Compresor construit acasa

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.617
67
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salutari,

In decursul timpului am adunat materialele necesare constructiei unui compresor de aer. Acesta este aproape indispensabil din atelierul micului modelist fiind foarte util la suflat aer pentru curatenie, vopsit cu pistolul in miniatura ( aerograf ) , poate chiar si scule pneumatice (nu am incercat pana acum).

Asadar o descriere succinta dar la obiect cum se spune, compresorul de aer are cateva elemente esentiale: motorul , rezervorul de aer, presostatul si regulatorul de presiune. Alte elemente auxiliare sunt al doilea manometru pentru monitorizarea presiunii din rezervor, supapa unisens la admisie (este utila pentru pastrarea aerului in recipientul de compresie – altfel el este construit degeaba )

Avantajele uni compresor sunt - un flux de aer constant datorita regulatorului de presiune si datorita rezervorului de stocare; - aer curat fara impuritati (esential in vopsire) datorita filtrului de la iesire, rezervorului de aer care retine o parte din uleiul pe care il “scuipa” motorul.

Primul pas fiind achizitionarea unui motor excelent (a dat norocul peste mine caci respectivul frigider avea instalatia sparta si tot freonul s-a scurs intre pereti)

Buun l-am pornit , este ultrasilentios.






Cu ajutorul unui om cu suflet mare am reusit sa fac rost de un rezervor de aer :










Detalii tehnice:

- presiunea de test a fost 8 bari si comportamentul a fost unul bun. (din calcule resista la 250 de bari aproximativ , peretii au 3mm grosime si sunt de otel)

- diametrul exterior 150 de milimetri

- lungimea cilindrului 250 de milimetri

- toate racordurile sunt profesionale si sunt racorduri rapide pentru furtune

Intre timp am reusit sa fac rost de presostat si de regulator de presiune. Am apelat la Brico Store unde evident am stat ore intregi sa ma gandesc cum sa fac imbinarile..si nu am gasit tot ce imi trebuie....



Dupa ce am montat adaptorul de la 1/4 la 3/8 am pus un T-u cu doua iesiri de 3/8. In stanga e presostatul, in dreapta e regulatorul de presiune.

Alimentarea cu aer de la motor o fac prin "parte din spate"



Aici am pus un adaptor de la 1/4 la 3/8 dupa care am venit cu un cot de 3/8 dupa cotul asta am pus un adaptor de la 3/8 la 1/2 deoarece supapa de sens este de 1/2 la ambele capete....numai asa am gasit. Am mai pus un adaptor de la 1/2 la 3/8 si de acolo nu stiu ce sa mai fac catre motor....

asta e adaptorul final



Cotul s-a crapat intr-un final pentru ca l-am strans prea tare.

In urmatoarele doua poze in dreapta se observa piesa de adaptare pentru legatura intre furtun si supapa numai ca nu am gasit din nou o piesa care sa le lege impreuna.,...





Pana la urma am mai facut rost de unele piese...am finalizat intrarea in rezervor, 15 mii de adaptari...asta este.



Am desfacut carcasa presostatului pentru a analiza ce e pe acolo...



Pe ultima gaura ramasa am montat un manometru CULMEA cu filet de 1/4 asa ca l-am insurubat direct in piulita sudata pe rezervor




In final am facut niste teste de presiune sa vedem daca rezista dracoveniile de adaptari si imbinari pe care le-am facut....si rezista dar la un moment dat mi-a cedat furtunul de legatura ca deh... nu am avut unul dedicat... Am reusit sa ajung la 4 bari...insuficient cat sa imi pot face reglajele la presostat.

Sper sa gasesc furtun de legatura la metru pe undeva. Nu am facut legatura in braduletul de la rezervor decat prin simpla montare a lui acolo de frica sa nu plesneasca detot, la 4,3 bari a sarit din bradulet cred ca datorita dilatarii sale si a uleiului care venea din motor... apropo dilatarea i-a marit diametrul de aproape doua ori :lol: :lol:



Un lips este o gaura de scurgere in partea de jos a rezervorului, m-ar fi ajutat foarte mult sa scurg uleiul pe care il scuipa motorul si vreau sa va spun ca scuipa nene la 10 minute de mers cat i-am facut teste am numarat vreo 10 picaturi de ulei.... mie mi s-a parut enorm !!

