Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Sentinel-Cammell

catalin
Mesaje: 2787
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Sentinel-Cammell

Mesaj de catalin » Dum Iun 11, 2017 9:33 am

Orice ajutor e bine venit, a nu se intelege gresit !

Ce incerc sa spun este ca din 2011 cand am scris ca nu exista o schita frontala au trecut ceva ani timp in care in umilele mele cautari am gasit si alte materiale care pot completa ce avem deja pe forum. Inclusiv o imagine cu automotorul romanesc in timp ce era imbarcat pe nava spre Romania si se vede bine si capatul.

Doar la boghiul motor inca nu sunt 100% lamurit, dar in timp...

Pur si simplu vreau sa va scutesc de o munca in plus si sa va spun ca am mai gasit putin material si o mana iscusita poate sa scoata niste planuri decente pentru o macheta CFR.

Nu era o gluma cu beduinii. Sunt diferente intre automotoarele CS construite ptr Australia, India, Algeria etc...ale noastre au geamurile mai mici ! Cele frontale insa mi se par mai inalte si erau prevazute in partea superioara cu deschideri care sa permita aerisirea postului de conducere.

Eu recunosc, sunt interesat de cele care l-au dus pe nea Marin la Craiova si apoi acasa.

Modelul RTM este Malaxa 1000.
All aboard !
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Sentinel-Cammell

Mesaj de victorian » Mie Iun 14, 2017 12:13 pm

Absolut de acord cu tot ce a scris prietenul Catalin mai sus!

Imaginile automotoarelor Sentinel din alte parti trebuie luate doar cu titlu de inventar si comparate cu pozele "alor noastre" si vazut ce se potriveste si ce nu.
Inclusiv imaginile din interior, cu cazanul si cu altele.

Pe de alta parte, cred ca detaliile de boghiu si de motor raman valoroase pentru cineva care vrea sa modeleasca un automotor romanesc fiindca acele detalii erau practice, ale constructorului si nu cred ca automotorul britanic avea complet alt fel de motor decat cel romanesc, de exemplu. Pentru ca nu era nevoie sa fie diferite.

De asemenea, sunt absolut de acord cu ideea unui corp de automotor printat - mi se pare o solutie mai corecta decat sa cumperi un corp de automotor de aiurea si sa incerci sa-l adaptezi pentru CFR. NU MERGE!

Un corp printat pus cu un sasiu japonez Tomytec ar putea face un automotor romanesc foarte frumos la scara N si o prezenta deosebita pentru dioramele noastre. Marturisesc ca visez de mai multa vreme la asa ceva.

Brosura automotoarele CFR de care pomeneste Catalin, impreuna cu planurile englezesti sunt o buna baza de plecare. Va marturisesc ca in momentul de fata singurul punct neclar in ceea ce ma priveste este acesta: sa nu radeti, e un detaliu, dar un detaliu important: pe putinele poze pe care le avem cu automotoarele romanesti se vede o inscriptie cu alb pe botul automotorului. Ei bine, n-am reusit inca sa-mi dau seama ce scrie acolo. O fi numarul automotorului? o fi inscrisul CFR? o fi sigla Sentinel-Cammel? Voi ce parere aveti?
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
catalin
Mesaje: 2787
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Sentinel-Cammell

Mesaj de catalin » Mie Iun 14, 2017 7:24 pm

Se poate pleca de aici :

Imagine

Cotele sunt in sistemul anglo saxon, asa cum sigur ati observat.

Evident se poate studia optional si planul postat anterior si acum sters, care era al automotoarelor CS livrate liniilor Tasmaniene ( Australia), asa cum bine scria Dorin.

Dorin, nu reusesc sa inteleg ce scrie acolo, cred ca e inscriptia de revizie a cazanului, desi e un loc complet nepotrivit pentru. Ceva de tipul "rev expira" apoi un tabel cu o linie si doua coloane...
All aboard !
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4976
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Re: Sentinel-Cammell

Mesaj de Gam3 » Mie Iun 14, 2017 9:18 pm

SI vagoanele aveau acea caseta. Era pozitionata langa burduf, in general deasupra tampoanelor.
Deasupra casetei scria "REV. INCALZ"
In caseta era trecut atelierul care a facut revizia si data.
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4976
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Re: Sentinel-Cammell

Mesaj de Gam3 » Mie Iun 14, 2017 9:19 pm

Chode
de ce iti stergi postarile?
catalin
Mesaje: 2787
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Sentinel-Cammell

Mesaj de catalin » Mie Iun 14, 2017 9:34 pm

Multumesc Florin ptr confirmare !

Era o banuiala, bazata mai mult pe forma generala decat pe o descifrare a inscriptiei. Super ! Uite cum impreuna stergem praful de pe vechile poze.
All aboard !
Avatar utilizator
Chode
Mesaje: 116
Membru din: Sâm Dec 06, 2008 12:00 am
Localitate: Pitesti
Contact:

Re: Sentinel-Cammell

Mesaj de Chode » Mie Iun 14, 2017 9:39 pm

Am inteles ca e un automotor diferit, ca nu e bine ce am desenat, asa ca... ce rost are sa umplu topicul
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 538
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Sentinel-Cammell

Mesaj de ICRA » Mie Iun 14, 2017 11:02 pm

Cătălin, pot speră că o să ajung să văd lucrarea "Automotoarele la CFR"?

