Diorama clubului

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

TATRA

Well-Known Member
Trenulist
7 Iulie 2010
559
1
IASI
www.wix.com
WEBSITE
http://www.wix.com/adriancrenganis/machete?ref=nf
YAHOO
death_rocker2003
LOCATION
IASI
Diorama clubului este realizata in forma de "U" si se incadreaza intr-un dreptunghi de 5.00 x 7.00 m. Pe capete vom realiza doua bucle de intoarcere, una in zona montana, cealalta in zona de campie. In zona centrala va fi amenajat un mic oras si gara... Burdujeni. :D
Pe latura din stanga vom amenaja zona de deal si munte, iar pe partea dreapta zona industriala, depoul de trenuri si tramvaie.


August 2011




Septembrie 2011


Octombrie 2011 .... pauza

Noiembrie 2011
Am montat o parte din stalpi, realizati de mine din sipci de lemn de 4x4 mm, sarma zincata si izolatie de cablu telefonic.
 
  • Like
Reacții: Cai Ferate Romane
Salut Tatra, de ce nu ai facut stalpii rotunzi ? Puteai sa folosesti cu succes bagete de fag care sunt foarte rezistente si se gasesc la diverse diametre: 3, 4, 5 mm http://sierra.ro/categorii.php?id=206&page=2

Arata foarte ireal stalpii cu profil patrat.

Izolatiile, de asemenea nu prea aduc a nimic..puteai sa incolacesti o sarma pe o alta sarma , ca un fel de bobina cu un singur strat sa zicem, din bobina rezultata tai cate spire iti trebuie si astfel rezulta o imitatie foarte reala de izolatie. Eventual le vopsesti cu maron lucios ca sa para de portelan.
 
Salut,
pentru inceput vin cu urarea de spor la lucru, vad ca ai luat decizia de a continua activitatea.
Apoi vin si eu cu o intrebare similara celei de mai sus: care este motivul pentru care s-a optat pentru sectiune patrata a stalpilor de catenara. In general se merge pe profil rotund, sau mai nou pe profil de tip H, asa cum regasim de exemplu pe valea prahovei sau pe unele tronsoane mai noi.
O ideea care mi-a vebit in minte ar fi pretul, dar nu sunt convins ca exista diferente de pret (semnificative) intre profilul rotund si cel patrat de exemplu la sectiuni similare.
 
Multumim stageexp.
Momentan nu ne-am propus sa recream neaparat ceva strict CFR si lucram cu materialele care le avem si in limita posibilitatilor(de orice tip) si a timpului :D
Momentan dorim sa-i dam o forma ok cu ceea ce avem,si dupa parerea mea pentru asta se preteaza foarte bine si stalpii cu profil patrat.
Plus ca nu spune nimeni ca mai tarziu daca dorim sa-i schimbam nu putem :D
 
Gara Burdujeni va mai avea de asteptat din motive tehnice, de aceea va fi inlocuita de gara Nicolina.
De maine voi incepe lucrul la macheta garii. Sabloanele le-am realizat in programul de arhitectura Allplan - Nemetschek (treaba nemteasca) in baza releveului fotografic realizat zilele trecute. Am scos la imprimanta sase formate A3 cu volumul brut al cladirii, desfasurari ale peretilor si ale acoperisului. Detaliile mai complicate de pe fatade, traforuri, ancadramente, etc..., vom incerca sa le lucram manual sau le vom taia pe laser.
 
Azi a fost zi de mutat.
Am facut folositoare cateva dulapuri aruncate prin spate si batute de praf .Am sters praful de pe ele si am inceput sa mai facem ordine prin lucruri.
Am improvizat un cuier.
Plus ca a trebuit sa mutam toate dioramele de jos din cauza ca spatiul a gazduit alta expozitie cu alta tematica


Edy(peace) a mai lucrat la relief:


Masa de lucru:
 
Salutare si spor la lucru.
Am doua mici observatii.
Prima se refera la o portiune de drum, pe care deja ati vopsit-o in gri. Aceasta este marginita, taluzata, deoarece este limitata pe o portiune de o zona abrupta de relief. Ceea ce zic eu, ca parere personala, este ca, daca e vorba despre o portiune auto si nu un drumeag de munte batut la picior, panta este extrem de mare. La scara urcusul se face pe o portiune extrem de mica. Si eu am intampinat astfel de probleme datorita dimensiunilor limitate ale machetei, si am renuntat la un astfel de drum pentru ca mi s-a parut nerealist chiar in conditiile in care am incercat sa-l fac in spirala.
A doua se refera la terasamentul de cale, realizat ok din polistiren verde pentru parchet laminat. Acesta se pierde la un moment dat, fiind probabil preluat sub partea de relief, adica versantul muntelui confectionat prin metoda prezentata in imaginile anterioare. Cum aveti de gand sa-l "reactivati", banuiesc ca va trebi sapat putin in materialul care deja exista pe traseu.
 
stageexp: Panta nu e deloc una nerealistica, intrucat panta nu depaseste 8%, iar in realitate exista si pante cu inclinatie de 10%. Singurul lucru care ar putea deranja privirii este lungimea pantei, dar care se v-a estompa can vor fi facute toate detaliile.
Despre terasamentul liniei, inca nu ere pus, dar dupa cum se vede din fotografiile de azi, el a fost montat.
 
Ori vorbim de lucruri diferite, ori fotografia fiind facuta din fata nu se vede detaliul in mod concludent.
In prima din seria de 3 imagini postate de TATRA, eu vad o portiune de drum care acum are un podet din polistiren albastru, undeva la mijloc. Acea portiune este flancata in partea din dreapta a imaginii de un parapet din piatra. Eu nu ma refer la urcarea din plan incepartat catre plan apropiat, care intr-adevar este una mica, pe lungimea flancata de acel parapet, ci de coborarea brusca (unde se termina si vopsirea cu gri) a acelei portiuni de drum situata in plan apropiat dreapta, cam pe acolo unde se imbina si dou aportiuni de sina. Acolo mi se pare mie panta foarte abrupta, dar repet este posibil ca dotorita unghiului fotografiei sa ma insel, desi nu cred.