Sentinel-Cammell

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
O sa inchid eu bucla aici . Desenul "disparut" e asta:

https://recordsearch.naa.gov.au/SearchNRetrieve/NAAMedia/ShowImage.aspx?B=1079469&S=1&T=P&R=0
sursa: Arhivele Nationale Australiene

este un automotor CS produs pentru Caile Ferate ale Guvernului Tasmanian. Mai sus aveti schita pentru modelul CFR. Faceti voi comparatie, vedeti ce putem sa folosim din blueprint pentru a imbunatati schita automorului romanesc. Eu personal nu am timp de joaca de-a v-ati ascunselea. Daca este cineva interesat de automotoarele CS construite pentru Romania discut cu placere. Daca nu, nu.

Din resursa ïnternet" putem vedea cum aratau boghiele si motorul (catalogul de uzina din 1929).

post-6751-127776210645_thumb.jpg


post-6751-127776211163_thumb.jpg


post-6751-127678752866_thumb.jpg


post-6751-12767875309_thumb.jpg


post-6751-127678752615_thumb.jpg


de aici: http://www.rmweb.co.uk/community/index.php?/topic/15506-sentinel-railcar-interior-details/page-2

Sunt convins ca automotorul simplu CFR avea acest tip de motor si de boghie, cu distanta intre osii specificata in desenul de mai sus.
Daca sunteti amatori de comparatii, e simplu de vazut ca automotoarele CFR sunt mai mici, inclusiv distanta intre osiile boghielor este mai mica. Asta ma duce cu gandul la o masa pe osie mai mica fata de fratiorii din UK sau...Australia, pentru ca reteaua CFR secundara, acolo unde aceste automotoare urmau sa faca sericiul, "beneficia" de sina cu profil usor. Am pe undeva o statistica a tuturor sinelor existente pe liniile din Romania in acei ani si credeti-ma pe cuvant, sina de 30 era sarbatoare. Pot sa speculez ca s-a optat pentru o constructie cat mai usoara care sa poata fi folosita pe aceste linii usoare fara probleme. O alta modificare usor de sesizat este la geamuri. CFR a optat pentru o solutie mai simpla, cu geamuri ghilotina deschidere simpla, de tipul celor folosite la vagoanele de calatori din epoca. In primul rand verile romanesti nu sunt atat de cumplite (si calatorii de atunci ceva mai caliti ca cei de acum) sa nu fie nevoie de deschideri mari. Apoi...considerente practice. Si atunci, si acum aruncatul cu pietre in materialul rulant era un fel de distractie. Bun, interesanta e si compartimentarea automotorului CFR, cu separatie clara intre clase si acces care mi se pare mult mai usor si mai bine gandit. Cu siguranta, cine a cerut aceste modificari stia bine nevoile CFR...
 
Unul din "duble". Multumesc ICRA pentru sesizare, imaginea este in Arhivele Nationale. Nu este datata sau localizata, si nu e foarte calitativa, dar la cat de putine poze sunt...

getimage.aspx