Automotoare clasa 96 Desiro

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
96 2533 Helmstedt 06.08.03


8046261916_305dac4bd4_b.jpg


Foto: G. Kammann

pentru poza la rezolutie 2048 x 1326:

http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/8046261916/in/set-72157627924703925

96 2519 Graz 18.06.03

8046258155_cb3a9d64a1_b.jpg


Foto: C. Klatt

pentru poza la rezolutie 3903 x 2527:
http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/8046258155/in/set-72157627924703925
 
Baciu, Cluj Napoca 02.05.2013

 
Să’geata Albastră’, tren defect, salvat㒠de o locomotiv㒠clasică’</COLOR><i></i>
13 august 2009 -=- Locomotiv㒠de ajutor pentru Să’geata Albastră’<i></i>


Cu ocazia acestei întâmplă’ri nefericite care s-a întâmplat la Fă’lticeni prin 2009, am ocazia s㒠menţionez despre aparatul de legare, tracţiune şi ciocnire de la Să’geata Albastră’. Aceste funcţii pot fi îndeplinite separat, cum este, de exemplu, la locomotiva diesel-electric㒠060-DA, unde avem cupl㒠de legare, aparatul de tracţiune şi tampoanele propriu-zise. Pe de alt㒠parte, toate acestea pot fi reunite şi într-un singur aparat, montat în mijlocul traversei frontale şi numit aparat central de tracţiune şi ciocnire.

”Să’geata Albastră’”, aşa cum este ea denumit㒠popular în România, este un automotor fabricat de Siemens, face parte din conceptul Desiro şi are nume de cod VT 642. Aceste automotoare pot circula în numă’r de maxim 3 unită’ţi legate una de cealaltă’. Și acum ajungem la partea care ne intereseaz㒠şi se leag㒠de evenimentul fotografiat mai jos: cupla de legare. Este de tip Scharfenberg. Aceast㒠cupl㒠asigur㒠conectarea mecanică’, electric㒠şi pneumatic㒠între dou㒠unită’ţi de acelaşi tip.
<i></i>

Locomotiva diesel-electric㒠de ajutor pentru Să’geata Albastră’<i></i>


Cupl㒠de ajutor pentru cupla Scharfenberg (Schaku)



Dar ce te faci când, de exemplu, apare o defecţiune neprevă’zut㒠şi nu exist㒠prin apropiere un alt automotor, de acelaşi tip, pentru a ”salva” trenul defect? Ei bine, cei de la Siemens au echipat automotoarele Desiro cu o cupl㒠de trecere care se monteaz㒠pe cârligul vehiculului ”salvator”, asigurând astfel cuplarea mecanic㒠şi pneumatică’.

La acest tip de acţiune am fost martor în acea zi de august, în timp ce îl ajutam pe tată’l meu la construcţia unei case de vacanţă’. Știind c㒠traficul de pasageri este asigurat de Să’geata Albastră’, am auzit totuşi un fluier de Sulzer în gara Fă’lticeni. Mirat şi neîncreză’tor în propriile simţuri, am fugit spre gar㒠şi acolo… ce s㒠vezi? O ”Să’geata Albastră’” defectă’, salvat㒠de locomotiva diesel-electrică’.


Strada Matei Millo


Vedere lateral㒠cu locomotiva CFR Marf㒠60-1337-9


Automotorul Să’geata Albastr㒠no. 2055


LDE 2100 CP, no. 60-1337-9


Să’geata Albastr㒠versus Locomotiva Diesel-Electrică’


Detaliu cupl㒠de ajutor montat㒠pe cârligul locomotivei


Locomotiv㒠de ajutor pentru Să’geata Albastr㒠în Fă’lticeni


Gara Fă’lticeni



Bibliografie<COLOR color="red"> :
1. Popa Gabriel, ”Structuri portante pentru vehicule feroviare”, Editura MatrixRom, 2005, Bucureşti
2. Manual Mecanic Desiro, via scribd.com
 
@ Hurricane
O propunere pt Regionala Iasi: Regio Iasi - Vaslui - Husi sau Regio Iasi - Vaslui - Barlad - Falciu 8)