On-topic: Chode nu e prima postare pe care o ștergi, așa ai făcut și la topicul meu despre Călugăreni.
catalin
Mesaje: 2787
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Sentinel-Cammell

Mesaj de catalin » Joi Iun 15, 2017 8:08 am

[Local Link Removed for Guests] scrie: [Local Link Removed for Guests]
Mie Iun 14, 2017 11:02 pm
Cătălin, pot speră că o să ajung să văd lucrarea "Automotoarele la CFR"?
Da, ti-am trimis lucrarea pe mail. Lectura placuta !

Cred ca am uitat sa scriu mai sus, schita postata de mine este a automotorului unitate simpla CFR (501) asa cum era prezentat in presa britanica.
All aboard !
Avatar utilizator
Chode
Mesaje: 116
Membru din: Sâm Dec 06, 2008 12:00 am
Localitate: Pitesti
Contact:

Re: Sentinel-Cammell

Mesaj de Chode » Joi Iun 15, 2017 9:17 am

Salve!
Da, cred ca e a doua oara cand am sters...chiar nu stiu, s-ar putea sa mai fi sters si altele, editat. La topicul Calugareni nu parea sa va intereseze garnitura mea, am crezut de cuviinta ca e mai bine sa nu ma amestec in topicul respectiv. Daca exista materialul pentru acest automotor, de ce sa postez eu greseli, incercari. Nu sufar de mania persecutiei, sunt practic. Si uite asa am poluat iar topicul cu explicatiile. Ma tirez sa lucrez la macheta. Ave!
catalin
Mesaje: 2787
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Sentinel-Cammell

Mesaj de catalin » Joi Iun 15, 2017 9:31 am

O sa inchid eu bucla aici . Desenul "disparut" e asta:

[Link Removed for Guests]
sursa: Arhivele Nationale Australiene

este un automotor CS produs pentru Caile Ferate ale Guvernului Tasmanian. Mai sus aveti schita pentru modelul CFR. Faceti voi comparatie, vedeti ce putem sa folosim din blueprint pentru a imbunatati schita automorului romanesc. Eu personal nu am timp de joaca de-a v-ati ascunselea. Daca este cineva interesat de automotoarele CS construite pentru Romania discut cu placere. Daca nu, nu.

Din resursa ïnternet" putem vedea cum aratau boghiele si motorul (catalogul de uzina din 1929).

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

de aici: [Link Removed for Guests]

Sunt convins ca automotorul simplu CFR avea acest tip de motor si de boghie, cu distanta intre osii specificata in desenul de mai sus.
Daca sunteti amatori de comparatii, e simplu de vazut ca automotoarele CFR sunt mai mici, inclusiv distanta intre osiile boghielor este mai mica. Asta ma duce cu gandul la o masa pe osie mai mica fata de fratiorii din UK sau...Australia, pentru ca reteaua CFR secundara, acolo unde aceste automotoare urmau sa faca sericiul, "beneficia" de sina cu profil usor. Am pe undeva o statistica a tuturor sinelor existente pe liniile din Romania in acei ani si credeti-ma pe cuvant, sina de 30 era sarbatoare. Pot sa speculez ca s-a optat pentru o constructie cat mai usoara care sa poata fi folosita pe aceste linii usoare fara probleme. O alta modificare usor de sesizat este la geamuri. CFR a optat pentru o solutie mai simpla, cu geamuri ghilotina deschidere simpla, de tipul celor folosite la vagoanele de calatori din epoca. In primul rand verile romanesti nu sunt atat de cumplite (si calatorii de atunci ceva mai caliti ca cei de acum) sa nu fie nevoie de deschideri mari. Apoi...considerente practice. Si atunci, si acum aruncatul cu pietre in materialul rulant era un fel de distractie. Bun, interesanta e si compartimentarea automotorului CFR, cu separatie clara intre clase si acces care mi se pare mult mai usor si mai bine gandit. Cu siguranta, cine a cerut aceste modificari stia bine nevoile CFR...
All aboard !
Avatar utilizator
Chode
Mesaje: 116
Membru din: Sâm Dec 06, 2008 12:00 am
Localitate: Pitesti
Contact:

Re: Sentinel-Cammell

Mesaj de Chode » Joi Iun 15, 2017 9:50 am

Mda, persiflari !
catalin
Mesaje: 2787
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Sentinel-Cammell

Mesaj de catalin » Joi Iun 15, 2017 10:56 am

Unul din "duble". Multumesc ICRA pentru sesizare, imaginea este in Arhivele Nationale. Nu este datata sau localizata, si nu e foarte calitativa, dar la cat de putine poze sunt...

Imagine
All aboard !
Scrie răspuns

Înapoi la “Automotoare”