o surpriza placuta automotorul malaxa

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

radu sofran

Well-Known Member
Trenulist
2 Februarie 2016
653
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
Am avut azi ocazia ,sa circul cu automotorul malaxa ,pe ruta bucuresti nord-gara progresul.
In viitorul cerc inelar ,care va avea o lungime de 62 de km in jurul capitalei si care, va fi gata in 2011.
Se va putea circula cu viteza de 100 de km la ora.
Va cuprinde 27 de statii de cale ferata ,fata de 14 cate sunt in prezent pe acest cerc inelar, unde vor circula trenurile sageata albastra.
Bineinteles ca am facut cateva poze ,pe care vi le voi prezenta mai departe.
 
Acest automotor din imagine, a fost remodificat la uzinele faur ,in interior in loc de 4 cabine exista numai 2 cabine, pe exterior au facut fuste mai lungi si nu se mai vad boghiurile, a suferit mai multe transformari.
Este unul din cele 8 automotoare, care mai exista in ciculatie in Romania



 
Gara Progresul ,pare o gara parasita trenurile de persoane ,nu mai circula din cauza podului ,care nu mai exista la Gradistea, era zona prin care se facea legatura cu Giurgiu- Ruse.



Automotorul are in prezent pe el un motor maibach ,de 290 de cai si dezvolta o viteza de 100 de km pe ora, cu un consum de 15-17 la suta.
 
cu siguranta e CFR....insa in caz de blocare a usilor....care este procedura
standard,se forteaza usile cu levierul? :p
 
Ma intreb oare care bos ( nu este greseala de ortografie .... cine mai stie latina stie la ce ma refer ) de la transporturi foloseste acest "cuibusor de nebunii" in interes personal ?
Probabil "birjarul" poate povesti multeee 8) 8) 8) 8) 8)
Telefonul ala de pe "dashboard" e total :mrgreen: oare unde au ascuns butonul rosu ?
Aer conditionat , dus .... tot ce vrea muschiul functionarului public :fluierat: :fluierat:
Probabil nu prea este scoasa de la "adapost" sa nu cada faianta .
Oricum sunt profund dezgustat cand vad asemenea vagoane pentru "mici seici ai spagii " , iar fraierii care platim , calatorim in mizerie la preturi astronomice :pig:
p.s. ceea ce am vazut nu se poate numi reconditionare sau carpire ci prost gust pe bani publici
 
nu este greseala de ortografie .... cine mai stie latina stie la ce ma refer

:D :D :D

Kablu... cred ca-i "taur" totusi mai degraba... boii sunt de obicei aia care trag fara sa capete foloase de pe urma muncii lor ;-)

Oricum, Radu Sofran, merci pentru pozele inedite cu automotorul 78-0761-3 de la revizia prezidentiala, o masina mai greu de "prins" de catre noi cestelalti, muritorii de rand!

Intr-adevar, aglomerarea aceea de aparate de pe tabloul de bord al automotorului dovedeste fara urma de indoiala ca n-a fost consultat nici un fel de designer in momentul in care aceste automotoare au fost "modernizate", ceea ce este cu adevarat o pierdere pentru o masina care a fost dezvoltata pornindu-se de la schitele arhitectului Horia Creanga.

Eu apreciez totusi faptul ca s-a pastrat macar schema de culoare apropiata de originala (albastru/alb in loc de albastru/bej) , iar dupa forma lacasului cuplei si a plugului, pastrate in forma lor originala, cred ca aceasta era una dintre masinile prevazute initial si cu o cupla automata Shaku. Poate cineva sa vina cu detalii?

Salutari din Constanta,
Dorin
 
761 are un motor MAN de 220 CP nu de 790 cp (ca doar nu i-au pus motor de remorcher pe el).
Afirmatia ca e una din cele 8 masini care mai circula in Romania, nu-mi dau seama la ce se refera, pentru ca in Romania sunt 12 automotoare salon de acest fel si multe altele care circula in trafic regulat de pasageri.
Chestia aia cu "au facut fuste" iar nu inteleg despre ce e vorba.
761 este unul din automotoarele care au avut dintotdeauna fuste si este unul din cele care au avut cupla automata.
 
Intr-adevar, aglomerarea aceea de aparate de pe tabloul de bord al automotorului dovedeste fara urma de indoiala ca n-a fost consultat nici un fel de designer in momentul in care aceste automotoare au fost "modernizate", ceea ce este cu adevarat o pierdere pentru o masina care a fost dezvoltata pornindu-se de la schitele arhitectului Horia Creanga.

