Automotoare seria 78-750

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ieri am vazut din nou automotorul 78-0771-2 in gara Constanta, (cursa Constanta-Mangalia) si de data asta am apucat sa fac si poze:

awdswtb0iol7z69ra.jpg


Enjoy!

Salutari din Constanta,
Dorin
 
Ieri am avut drum pana la Mangalia iar la intoarcere, ignorand microbuzele si autobuzele, am preferat sa ma intorc cu automotorul Malaxa, care astepta cuminte in gara. E prima calatorie pe care o fac cu asemenea masina care are exact varsta mamei mele. As spera sa nu fie si ultima!

Aici o imagine a automotorului in gara Mangalia:

awyd986qy1up4byyd.jpg


Salutari din Constanta,
Dorin
 
No , uitati ce am pentru voi :D :D

http://www.parovoz.com/newgallery/?ID=115331&LNG=RU
Railcar ABmot-758 platform from Farforovskaya, block Obukhovo - Tov.-Leningrad-Moscow.

http://www.parovoz.com/newgallery/?ID=115876&LNG=RU
Railcar ABmot-758 from the Square. Farforovskaya, block Obukhovo - Tov.-Leningrad-Moscow

Bonus:
LINK

Multumesc lui catalin pentru atentionare :D
 
785 era in toamna lui 2005 in Tecuci si in aprilie 2007 (ambele dati vazut de mine) . In 8 martie a.c., intr-o discutie cu un mecanic de automotoare in gara Marasesti, acesta mi-a confirmat ca 785 este tot acolo. Eu nu am putut verifica personal informatia.

Uite-l aici, in 7 aprilie 2007, in statia Panciu, pe la 5 dimineata.
 
Super poze... dar stai sa inteleg bine: 758 are 5 ferestre pe o latura, si 3 pe cealalta?
 
Citind cu repeziciune ce este trecut aici despre automotorul Malaxa seria 78.........vin cu citeva imagini de la modernizarea lui. Multumesc celor implicati la "pozare".




.....atit am reusit,datorita timpului f.f. scurt....si priviti si noua schema de vopsire.Capacele de la cutia de osie mai au in relief CFR MALAXA.
 
Chiar arata bine noua schema de vopsire. O dovada in plus a faptului ca aspectul "ciudat" al seriei 900 modernizate e dat doar de culorile neinspirat alese.

Schema de vopsire e superba si vad ca da foarte bine pe culori deschise (alb/rosu la EC si EA; albastru/alb la seria 700).

Pacat ca albul se va murdari foarte repede, in conditiile normale de exploatare.
 
dimitrov,

Multumim pentru imagini si daca mai ai ceva cu detalii, mai ales de la boghiu, poate le pui.

Este clar ca actualele boghiuri, ma refer la structura de rezistenta (cadru), cu exceptia formei generale nu au nicio legatura cu boghiurile initiale.

Acestea de astazi au fost modificate si ranforsate.
Originalele Malaxa esrau foarte suple si fin realizate de ma mir cum de sustineau toata greutatea automotorului.
 
Dimitrov,

Multumesc frumos pentru poze! Fie chiar si putine, sunt extrem de valoroase!

Inscriptia "Malaxa" pe cutiile de unsoare a "scapat" furiei martelarii din anii '50 din cauza ca la vremea respectiva capacele erau ascunse sub "fustele" masinii.

Abia prin anii 70, cand s-a luat decizia, neinspirata din punctul meu de vedere, de a renunta la aceste fuste, a devenit vizibila. La ora aceea insa deja numele "Malaxa" nu mai reprezenta nici un pericol. Zic neinspirata, fiindca odata cu renuntarea la ele masinile au capatat acest aer de cocostarc, prea inalta pe sine. Horia si Rudi i-ar spune "hochbeinige", adica "inalte de picioare":D

La fel de neinspirata pare pozitia prizelor pentru comanda multipla, pur si simplu niste cutiute "adaugate" pe botul automotorului. Oare ar fi fost atat de greu de decupat niste patratele, si ascuns respectivele prize sub niste capace? Dar, evident, aspectul estetic este mereu o cenusareasa... Pentru cei care se intreaba cum ar fi trebuit procedat de fapt, le amintesc ca si automotoarele CFPV aveau aceste prize de comanda multipla, care erau asezate chiar aparent, insa erau asezate in asa fel incat nu deranjau "economia" designului masinii!

Cat despre schema de vopsire, apreciez macar faptul ca s-a considerat corecta reintoarcerea la culoarea albastra originala pentru unele din aceste masini, chiar daca e regretabil ca s-a considerat necesara utilizarea schemei "delfin" in loc de revenirea completa la schema originala. Dar, asta e cea mai mica dintre probleme. Cu un pic de bunavointa, atata timp cat mai exista masina, se poate vopsi la loc urgent! Macar daca au dat bani s-o modernizeze, inseamna ca inca niste ani de acum incolo le vom mai vedea noi pe sine, si nu aparatul de sudura...

Salutari din Constanta,
Dorin
 
victorian a spus:
Inscriptia "Malaxa" pe cutiile de unsoare a "scapat" furiei martelarii din anii '50 din cauza ca la vremea respectiva capacele erau ascunse sub "fustele" masinii.

Da-mi voie sa te contrazic Victorian.

Capacele nu au scapat deoarece erau ascunse de fuste.

Primele automotoare fara fuste le-a facut chiar Malaxa inainte de schimbarea regimului.
 
dimitrov ,
Multumim pentru pozele din timpul modernizarii

Legat de schema "delfin" ,nu se potriveste de loc cu arhitectura, asta e, daca aia de la CFR Calatori nu au simt artistic si comanda asa o vopsire , dar asta nu e o problema majora se poate ori cand vopsi la loc , principalul e sa functoneze bine :D

Se pare ca nu ati citit tot cu atentie :D

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2616&postdays=0&postorder=asc&start=27

Automotoarele fara sorturi au fost produse dupa nationalizare.

Iar la celelalte au eliminat sorturile prin anii 50' , eliminand cupla automata , marind tampoanele , farurile , etc.
 
Am uitat sa va spun,ca de la fata locului,mi s-a spus despre modernizare ca,in mare, se face o amenajare in interoir,se introduce aer conditionat,iar la propulsie se inlocuieste motorul cu unul VOLVO (n-am cerut detalii) si cutie de viteza Alstom.
 
Referitor la cutiile de unsoare:
Cutiile cu inscriptiile SKF Malaxa au fost montate pe automotoarele produse pana la nationalizarea uzinei. Cele cu "23 August", dupa. Imediat dupa nationalizare s-a declansat nebunia schilodirii spiritului romanesc, care a durat pana la mijlocul anilor '50. In aceasta perioada inscriptiile care aduceau aminte de trecut erau inlaturate. Inscriptiile de pe cutii au scapat si pentru ca erau ascunse sub fusta acestor masini si pentru ca, spre diferenta de placile de uzina aplicate pe locomotivele cu abur, cutia de ungere este dintr-un aliaj mult mai dur.
Deci efortul era prea mare pentru ceva ce oricum era ascuns privirilor candide ale clasei muncitoare, priviri atintite spre un viitor luminos nu spre aceste masini burgheze.
Ulterior, in anii '60, ura fata de orice insemna spirit national se atenuase, cutiile au ramas acolo dupa inlaturarea fustelor.
In timpul RK-urilor, in cei 70 de ani de activitate, cutiile au fost schimbate intre ele, astfel incat veti gasi automotoare (762 spre exemplu) care are amestecate cutii SKF Malaxa si "23 August".