Automotoare din Romania

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

tudor_corbul

Well-Known Member
Trenulist
9 Mai 2007
498
2
Iasi
LOCATION
Iasi
Cred ca si automotoarele au un rol important in CFR,de aceea am deschis acest topic.Sunt binevenite imagini,o istorioara si altele.Voi incepe eu niste poze facute de un bun prieten de familie ce colinda taran in lung sin lat din cauza serviciului de la CFR;

Rama electrica:















Sageata albastra: :D





Voi posta mai tarziu alte imagini cu niste automotoare intereseante,si mai ales locul pe unde circula este foarte interesant :lol:
 
excelente poze. cel mai mult m-a placut gara din burdujeni. desi am batut tara pe toti coclaurii, nu am remarcat-o cu toate ca am avut lucrari si in suceava. este o cladire cu o arhitectura extraordinara. daca mai ai - sau oricine altcineva - poze sau schite cu gara burdujeni - actuale sau mai vechi - haide sa deschidem un topic la 'imagini si filme cu gari si instalatii feroviare'. ma gindesc ca ar merita ca cineva sa incerce sa o reproduca 1:87.
 
Salut!
Frumoase pozele dar sa fim corecti din punct de vedere al nomenclaturii: primele poze sunt cu rame electrice, nu nu automotoare.
Scuze de carcoteala
 
@lok:Mama a lucrat in gara Burdujeni :D si stie destul de bn locurile...........................dar nu mai lucreaza de mult timp acolo,era prea mare distanta :( .Uite niste poze(scuze calitatea lor dar leam in graba cu telefonu):









@grandpagscout:

Desi are nevoie si de curent pentru a functiona cred ca tot automotor este :D
 
Imi pare rau da trebuie sa te contrazic. daca tu gasesti intr-o lucrare scrisa ca este automotor eu ma inchin tie.
 
am gasit alte imagini cu gara burdujeni(mai mult de vad garniturilw dar se poate observa foarte bine si gara):













O poza super:



SI aici din nou acel automotor necunoscut de mine:



@LDH:

Am sa mai fac poate cat de curand poze garii Burdujeni,pentru ca macar 2 weekenduri intro saptamana ma plimb cu trenul pana la Vatra Dornei si inapoi acasa,trecand si prin burdujeni unde face o oprire de 20 min avand timp sa fac o mie de poze :D .Fac acest traseu de mult si il stiu foarte bine,il fac pentru ca in general imi place muntelesi pentru faptul ca sunt niste privelisti de o frumusete nemaivazuta,mai ales iarna pe la Gura Humorului,Vama,Campul Lung Moldevenesc si bineinteles Vatra dornei.
 
Mai incearca si pana la urma ai sa reusesti sa pui "timbrele"

Revenind la gara

In poza in care apare garnitura trasa de LDH, vagoanele sunt vechile Dimitrov modernizate si transformate din vagoane compartimentate in vagoane salon (ce porcarie).

Gara, in schimb, este superba si daca ai scoate trenurile moderne si catenara cred ca poti s-o plasezi fara a gresi in anul in care a fost construita, daca am inteles si retinut bine pe la 1868 din ordin regal fiind copia fidela a unei gari din occident.

Daca si astazi arata asa cum ai prezentat-o in poza nu pot decat sa-i admir pe cei care au grija de ea desi, sunt sigur, tare greu le-a fost ca asa trebuie sa fie la noi.
Deci daca se vrea se poate repara, intretine, pastra, conserva nu numai darama.

Ar fi interesant daca ai putea sa ne dai mai multe detalii (cine si cum a construit-o, putin din istoria ei pe parcursul anilor etc) si sa le treci cu poze cu tot la capitolul "Imagini si filme cu gari si instalatii feroviare", evident, deschizand un subiect dedicat.

Multumim tudor si te asteptam cu noutati si reportajul despre gara.
 
tudor_corbul a spus:
@Gam3:

Am folosit formula magica a lui MPU de link miniatura dar tot mari apar :(

vezi ca ai pus linkurile invers, adica daca da-i click pe poza te trimite spre "timbru", deci foarte simplu, inverseaza linkurile :)

uite asa :
tudor_corbul a spus:
 
citat: (nu stiu cum sa citez altfel)

"automotor" adica se misca singur fara nici o interventie exteriaora, prin mijloace proprii.

La rama electrica daca-i iei firul de contact adio miscare deci?

Dex:

http://dexonline.ro/search.php?cuv=automotor


...deci transporta persoane/ marfuri actionat de motorul propriu, nu tractat de o "masina". La un automotor diesel daca-i intorci robinetul la motorina oare ce se intimpla?
parerea mea....

cu respect
natbl73
 
pai nu zice ca-i cu ardere interna sau electric?
adica un vagon cu motor termic sau electric...asta-i automotorul
in mod normal vagoanele au nevoie de tractiune,de locomotiva...pe cand asta nu,
are deja tractiunea instalata
ce se intampla daca intorci robinetul la un automobil...? 8)