Linia de tramvai dintre Podu Ros si Podu de Piatra.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

TATRA

Well-Known Member
Trenulist
7 Iulie 2010
559
1
IASI
www.wix.com
WEBSITE
http://www.wix.com/adriancrenganis/machete?ref=nf
YAHOO
death_rocker2003
LOCATION
IASI
Analizând cu atenţie dorinţa primariei Iasi de a elimina tronsonul de linie de tramvai dintre Podu Roş şi Podu de Piatră’, am observat ca proiectul "Reabilitarea infrastructurii rutiere in zona industrial㒠a municipiului Iaşi" a fost votat prin HCL 556 din 29.12.2011.
în sedinta CL Iaşi din 13.02.2012 se adopta HCL nr. 72, privind modificarea HCL 556 din 29.12.2011.
HCL 234 din 31.10.2012 vine s㒠modifice HCL 72 din 13.02.2012, iar la capitolul "Obiective specifice proiectului", la punctul al doilea, gă’sim urmatoarele:
" - creşterea gradului de siguranţ㒠în trafic şi creare condiţiilor pentru un transport public la standarde europene". Asta însemna modernizarea liniei de tramvai, conform decalaraţiei domnului Sebastian Buraga, purtă’torul de cuvânt al primă’riei, publicat㒠in ziarul Evenimentul in data de 21.11.2014:
„Practic, dup㒠finalizarea acestei documentaţii, vom ştii exact care sunt costurile şi modalitatea în care se va implementa reabilitarea şi modernizarea liniei de tramvai pe segmentul respectiv. Acest proiect va putea fi introdus în exerciţiul financiar actual, cu atât mai mult cu cât nu este un segment foarte aglomerat şi se poate lucra foarte uşor. Este vorba de linia de tramvai de pe segmentul cuprins pe aria râului Bahlui, astfel încât nu vor fi nici devieri de trafic, nici ambuteiaje”.
Sursa: http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/o-noua-solutie-de-circulatie-pe-tronsonul-podu-de-piatra-podu-ros--170770.html
în data de 25.10.2014. apare in Ziarul de Iaşi domnul Cosmin Coman contrazice realitatea din teren si ne spune c㒠linia de tramvai va fi eliminat㒠de pe acest tronson: „Linia de tramvai a fost scoas㒠ca urmare a faptului c㒠circulaţia cu tramvaiul se poate face pe bulevardul Nicolae Iorga şi atunci linia respectiv㒠nu-şi mai gă’seşte valabilitatea acolo. în plus, era de mult timp nefolosit㒠şi, discutând şi cu cei de la RATP, am convenit s㒠scoatem linia de tramvai de acolo. Tramvaiele vor circula pe Nicolae Iorga“, a precizat Cosmin Coman, directorul Di-recţiei Dezvoltare şi Proiecte Europene.
Sursa: http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/rondul-podu-ro-va-fi-reorganizat-20-milioane-de-euro-alocati-celui-mai-dificil-nod-rutier-din-ora--78426.html
în primul rând, linia de tramvai nu este scoas㒠din uz şi, in al doilea rând, pân㒠la începerea lucrarilor pe tronsonul Å¢esă’tura – CET, tramvaiele care deserveau traseele 2 şi 5 utilizau tronsonul dintre Podu Roş şi Podu de Piatră’. Având in vedere lucră’rile de reabilitare a că’ii de rulare din zona industrial㒠traseul 2 a fost suspendat, traseul de autobuz 19 fiind suplimentat cu doua unită’ţi, traseul 5 a fost suspendat şi s-au infiinţat traseele inelare 6 si 6b care folosesc tronsonul Podu Roş - Podu de Piatră’. Pentru transportul pasagerilor între Baumax si Å¢uţora s-au pus la dispoziţie autobuze. Prin urmare, linia de tramvai de pe Splai Drept Bahlui a fost scoas㒠din uz temporar, cât s-au efectuat lucră’ri de modernizare pe tronsonul Å¢esă’tura – CET (Baumax). Dup㒠finaliyarea investiţiei la calea de rulare din zona industrială’, traseele de tramvai 2, 5 şi 11 ar trebui s㒠revin㒠la varianta iniţială’.
