Automotoare seria 75 ADE-600S 1956-1959

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

cristiCFR

Well-Known Member
Trenulist
19 Iunie 2007
944
0
35
Timisoara
tren.transira.ro
WEBSITE
http://tren.transira.ro/
YAHOO
pitcristian
LOCATION
Timisoara
Au fost comandate doua garnituri:

Urmand ca Uzinele 23 August sa realizeze vagoanele motoare;
Uzinele Resita - generatorul electric si motoarele de tractiune;
Fabrica de Vagoane Arad - vagoanele remorci.

Trenurile aveau componenta de forma Vagon Motor + 2xVagoane Remorci + Vagon Motor si rulau pe 18 osii : 2 boghiuri motoare cu 3 osii si 6 boghiuri alergatoare cu cate 2 osii.

Prima garnitura a fost conceputa ca tren guvernamental.
A doua garnitura numita SAGEATA ALBASTRA a fost conceputa ca tren pentru calatori pentru liniile principale de mare viteză.

Cateva date tehnice :

- Motor Diesel principal ... tip MG 600 S
Numarul de cilindri ... 12 in V la 45°
Supraalimentat cu ... turbosuflanta Brown-Boveri
Putere uniorara ... 600 CP la 1150 rot/min
Putere continua (UIC) ... 510 CP la 1150 rot/min

- Motor Diesel auxiliar .. tip MG 120
Numarul de cilindri ... 6 în linie
Putere continua ... 100 CP la 1150 rot/min

- Diametrul rotilor cu bandaj nou ... 1000 mm

- Ampatamentul boghiurilor :
boghiu motor ... 3800 mm
boghiu purtator ... 3000 mm

- Distanta intre pivoti :
vagon motor ... 15940 mm
vagon remorca ... 15940 mm

- Lungimea vagoanelor :
vagon motor ... 23120 mm
vagon remorca ... 21690 mm

- Raza minima de inscriere in curba in linie curenta ... 150 m

- Puterea instalata pe automotor ... 1400 CP

- Forta de tractiune :
la pornire ... 10500 kg
in regim uniorar ... 5500 kg
in regim de durata ... 3950 kg

- Viteza :
in regim uniorar ... 50 km/h
in regim de durata ... 75 km/h
maxima ... 110 km/h
la turatia maxima admisa de motoarele de tractiune ... 120 km/h

Sageata Albastra 1959

Poza Scanata de nokia2010 si postata pe forum.railwayfan.ro

Cu ocazia unor reparatii, motoarele MG 600 S au fost inlocuite cu motoare MB 820 Bb licenta Maybach, de 12 cilindri in V ,750 CP, 1350 rot/min.
Automotoarele au fost prevazute cu regulatoare Sulzer ca la locomotivele Diesel-Electrice de 2100 CP fabricate de Electroputere Craiova în colaborare cu Resita, dupa licenta SLM Sulzer Brown Boveri Elvetia.
In urma acestor modificari au aparut la vagoanele motor o cocoasa.


75-0001-0 in Arad 1970 (Johannes Gloeckner) http://www.trains-worldexpresses.com/200/208.htm
http://www.trains-worldexpresses.com/index.htm

Poze din 1999 si 2003 : http://www.railfaneurope.net/pix/ro/diesel/dmu/75/pix.html


Fata de informatiile pezentate de mine mai sus ,puteti afla mai multe informatii detaliate precum si poze inedite despre Automotoarele seria 75 ADE-600S consultand Monografia Uzinlor Malaxa--> Caietul III - Automotoare-->Pagina 229.
 
"...In the 60s sometimes a light-green Romanian special saloon appeared on this train, the rolling office of some minister - and, may be, the secret for the existence of this express to Romania. For all-inclusive tourism in 1965 a Romanian diesel multiple unit 75-0001-0 Blauer Pfeil with 160 sleeper seats, 10 two-berth and 4 four-berth compartments should have opened up a service Vienna - Constanta, but it did not start. ...."
 
75-0001-0 in Arad 1970 (Johannes Gloeckner)

Poza defapt e undeva prin anii '80-inceputul anilor '90.

Se observa consola pentru prinderea liniei de contact in coltul din dreapta sus , iar in 1970 Aradul inca nu visa sa fie electrificat :D, aburul fiind inca foarte bine reprezentat.
 
Elef a spus:
Poza defapt e undeva prin anii '80-inceputul anilor '90.
Se observa consola pentru prinderea liniei de contact in coltul din dreapta sus , iar in 1970 Aradul inca nu visa sa fie electrificat :D, aburul fiind inca foarte bine reprezentat.
Prin anii 70 s-a electrificat si la Arad: In urmatoarea perioada de patru ani (1975-1979) s-au finalizat lucrarile de electrificare pe liniile Bucuresti &8211; Craiova; Caransebes &8211; Timisoara &8211; Arad &8211; Curtici
Dar poza pare mult mai noua, asa arata sageata albastra inaininte sa ia foc, prin '96 si exact acolo era tinuta unde azi sunt locomotivele de la marfa :skul:
 
Buna ziua, (re)postez câteva poze cu "săgeata albastră". Nu imi aparțin, sunt adunate de pe o mulțime de forumuri, chiar de aici, inainte de bucuria " photobucket". M-am gândit să rămână pe forum, pentru o păstrare mai sigura. Dacă deranjează pe cineva postarea, rog administratorul sa o șteargă.
 

Atașamente

  • 21jag47.jpg
    21jag47.jpg
    226,4 KB · Vizualizări: 9
  • so7os8.jpg
    so7os8.jpg
    341,9 KB · Vizualizări: 8
  • 75.jpg
    75.jpg
    128,2 KB · Vizualizări: 7
  • IMG_0026(1) (1).jpg
    IMG_0026(1) (1).jpg
    349,8 KB · Vizualizări: 7
Totodată, va adresez urmatoarele intrebari: în afara de poza următoare a Ing. Andrei Malescu, există alte fotografii cu automotorul (hidraulic) guvernamental al statului bulgar? Dar rama noastră "guvernamentală" electrica, cum arata? Era cumva cea care semăna seriei 1000, dar cu 5 ferestre în loc de 3? Există fotografii cu aceasta, alta decât cea din TrenMagazin( nici aceasta importanta resursa nu mai e online)LocD5_600.jpg
 
  • Like
Reacții: ICRA