performanţelor ră’mânând neschimbate.

Avantaje ale vehiculelor electrice faţ㒠de cele convenţionale

Avantajele sunt legate în mod direct de costul combustibilului, costurile de întreţinere, poluare, fiabilitate şi eficienţă’:

Eliminarea motoarelor diesel va avea cu siguranţ㒠un impact pozitiv prin scă’derea semnificativ㒠a poluă’rii din aglomeră’rile urbane iar producerea energiei electrice "verzi" (hidro, nuclear㒠şi neconvenţională’) în cantită’ţi crescânde de la an la an pentru mult timp de acum încolo va duce la scă’derea global㒠a poluă’rii mediului.
Costuri mai mici de exploatare din moment ce preţul combustibilului fosil creşte de la an la an fiind o resurs㒠limitată’. Mai mult, încă’rcarea pe timpul nopţii este posibil㒠şi de dorit din moment ce tariful de noapte a energiei electrice este de trei ori mai mic decât cel de zi (cel puţin pentru România).
Creşterea fiabilită’ţii, mentenabilită’ţii şi costuri mai mici pentru întreţinere datorate reducerii elementelor aflate în mişcare.
încă’rcarea bateriilor pe timpul nopţii este nu numai economică’, ci asigur㒠şi o balansare a solicită’rii reţelei prin reducerea consumului pe timp de zi.
Reducerea semnificativ㒠a zgomotului în funcţionare.
Performanţe deosebite în tracţiune cu pierderi minime de energie.
în fişierul ataşat acestui articol, doritorii vor putea consulta şi prospectul primei locomotive LEA."
locomotiva-electrica-cu-acumulatori-01.JPG


locomotiva-electrica-cu-acumulatori-02.JPG


locomotiva-electrica-cu-acumulatori-03.JPG


caracteristici-LEA.JPG
 
Interesant !

Ma intreb insa cate cicluri de incarcare / descarcare suporta acumulatorii... :evil:
 
Si eu sunt interesat daca aveti detalii legate de incalzirea/izolarea termica bateriilor. Marea problema a acestor baterii este frigul. Sub 5C curentul furnizat scade la jumatate iar la temperaturi negative efectiv ingheata. Cum s-a rezolvat treaba asta? Sau se folosesc doar pe perioada primavara/vara/toamna?
 
In alta parte s-au folosit acumulatorii la automotoare:
https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_ETA_150 .
Sau aici, poze, http://www.bahnbilder.de/name/galerie/kategorie/deutschland~e-triebwagen--94-80-~eta-150-akku-triebwagen-br-515.html
Automotoarele cu acumulatori sunt vechi de peste 100 de ani, https://de.wikipedia.org/wiki/Akku-Triebwagen
 
Nu folosirea acumulatorilor e inovatia ci tipul de acumulator folosit. Cred ca asta au vrut sa stie si cei ce au scris mai sus.
Locomotive pe acumulatori exista de peste un veac, asa cum spui si tu Florin. Una e pastrata si la noi la Dej si a trecut de 110 ani....Cele de la metroul londonez au un veac jumatate.
Dar acumulatorii Li Ion au niste particularitati si din ce stiu eu doar in Japonia exista automotoare hibride utilizand acest tip de acumulatori. Si rusii s-au mai apucat de ceva dar nu stiu sa fi terminat proiectul.

Deasemeni nu stiu sa se fi construit vreodata la noi "sclavi". Asa se numesc popular in State aceste locomotive fara cabina legate de o masina "mama". Sau 001 e full independenta si poate trage nelegata de 002 ?

Destul de indrazneata solutia aleasa. Doar timpul va demonstra insa cat e si de fiabila...
 
Exact Catalin, multumesc de raspuns. Sunt deja de vreo luna postate pe youtube cateva filmulete cu manevre cu 001; e independenta, are o consola/telecomanda pe care o poti lua la purtator.
Asa cum spuneam, marea duda la LiIon este frigul, pur si simplu ingheata si nu mai furnizeaza nici un curent.
La Testa bateriile pentru casa sunt de interior si sunt intr-o carcasa izolata. Nu am vazut cum arata desfacuta acea carcasa la bateriile de sub masina insa producatorul nu recomanda ca masina sa fie lasata afara la temperaturi de -20C daca nu e bagata in priza. Deci tind sa cred ca exista un circuit de incalzire (ca la diesel).