La sfarşitul lunii octombrie 2014, CL Iaşi se intruneşte in sedinţ㒠si adopt㒠HCL 315 din 29.10.2014 prin care se modific㒠HCL 234 din 31.10.2012, astfel:
"-Tronsonul I (tronson nou proiectat) - Soseaua Naţional㒠- Pod Podu Roş, in locul că’ii ferate a tramvaiului, ce se desf㒺oar㒠paralel cu şoseaua Naţională’, pe sectorul cuprins între km 0+243,51 şi intersecţia Podu Roş şi înlocuieşte traseul liniei de tramvai
existent㒠pe acest amplasament.
L= 885,00 m"
De ce s-a renuntat la modernizarea liniei de tramvai si inlocuirea ei cu stradă’?
Capitolul "Obiective specifice proiectului" nu se leag㒠deloc cu eliminarea liniei de tramvai şi introducerea unei artere auto în intersecţia din Podu Roş:
"2. Reducerea timpului de că’lă’torie în oraş datorit㒠fluidiză’rii traficului pe rutele
supraaglomerate şi a elimină’rii timpilor de aşteptare la semafoare;
3. Creşterea cu peste 10% a numă’rului de persoane care vor utiliza mijloacele de transport în comun ca urmare a elimină’rii blocajelor şi întarzierilor majore in deplasarea vehiculelor;
4. Ameliorarea aspectelor de mediu prin reducerea emisiilor de noxe ca urmare a decongestionă’rii traficului, amenajarea de spaţii verzi, preluarea controlat㒠a apelor pluviale;
5. Creşterea confortului şi sigurantei rezidenţilor şi participanţilor la trafic prin fluidizarea traficului si adoptarea mă’surilor de siguranţa prevazute de normele comunitare;
6. îmbună’tă’ţirea accesibilită’ţii forţei de munc㒠de la zonele rezidenţiale la zonele funcţionale ale municipiului Iaşi;
7. Creşterea mobilită’ţii de bunuri şi persoane prin eliminarea suprasatură’rii unor noduri rutiere importante ale municipiului Iaşi.
Vom atinge puţin cele şase puncte enumerate mai sus:
2 si 7. Introducerea în intersecţia din Podu Roş a unei artere va aglomera mai tare aceasta intersecţie, prin urmare mobilitatea de bunuri si persoane nu va avea de câştigat.
3. Eliminarea transportului cu tramvaiul de pe Splai Drept Bahlui nu v-a duce la o creştere a utiliză’rii mijloacelor de transport public.
4 şi 5. Renunţă’m la transportul electric intr-o zon㒠ce se doreşte a fi de agrement, amenajarea râului Bahlui, o zon㒠în care funcţiunea de locuire în locuinţe colective este dominantă’, iar construcţiile cladirilor de birouri vor continua. Locatarii blocurilor turn C1, C2, C3 şi C4 vor avea artere de circulaţie de ambele pă’rţi ale blocurilor. Asta înseamn㒠noxe, praf, zgomot si lipsa parcarilor. Zona aceasta nu dispune de locuri de parcare suficiente, iar acestea pot fi obţinute, daca se ia în calcul propunerea noastră’.
6. Aceast㒠problem㒠se poate rezolva prin noi trasee de tramvai.
 
