Restaurare tramvai Tatra T4R 262

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

TATRA

Well-Known Member
Trenulist
7 Iulie 2010
559
1
IASI
www.wix.com
WEBSITE
http://www.wix.com/adriancrenganis/machete?ref=nf
YAHOO
death_rocker2003
LOCATION
IASI
Dupa cum multi stiti, in Iasi, tramvaiele Tatra au circulat timp de 31 de ani (1978 - 2009). Singurul tramvai de acesti tip "ramas in viata" este 262.
Voi face un scurt istoric al numarului de parc 262. In anul 1980 soseste la Iasi al doilea lot de 30 de vagoane Tatra T4R din Cehoslovacia, acestea fiind numerotate de la 241 la 270.
In anii 90 vagonul 262 a fost scos din circulatie si casat. In 1998 au sosit din Halle - Germania tramvaie Tatra T4D, vagonul 1052 (Halle) preluand numarul de parc 262.
ckro_326.jpg


In 1999 T4D-ul 262 a ars in depou, locul sau fiind luat de T4R-ul 212. Iata cele doua vagoane in aceeasi fotografie, in depoul de la Gara.
262-1_395.jpg


212 original.


Dupa transformare, 212 a iesit la strada in "haine" clasice, rosu - crem, cu o cifra schimbata.


In primavara lui 2008 Tatra T4R a trecut printr-o revizie, devenind simbolul tramvaielor Tatra din Iasi.


In vara iese la Parada Tramvaielor - 110 ani de tramvai.


In noiembrie 2009 sunt casate toate Tatrele, cu exceptia lui 262.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&list=PL53AEA318C0D2F428&v=tGa54tjAmlA

Dupa cateva luni, din piesa de muzeu vagonul a fost transformat in tramvai de manevra. Dupa doi ani de frecus prin depou vagonul a ajuns sa arate jalnic. Este tinut afara, cu usile deschise. Bordul este descompletat, PFL-ul trebuie schimbat, lipseste un scaun (sunt in depou).





Am avut cateva discutii preliminare cu cei de la RATP pentru organizarea unei echipe de pasionati care sa se ocupe de restaurarea tramvaiului. Avem sprininul RATP in acet sens si doresc sa formez o echipa serioasa pentru a salva singurul tramvai Tatra ramas in Iasi.
Pentru piese de schimb as vrea sa iau legatura cu cei de la RATB sau CTP, in speranta ca ar fi dispusi sa ne ajute.
Cei interesati sa ni se alature ii rog sa ma contacteze prin mesaj privat sau e-mail: [email protected].

Va multumesc si va astept!
 
Poate va ajuta acest anunt dat de RATB.

Vanzare 37 vagoane de tramvai tip TATRA T4R, second-hand -----Marţi, 13 Martie 2012


Prin prezenta va instiintam ca Regia Autonoma de Transport Bucuresti intentioneaza sa valorifice un numar de 37 vagoane de tramvai tip TATRA T4R, puse in functiune intre anii 1974- 1975. Tramvaiele au fost utilizate in transportul public de persoane cca. 36-37 ani si au fost retrase din circulatie.Mentionam ca ecartamentul caii de rulare este de 1435 mm.

Vizionarea lor se poate face in cadrul Depoului Militari-R.A.T.B.

Persoane de contact: Iulian Dinica /Nicoleta Tinca,tel:0213074353/0210213074133

sursa www.ratb.ro
 
buna,

as avea o intrebare de ordin general:
din cate am inteles, vagonul nr 262 actual apartine CTP Iasi si este folosit ca vagon de serviciu.
in conditiile in care o grupa de pasionati va efectua o renovare / restaurare a acestui vagon pentru a-i aduce aspectul exterior si interior al unui T3R de Iasi (ceea-ce este de fapt un compromis, intrucat actualul 262 este de fapt un T3D ex-Halle de 2300mm latime), care va fi viitorul acestui vagon? se va conserva in conditii bune pentru a fi folosit in scopuri muzeale, publicitare sau la manifestari culturale sau sociale sau va fi intrebuintat mai departe ca vagon de serviciu?
 