Am mai mesterit eu azi ceva la compresor pana am ajuns sa il folosesc pentru a vopsi cu aerograful din dotare...



Binenteles ca nu este gata decat din punct de vedere functional, mai sunt pe ici pe colo unele aspecte de imbunatatit.

Trebuie vopsit rezervorul, trebuie sa il dotez cu ceva roti sa il pot muta mai usor de colo colo...

Presostatul m-a dezamagit nu poate decupla mai sus de 6 bari , as fi preferat pe la 8 ca s anu porneasca motorul la fiecare 5 minute de vopsit in cntinuu...dar tot e bine si asa. Rezervorul fiind mic e necesar sa il incarci constant.

Ar mai trebui sa ii pun si un filtru de aer la intrare si eu zic ca e cam gata.

Cuvintele de multumire sunt de prisos cand vorbim despre colegul nostru Mecanno , sper sa reusesc sa ii raspund intr-o buna zi cu un ajutor pe masura ajutorului pe care mi l-a oferit el . Inca o data Multumesc ! :lol:

Cosmin multumesc pentru ca ai postat aici aceste poze si descrieri, m-au ajutat foarte mult.

Ca sa inchei frumos va doresc tuturor: Spor la vopsit si nu numai !!

Surse utile se pot gasi aici : http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6841
Sau aici : http://caiferate.21.forumer.com/viewtopic.php?t=922&postdays=0&postorder=asc&start=75
 
Ai facut o treaba buna! Sunt convins ca va functiona ireprosabil, multi ani de acum incolo.
Cateva sfaturi:

-Schimba uleiul frigorific cu un ulei auto cat mai subtire. Uleiul frigorific e foarte higroscopic si se va degrada in prezenta aerului atmosferic
-Daca pornirea compresorului original se facea cu ajutorul unui NTC, incerca sa renunti la el si sa ii pui un releu de pornire cu solenoid (ca cele vechi romanesti). Asta deoarece dupa pornire, ntc-ul ramane cald si daca il opresti si vrei sa porneasca imediat, nu va porni.
Nu sunt convins ca iti va porni in sarcina, daca presiunea pe refulare in bazin e mai mare de cativa bari. Motorul are cuplu foarte mic de pornire. Poti sa ii maresti cuplul de pornire INSERIIND un condensator de 20-30uF/400Vac cu infasuraera de pornire. Pastrezi totusi si releul de pornire de care am vorbit mai sus.
-Un filtru suficient de bun pe admisie poti face dintr-o seringa de 20ml umpluta cu vata. Vata sa nu fie presata! Debitul de aer e oricum foarte mic si nu e nevoie de un filtru mai mare.
 
Salutare, intradevar pornirea se face cu NTC daca nu ma insel ii zice termistor si in cazul meu are forma unei pastile ciudate.... in fine nu cred ca este cazul sa inlocuiesc pentru ca motorul nu functioneaza decat 2 minute maxim pentru o incarcare la 6,2 bari. (aici decupleaza presostatul). La primul test am vopsit o ora, sa zic ca a pornit din 5 in 5 minute uneori cu pauze mai lungi , de curiozitate am pus mana pe motor si abia daca era caldut.

Despre pornirea in sarcina , pot sa zic ca motorul e destul de puternic si merge de la prima pornire fara probleme. Cosmin78 imi spunea ca nu o sa porneasca sau o sa aiba probleme in timp datorita presiunii ramase intre supapa de admisie si motor , presiune care se considera ca da sarcina pe motor, eu am testat motorul si l-am dus pana la 9 bari fara probleme, daca pornirea se face pe la 6 bari ( teoretic atat ramane pe furtun) eu zic ca motorul nu este foarte solicitat. Nu sunt sigur, poate ca ar trebui sa aleg un presostat care sa elibereze presiunea din acel furtun insa ma mari probleme cu gasirea lui... :D
 
nu spuneam ca nu iti porneste,ci doar ca iti va cauza probleme in timp.
uite ce presostat trebuie sa pui ca sa poti refula aerul de pe furtun

1311161520_230126753_2-pressostato-Santa-Maria-da-Feira.jpg
 
sogard_2003 a spus:
Salutare, intradevar pornirea se face cu NTC daca nu ma insel ii zice termistor si in cazul meu are forma unei pastile ciudate.... in fine nu cred ca este cazul sa inlocuiesc pentru ca motorul nu functioneaza decat 2 minute maxim pentru o incarcare la 6,2 bari. (aici decupleaza presostatul). La primul test am vopsit o ora, sa zic ca a pornit din 5 in 5 minute uneori cu pauze mai lungi , de curiozitate am pus mana pe motor si abia daca era caldut.