Reactii in presa locala:

Tele M
Doua tramvaie, sute de locuri de parcare
Un iesean vrea sa salveze de la desfiintare tramvaiele de tramvai 2 si 5. Acesta spera ca vagoanele sa circule pe malul Bahluiului, asa cum au facut-o in ultimii ani, el oferind si solutii in acest sens, solutii care, in plus, daca ar fi implementate ar duce si la crearea a cateva sute de locuri de parcare. In acest moment, tramvaiele 2 si 5 au fost suspendate din cauza lucrarilor la linie in Zona Industriala. In viitor, se are in vederea si reabilitatea splaiurilor Bahluiului, ceea ce va duce la noi lucrari care vor impiedica transportul electric.
Traseele tramvaielor 2 si 5, suspendate pe termen nedefinit. Un iesean a intocmit insa un proiect care ar putea ajuta la reluarea transportului pe aceste linii si care, in plus, ar duce si la crearea a cateva sute de noi locuri de parcare.“Folosind un sistem de linii de tramvai incalecate, un sistem care se foloseste in multe orase ale Europei, am obtinut o suprafata a caii de rulare mai mica decat sistemul clasic cu doua linii una langa alta. Si astfel am obtinut undeva la peste 250 de locuri de parcare noi”, a spus Adrian Crenganis, presedintele asociatiei "Prietenii tramvaiului".
Crenganis a depus la Primarie doua proiecte in acest sens, unul in octombrie 2014 si altul la sfarsitul lunii ianuarie 2015, insa pana acum nu a primit niciun raspuns.
Edilii au anuntat ca vor analiza proiectul, dar au mai spus si ca in acest moment tramvaiele 2 si 5 circula pe... bulevardul Nicolae Iorga.
“Nici noi nu dorim sa suspendam tramvaiele 2 si 5, numai ca tramvaiele 2 si 5 pot circula foarte bine pe traseul Nicolae Iorga, asa cum au circulat de-a lungul zecilor de ani, de altfel circula si acum, motiv pentru care a ajuns si la noi aceasta scrisoare, o s-o analizam. Sunt prietenii nostri in primul rand, cu ei am facut foarte multe proiecte si o sa incercam sa facem si de acum incolo”, a afirmat viceprimarul Mihai Chirica.
Adrian Crenganis este cunoscut in Iasi mai ales datorita machetelor de tramvaie pe care le-a expus in nenumarate randuri in diferite locuri, inclusiv in institutii publice si la sediul RATP.
http://stiri.telem.ro/stiri/doua-tramvaie-sute-de-locuri-de-parcare--9163.html

Ziarul Evenimentul:
Nu distrugeţi linia de tramvai Podu Roş - Podul de Piatră’!
Reprezentanţii societă’ţii civile solicit㒠edililor s㒠regândeasc㒠maniera de modernizare a zone Splai Bahlui Mal Drept. Aceştia susţin c㒠se pot crea locuri de parcare, concomitent cu descongestionarea traficului în intersecţia Podu Roş şi fă’r㒠desfiinţarea liniei de tramvai spre Podul de Piatră’
Modul în care edilii oraşului se gândesc s㒠reabiliteze zona cuprins㒠între intersecţiile N. Iorga - Åžoseaua Naţional㒠şi cea din Podu Roş, principalul element constituindu-l desfiinţarea liniei de tramvai, continu㒠s㒠genereze reacţii în rândurile societă’ţii civile. Aşa a apă’rut ideea potrivit că’reia modernizarea tronsonului amintit, mai precis reabilitarea că’ii de rulare, se poate realiza şi fă’r㒠dezactivarea liniei duble de tramvai. „Calea de rulare a tramvaielor poate fi modernizata aplicându-se sistemul Gauntlet, sistemul liniei încă’lecate. Acest sistem presupune utilizarea aceluiaşi amplasament pentru ambele sensuri de mers, putând fi utilizat doar un singur sens, iar tramvaiul ce urmeaz㒠s㒠intre pe aceast㒠porţiune va trebui s㒠aştepte eliberarea acesteia de vagonul ce vine din faţă’. Sistemul Gauntlet se foloseşte în locurile unde circulaţia tramvaielor nu se poate realiza pe linie dubl㒠clasic㒠sau atunci când se doreşte obţinerea unor funcţiuni urbane necesare anumitor zone de pe lâng㒠linia de tramvai. Unul din beneficiile utiliză’rii sistemului mai sus menţionat este şi îngustarea platformei liniei de tramvai, ducând, implicit, la micşorarea suprafeţei acesteia şi la reducerea costurilor de investiţie”, spune Adrian Crengă’niş, preşedintele Asociaţiei „Prietenii Tramvaiului”, cel care a gândit un proiect diferit de cel al municipalită’ţii.
în opinia acestuia, pe tronsonul Podu Roş - Podul de Piatra, se va pă’stra linia dubla doar în dreptul staţiilor de tramvai din Podu Roş şi Podul de Piatră’, sistemul Gauntlet fiind aplicat între cele dou㒠staţii, pă’strându-se, staţia intermediar㒠din dreptul fostul Pod de Lemn. „Pe peronul staţiei din Podu Roş, sens spre Podul de Piatră’, şi pe cel al staţiei Podul de Piatră’, sens spre Podu Roş, se vor monta dou㒠semafoare ce vor permite accesul vagoanelor de tramvai pe tronsonul de linie încă’lecată’”, mai spune Adrian Crengă’niş.

Mutarea traseului 5 pe Nicolae Iorga este ilogic㒠atâta vreme cât pe aici deja se circul㒠pe traseul 11. S-ar ajunge în situaţia ca cele dou㒠rute s㒠aib㒠un traseu comun pe 80% din parcurs.