Actualul 262 este un T4R original provenit din Tatra T4R 212 adus in Iasi in 1978, vagon nou nout adus din Cehoslovacia si apartine RATP Iasi.
In Halle au fost vagoane Tatra T4D, nu T3D. La Iasi am avut un vagon cu numarul de parc 262 model Tatra T4D care a ars in depou (vezi prima mea postare din cadrul acestui subiect).
Am dori sa restauram vagonul si sa-l utilizam pentru actiunile descris de tine.
 
multumesc pentru precizari.

insa aveti garantia ca dupa restaurare nu se va intampla, din lipsa de interes, exact ca in 2009?
 
tocmai de asta mi-e frica si mie si de aceea am adus problema in acest mod.

restaurarea unui asemenea vehicol impune, pe langa munca benevola a grupei de pasionati cu zeci de mii de ore de lucru cumulate (vezi proiectele similare din alte tari) si o participare financiara personala a acestora, pentru ca donatiile nu acopera decat rar necesarul de bani.

si de aceea se pune in mod logic intrebarea, cand muncesti pe un vehicol care nu e al tau, daca nu risti sa fie distrus prin intrebuintare fara cap dupa aceea.

ar trebui dat un cadru juridic actiunii, macar prin uzufructul vehicolului dupa restaurare (noi vi-l reparam, voi ni-l puneti exclusiv la dispozitie si il conservati cum trebuie). ati contactat in acest scop avocatul CTP sau pe cel al asociatiei voastre?
 
buna,

asta e pesemne o deformatie (particulara sau profesionala) a cuiva care locuieste in Europa Centrala, unde pentru orice chestiune juridica trebuie o persoana competenta adica avocat. :D

ideea este ca ar fi bine sa se stabileasca un document scris in care sa se mentioneze atat faptul ca CTP este de acord cu prestarea de munca voluntara din partea voastra insa si acela ca se va da o destinatie corespunzatoare obiectului finalizat.
 
Din cate am observat pana acum, din discutiile avute, incepe sa se inteleaga necesitatea restaurarii si pastrarii in conditii optime a tramvaielor care au scris o parte din istoria acestui oras. Va fi o munca destul de grea in ceea ce priveste obtinerea fondurilor si a materialelor. Pentru o parte din materiale deja am purtat discutii cu cateva firme din Iasi si am primit raspunsuri pozitive, dar pana nu vad materialele in depou nu ma pot declara multumit.
 
"Tatra"....Horia are mare dreptate când aduce vorba de "omul de specialitate"...pentru c㒠, din pă’cate, în ziua de azi ONOAREA CUVÂNTULUI DAT şi gestul mâinii strânse la încheierea unei "înţelegeri" a.....dispă’rut..."scripta manet"...adic㒠ce e scris ră’mâne, dar şi peste asta unii pot să’-ţi dea cu tifla ! Åži ză’u c㒠nu meritaţi asta!!!
Succes maxim în demersul vostru, plus bafta întâlnirii numai a unor oameni de cuvânt şi cu cuvânt. V㒠ţin pumnii.
 
Multumesc, dimitrov!
Cam greu sa gasesti oameni care sa-si respecte cuvantul dat. Daca era sa se fi implinit toate promisiunile pentru materiale pe care le-am primit vagonul era deja in reparatii.
Cateodata nici ce e scris nu conteaza, nici macar semnarea unui contract, obrazul fiind foarte gros. Am intalnit si astfel de oameni... :twisted:

Noi suntem optimisti si ne continuam demersul pentru a strange cele necesare restaurarii vagonului. 8)
 
au fost cele mai cautate la vremea lor...imi aduc aminte ca era o noutate demult visata, atunci cind au aparut pe liniile din braila...
ca si copii, asteptam, prin statii, tramvaiele "alea rosii" sau "cehoslovace" fiindca erau silentioase si rapide.
amintiri, amintiri!
 
Pai cu asa domnita e placere sa faci poze cu tramvaie :) dar fara prosti si mie mi-au fost preferatele l-eam vazut cind le-au adus si l-au pus in functiune si ma ducea Tata doar sa ma plimb cu ea, amintiri frumoase. Aradeni le iubesc si acuma.