Despre pornirea in sarcina , pot sa zic ca motorul e destul de puternic si merge de la prima pornire fara probleme. Cosmin78 imi spunea ca nu o sa porneasca sau o sa aiba probleme in timp datorita presiunii ramase intre supapa de admisie si motor , presiune care se considera ca da sarcina pe motor, eu am testat motorul si l-am dus pana la 9 bari fara probleme, daca pornirea se face pe la 6 bari ( teoretic atat ramane pe furtun) eu zic ca motorul nu este foarte solicitat. Nu sunt sigur, poate ca ar trebui sa aleg un presostat care sa elibereze presiunea din acel furtun insa ma mari probleme cu gasirea lui... :D
Altii au rezolvat problema simplu. Au facut o gaurica cu un ac in furtunul ce leaga supapa unisens de compresor. Cand este oprit compresorul, aerul ramas iese prin gaurica. Dezavantajul, spunea cel care a utilizat metoda ar fi ca se aude un sasait. Altfel, daca nu ai presostat ca cel aratat de Cosmin mai poti folosi pe acel furtun o electrovalva cu trei cai. Cand se opreste alimentarea se deschide calea care permite evacuarea aerului .
 
Salutare!
Astazi am terminat de asamblat compresorul dupa multi ani de adunat piesele necesare.



Compresorul este construit din 2 rezervoare de 10l din inox cuplate impreuna.Aerul comprimat este filtrat de doua ori inainte de cupla rapida(finala).Motorul este unul tip frigider la care s-a schimbat uleiul cu unul mai subtire (food safe Petro Canada).
Cam atat avand in vedere ca mai sus s-a cam explicat in mare principiul de functionare si montajul componentelor. :D
 
Am editat eu mesajul tau. Pe viitor incearca sa aplici cele de mai jos la postarea fotografiilor.

Codul HTML pentru inserarea imaginilor (click pe imaginea de mai jos pentru marire):



In cazul in care nu este clar de unde se copiaza link-ul direct (Direct Link), am incercat in imaginea de mai jos sa fac cat se poate de clar campul respectiv (urmareste sageata neagra):

 
@Cristian-Horea
Nu stiu daca se gasesc in comert.Am pierdut contactul cu Romania din 2004...
Motorul este de tipul celor folosite la frigidere,avantajul modelului folosit de mine constand in faptul ca are acel "ochi"pentru nivelul de ulei.Sa nu uit are si capac de acces deasupra.Noi aveam la vanzare la 400euro bucata.
 
Re:

<t>Salut,<br/>
<br/>
Am un compressor de aer conditionat (hitachi SHW33TC4-U) si dupa ce am uplut o butelie de 60l la 8 bar nu se putea tine mana pe compressor - era foarte fierbinte.<br/>
are 3 fire R,S,C. Conectarea la prize am facut-o intre R si C si intre R si S este condensatorul lui de 50uF/400v.<br/>
Am inteles ca este mai bine sa functioneze cu ulei auto, dar cit pun si pe unde/ Mentionez ca el mai are un recipient cilindric prin care se face admisia (cred ca este un fel de filtru)<br/>
Trebuie sa elimin acel filtru si sa scurg ulei existent apoi sa pun uleiul auto (ca si cantitate sa fie exact cat se scurge din cel existent ?)<br/>
<br/>
Multumesc,</t>
 
Am inteles de la un alt utilizator de pe forum ca uleiul de la compressor este higroscopic si nu este bun pentru un system deschis (compresor de aer). Compresorul de la climatizor este folosit intr-un circuit inchis unde nu exista apa / vapori /condens ci doar agentul de racire si acel ulei
 
Ok, vezi daca acel compresor poate sa functioneze cu ulei special pentru industria alimentara, petrocanda are unul purity FG32, repet alege solutia care te prinde cel mai bine. Spor!