Locomotive electrice Bombardier Traxx

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.033
2.534
Iași
LOCATION
Iași
Bombardier 34738 - MÁV "480 001"
25.10.2012 - Timisoara-Nord

IR "Cris" 78 - Timisoara Nord-Budapest



De la Timisoara a ajuns la Bucuresti pe trenul "Ister".
 
Trenul Ister circula pe relatia Bucuresti - Brasov - Arad - Budapesta. Va fi unul din trenurile facute cu locomotiva Traxx.
Cum a fost in probe pe Timisoara - Curtici asa e acum pe Bucuresti - Curtici.
 
Interesant, dar de ce oare se face tractiunea cu aceasta masina pana in Bucuresti ? Nu mai avem EA-uri destule ?
 
Nu are nici o legatura cu "inventarul" de EA-uri ci cu realizarea unui pas spre normalitate: reducerea timpilor de calatorie prin excluderea intervalului "mort" necesar schimbarii locomotivei la granita. Tractiunea intre Bucuresti si Budapesta se va realiza fara schimbarea locomotivei, cu Traxx-uri sau EA-uri.
Practica este folosita de ani buni in Europa.
 
Interesant, dar de ce oare se face tractiunea cu aceasta masina pana in Bucuresti ? Nu mai avem EA-uri destule ?
CFR Calatori a semnat un contract de colaborare cu MAV-Tractio Ungaria , societatea de stat care realizeaza remorcarea trenurilor in aceasta tara (mai putin a celor private) astfel ca se doreste scurtarea timpilor de mers implicit prin eliminarea stationarii aferente efectuarii procesului tehnologic de schimbare a locomotivei de tren si efectuarea probelor de frana.
Acest prim pas se doreste a fi o adaptare in perspectiva intrarii in spatiul Shengen cand teoretic granitele dispar si se va putea circula fara problemele specifice de frontiera si verificarea aferenta Politiei de frontiera.
Pentru acest tip de remorcare s-au acceptat acest model de locomotive care pot functiona la 25 KV care este tensiunea din linia de contact atat la administratia Austriaca (OBB) cat si la MAV (Ungaria) si binenteles si la CFR.
Aceasta locomotiva a efectuat probe de functionare pe relatia Timisoara - Arad-Curtici-Budapesta cu trenurile din mers stabilite si s-au efectuat testari si spre Bucuresti peste declivitatea aferenta sectiei Dr.Tr.Severin-Balota-Filiasi pentru ca AFER-ul si organele abilitate sa avizeze circulatia acestor locomotive si pe aceasta sectie deoarece ca urmare a "strangularii" circulatiei pe sectia Curtici Frontiera-Arad-Cicir Km 614 unde se executa lucrarile de reabilitare a coridorului IV Paneuropean , unele trenuri internationale vor fi indrumate de la frontiera Curtici prin Timisoara spre Bucuresti.
La aceasta ora deja s-au inceput activitatile de autorizatie a personalului de locomotiva (mecanici) pentru acest tip de locomotive.
 
Este o prezenta moderna pe sistemul feroviar romanesc. Este o locomotiva moderna pe care, sa inteleg, o s- o vedem din ce in ce mai des in viitorul apropiat pe liniile noastre. Dar EA -urile noastre vor trece granita spre Ungaria sau garniturile spre Ungaria si Austria vor fi remorcate de Traxx-uri MAV ? Dar locomotivele diesel M41 vor aduce garniturile MAV pana la destinatia finala din tara noastra sau nu se face referire si la aceste garnituri? Aici ma gandesc la cele care intra spre Satu Mare, respectiv Baia Mare la Valea lui Mihai si care acolo fac schimbul de diesele sau garniturile care vin pe la Puspokladany-Episcopia spre Oradea etc. Respect
 
Observ ca nu se specifica nicio sursa pentru lista cu cele 12 locomotive CFR. Mai avem o luna pana se schimba mersul trenurilor si o sa vedem atunci daca se confirma lista.

LE
Am gasit si sursa:

http://iho.hu/hir/traxx-proba-a-karpatokon-at-121104
 
@Gam3: Eu cred ca cei de la IHO au preluat lista, cu locomotivele CFR autorizate, de pe portalul Ro-Trans si nu invers, pentru ca si ei fac referire la articolul romanesc. Pana si fotografiile din articol sunt luate de pe Ro-Trans.
 
Arad 06.06.2013.

Traxx H-MAVTR 003



Traxx H-MAVTR 005