Anunt important: [Local Link Removed for Guests]

Autobuze si Troleibuze

Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3601
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mar Ian 15, 2013 5:47 pm

Salut. La noi au fost si ikarus articulate ? Eu imi aduc aminte doar de cele simple.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
floo
Mesaje: 126
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj/Oradea
Contact:

Mesaj de floo » Mar Ian 15, 2013 6:15 pm

Salut Dragoş,

uite aici un exemplu de Ikarus 280, chiar din Bucureşti:
[Link Removed for Guests]
Au fost în anii '80 şi în alte oraşe (le-am "cunoscut" personal pe cele din Cluj, de exemplu).
Pentru cei pasionaţi de epoca respectiv㒠în România, pentru un plus de realism se poate încerca reproducerea rezervoarelor de gaz metan de pe acoperiş (noi le numeam "bombe" sau "rachete"). Sau, s-ar putea decupa mă’car o uşă’ şi umpli golul rezultat cu un ciorchine de Preiser-i supă’raţi :-D
Florian
Avatar utilizator
Dr2005
Mesaje: 1369
Membru din: Dum Mai 04, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Contact:

Mesaj de Dr2005 » Mie Ian 16, 2013 1:32 pm

sogard_2003 scrie:Salut. La noi au fost si ikarus articulate ? Eu imi aduc aminte doar de cele simple.
Au fost multe, dar prin anii '80 ,,cineva" a venit cu ideea ca în Bucureşti s㒠circule doar maşini româneşti (şi IK4 iugoslave de la ,,prietenul" Tito, care au circulat câteva pân㒠în 1996 cu că’lă’tori). Prin urmare au dispă’rut şi Skodele (majoritatea la fier vechi, din lips㒠de piese) şi Ikarusurile 260 şi 280 (unele spre alte oraşe, oricum a ră’mas un stoc generos de piese de caroserie, aruncat la gunoi abia acum câţiva ani). La Ploieşti gă’seşti înc㒠un numă’r mă’ricel de Ikarusuri 280.
Avatar utilizator
bogdanra
Mesaje: 1217
Membru din: Lun Mar 19, 2012 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de bogdanra » Mie Ian 16, 2013 1:47 pm

Salutare
Am vazut in Ploiesti si inca intr-un oras din Ardeal Ikarus articulate (sunt cele 280)?.
IK4 erau cele mai patratoase folosite de cei de la ITB ca masini de service? Erau unele care erau carosate in spate (practic ii taisera caroseria de autobuz si ii facusera in spate o caroserie tehnica?).

Unele erau trecute pe gaz si duceau calatori?
Cand trenul face ciu-ciu-ciu
Inima imi canta TT - TT - TT
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
smotocel
Mesaje: 578
Membru din: Mie Oct 10, 2012 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de smotocel » Mie Ian 16, 2013 3:09 pm

Pot sa certific ca acele articulate au circulat si in Deva. Pina prin 2011 pina au venit alb-violetele noi, era unul si pe linia 43 actualmente expres 8, in Timisoara... Cind eram mic, le spuneam "rima", animalul acela tarator...
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3601
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mie Ian 16, 2013 5:44 pm

Eu imi aduc aminte ca am mers odata cu un troleu care era compus din trei segmente deci avea doua articulatii , se intampla in zona Kogă’lniceanu ! Sa vezi acolo râm㒠)) Ar fi tare sa vedem si producatorii de modele facand asa ceva ! Sunt curios daca exista poze cu un astfel de troleu ca tare mult imi atragea atentia pe strazi.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
costi
Mesaje: 67
Membru din: Vin Ian 30, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de costi » Mie Ian 16, 2013 5:49 pm

Rama 7091.
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Ferrocarril
Mesaje: 117
Membru din: Lun Apr 12, 2010 12:00 am
Localitate: BUCUREÅžTI
Contact:

Mesaj de Ferrocarril » Mie Ian 16, 2013 9:40 pm

Pe cele elveţiene le-ai vă’zut? Uite aici:

Vizionare plă’cută’! Florin
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5323
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Joi Ian 17, 2013 1:55 am

Buna,

Troleibuze dublu articulate sunt standard in unele orase elvetiene, precum Zürich. Singura obligatie e prezenta motorului Diesel auxiliar (precum Irisbus-urile din Timisoara), lucru cerut la Zürich de politia oraseneasca dupa ce unul din primele blocase jumatate de oras ramanand teapan intr-o intersectie acum 5-6 ani.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
manlif2_0
Mesaje: 548
Membru din: Vin Oct 30, 2009 12:00 am
Localitate: Craiova
Contact:

Mesaj de manlif2_0 » Joi Ian 17, 2013 9:18 am

acuma nu va fie cu suparare, dar de fiecare data cand vad posturi pe acest thread ma gandesc ca cineva o scoate vreun CFR nou. In schimb vad troileibuze. nu zic nu, subiectul e foarte interesant, insa poate ca merita un thread dedicat lui.
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3601
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Joi Ian 17, 2013 12:53 pm

:grin: Ai dreptate ! Poate ne ajuta Horia cu mutatul.
Eu unul am nedumeriri multe asa ca daca ramane subiectul in picioare continui sa il intreb pe Horia cu mare mirare: Din cauza unui blocaj s-a stabilit ca toate sa aiba al doilea motor pentru urgente ?! Mi se pare total interesanta ideea, la noi daca se intampla ceva de genul asta se lasa cu un soi de injuraturi , talkshow la TV , stiri in ziare si ... cam atat ! :-D Mare mirare am cand citesc astfel de chestii...vai si amar de neamul romanesc tinut in continuare sub aceleasi persoane tampite.... :-(
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
smotocel
Mesaje: 578
Membru din: Mie Oct 10, 2012 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de smotocel » Joi Ian 17, 2013 12:57 pm

din cite am observat si in Timisoara, sunt cazuri cind "coarnele" mai sar de pe linia de contact. daca n-ar avea motorul diesel, care se porneste imediat si merge cu el pina in prima statie unde repune "coarnele" pe linia de contact, ar ramane intepenit pe strada, in sensul giratoriu, etc.
Avatar utilizator
NGABY
Mesaje: 132
Membru din: Lun Mai 11, 2009 12:00 am
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de NGABY » Joi Ian 17, 2013 1:12 pm

Si cei de la IKARUS au avut un model scos,sigur am vazut poze si un reportaj.
Avatar utilizator
interesantul
Mesaje: 1584
Membru din: Dum Ian 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de interesantul » Joi Ian 17, 2013 1:32 pm

La noi în Bucureşti, în anii de glorie ai Socialismului, sigutr a circulat un troleibuz dublu articulat. Am fost si eu cu el, pe linia 93.

Da şoferii sunt tot şoferi. La min. 1,24 troleibusul fă’cea la dreapta iar el semnaliza stanga de zor...
“Violenţa verbală şi non verbală este ultima armă a incompetenţilor!” - Исаак Азимов
------------------------------------------
Locomotive, vagoane, călătorii
Avatar utilizator
bogdanra
Mesaje: 1217
Membru din: Lun Mar 19, 2012 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de bogdanra » Joi Ian 17, 2013 1:39 pm

Si pe la Sudului (Bucuresti) a fost sigur unul, chiar DAC ...
Cand trenul face ciu-ciu-ciu
Inima imi canta TT - TT - TT
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Diverse”