Peste 250 locuri de parcare
Interesant este faptul c㒠proiectul ţine cont şi de problematica locurilor de parcare, tradiţionala carenţ㒠a actualei administraţii locale. Astfel, în zona Podul de Piatr㒠se vor amenaja dou㒠peroane pentru staţiile de tramvai, circulaţia auto pă’strându-şi configuraţia actual㒠pân㒠la spă’lă’toria auto K9. Din dreptul intersecţiei Åžoseaua Naţional㒠- strada Decebal, linia de tramvai urmeaz㒠s㒠intre pe sistemul Gauntlet, permiţând obţinerea unei benzi noi de circulaţie pe sensul Podu Roş - Podul de Piatră’. Apoi, la 50 de metri de aceast㒠intersecţie, se va amenaja staţia pentru autobuzele traseului 19. „Ajungând la spă’lă’toria auto K9, Åžoseaua Naţional㒠intr㒠în regim de sens unic spre Podu Roş, pe dou㒠benzi. Pe Splai Drept Bahlui, pe lâng㒠linia de tramvai încă’lecată’, se vor amenaja trei sectoare de locuri de parcare astfel: Spă’latoria auto K9 - Pod Sf. Andrei - 111 locuri, Pod Sf. Andrei - Pod Cantemir - 56 locuri, Pod Cantemir - Bloc C4 - 86 locuri. De asemenea, prin reamenajarea parcă’rii din spatele blocului PNL şi a parcă’rilor situate de-a lungul Åžoselei Naţionale, se pot obţine alte 110 locuri de parcare”, mai spune autorul proiectului.

Cum s-ar putea circula în Podu Roş
în proiect se mai arat㒠c㒠accesul autovehiculelor va fi interzis pe lâng㒠linia de tramvai de pe Splai Drept Bahlui dinspre intersecţia Podu Roş, accesul şi ieşirea din parcare fă’cându-se în dreptul Podului Cantemir. Apoi, în faţa BCR se va amenaja un sens giratoriu, atât în intersecţia din Podu Roş, cât şi în cea din faţa BCR tramvaiele urmând a avea prioritate de trecere. „Faptul c㒠Åžoseaua Naţional㒠a fost transformat㒠în arter㒠cu sens unic, dinspre Podul de Piatr㒠spre Podu Roş, rezult㒠o eliberare a intersecţiei din Podu Roş, iar şoferii care vor dori s㒠ajung㒠în zona Podul de Piatra vor fi nevoiţi s㒠circule pe Splai Stâng Bahlui ori, de pe pasajul Nicolina, s㒠vireze dreapta spre bulevardul Nicolae Iorga. Virajul la stânga de pe podul de peste râul Bahlui, sens de mers Podu Roş - Centru, va fi interzis, excepţie fă’când autobuzele ce deservesc traseul 19. în acest caz, autovehiculele care vin de pe Åžoseaua Nicolina, bulevardul Socola sau bulevardul Å¢utora şi doresc s㒠ajung㒠în Podul de Piatra vor intra în sensul giratoriu din fata BCR şi se vor îndrepta spre Splai Stâng Bahlui”, se mai arat㒠în proiect.
Circulaţia de pe bulevardul Dimitrie Mangeron spre Splai Stâng Bahlui şi spre intersecţia din Podu Roş ar urma să’-şi pă’streze actuala configuraţie.
th_ th_ th_
Autorul proiectului propune reactivarea unor trasee precum 10, CUG- Podu Roş - Dacia, şi 15, CUG- Podu Roş - Tă’tă’raşi Nord. De asemenea, pentru refacerea legă’turii între CUG şi Gar㒠se poate reactiva traseul 9, Gar㒠- Podu Roş - Centru - CUG2, autobuzele traseului 41 urmând a fi înlocuite cu tramvaie, iar traseul renumerotat cu numă’rul 14, fost traseu de autobuz.
th_ th_ th_
„Tramvaiele 2 şi 5 pot circula foarte bine pe Nicolae Iorga. îns㒠vom analiza sugestiile primite. De altfel, Prietenii Tramvaiului sunt şi prietenii noştri, am realizat împreun㒠multe proiecte” - viceprimar Mihai Chirica

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/nu-distrugeti-linia-de-tramvai-podu-ros-podul-de-piatra--197433.html