Aparatele de pe bord par destul de vechi(unele mi se par ca ar avea un 50 ani dar pot sa ma insel).
Problema bordului in sine trebuie cred ca tratata din punct de vedere al functionalitatii, ergonomiei .. nu ca aparatele sunt multe si inghesuite, ca nu s-a consultat un designer.
 
Asta e, frumoasa masinarie.
Imi placea de cand eram mic, la gradi, si vedeam in gara din arad masinariile astea care inca mai functionau. Eram impresionat de zgomotul unic al motoarelor, evident pe vremea aia nu stiam ce si cum, dar oricum sesizasem ca aveau un timbru diferit.
Si acum am o senzatie asemanatoare, de aceea imi plac mai mult cred masinariile diesel electrice decat cele electrice, pentru impresia de "putere" pe care o ai cand auzi motoarele.
Nu ma deranjeaza ca exista astfel de "saloane" ar fi bine insa sa se lucreze la confort si pentru uzul larg al pasagerilor. Daca s-ar lucra mai mult si politicienii ar vorbi mai putin poate ca am avea o viteza ceva mai mare decat cea permisa de actualele terasamente.
Imaginile cu bordul sunt unice, mai ales ca privitorii de rand nu prea au ocazia sa "se benocleze" prin interiorul cabinelor.
 
Pentru toata lumea, tot ce am scris despre ele ,sunt de la CFRisti de altfel si in filmulet mecanicul a spus:ca este de 790 cai ,dar este de 220 CP Corect 220 CP ,e foarte adevarat ca motorul este maibach, nu e de pe masina lui becali.
Intreadevar mai exista 8 automotoare malaxa in circulatie ,am vorbit cu seful de la ei si asta e clar, mai sunt 2 automotoare care nu circula ,asteapta sa intre in reparatii . Eu ce va pot spune ca initial avea 4 cabine ,acum are 2 cabine ,apartine celor de la infrastructura ,mai este folosita de ministru ,dar orban nu a folosit pina ieri niciodata ,in rest o mai il foloseste directorul general de la infrastructura.
Eu de cate ori o sa am ocazia ,asa cum am avut ieri sa merg cu orice vagon, locomotiva, tren voi incerca ,sa va aduc cat mai multe poze si
informatii ,pe care le primesc de la cferisti.
Pentru mine ,este important ca inca le mai avem in circulatie ,ca mai avem sansa sa le vedem ,sa le facem poze, cine stie ptr cat timp?
Am sa incerc in cursul zilei de azi ,sa va pun niste poze, cu o locomotiva cu aburi romaneasca ,care am gasit o in functiune la dresda ,
O sa vedeti despre ce este vorba.
 
In final am sa incerc sa mai pun un film ,cu automotorul malaxa film realizat ieri ,imi cer scuze de la inceput filmele le fac cu aparatul foto, nu sunt profesionist, sunt redactor la radio si sincer, chiar nu prea ma pricep foarte bine la asa ceva ,dar eu spun e bine ca am reusit sa le fac. Cei care sunt ceferisiti ,stiu cat de greu este sa faci un film la calea ferata.
 
iata, cum arata tot bordul telefonul, este telefon cfr nu se poate vorbi pe direct cu el,cinumai cfr.


in bord sa pastrat foarte mult totul originalul, e posibil sa mai fi facut modificari, dar bordul e cel original
 
@ radu sofran

Scuze, a fost doar o gluma; nu am vrut sa sune a carcoteala.
Felicitari pentru poze si filme. Sunt mult mai mult decat clasicele 3/4 pe care le gasesti peste tot. Datorita celor ca tine incep sa se inchege niste nuclee de informatie documentara atat de necesare atat modelistilor cat si iubitorilor istoriei feroviare

Toate cele bune!!!
 
Multumesc de lamuriri Catalin, ai dreptate, intotdeauna datele ceferistilor trebuie preluate asa cum fac folcloristii, care incearca sa discearna adevarul istoric dincolo de fabulatiile in care a fost incorporat :)

Radu, iti multumesc inca o data pentru poze. Trebuie sa-l intelegi si pe Catalin: critica lui este intemeiata. In calitate de istoric stie bine ca ori de cate ori date inexacte sunt puse in circulatie, pe urma sunt foarte greu de "oprit"!

Totusi, odata atrasa atentia asupra inexactitatilor, aceasta nu stirbeste cu nimic interesul pentru aceste masini minunate si pentru pozele si filmele puse aici, care sunt niste documente interesante.

O ultima remarca: aveti dreptate, e posibil ca aspectul de "pom de craciun" al tabloului de bord sa fie cel original totusi, inclusiv cu telefonul acela pus in geam!

Salutari din Constanta,
Dorin