Imbinari module.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Florinn

Administrator
Membru personal
Super Moderator
Trenulist
17 Ianuarie 2006
5.547
16
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Va prezint mai jos o metoda simpla si cat se poate de practica pentru imbinatul modulelor.

La modulele construite pe baza standurdului romanesc de module nu se pune problema unei metode de "sincronizare" a modulelor deoarece este dificil ca ea sa fie implementata perfect de aceeasi persoana pe mai multe module, nici nu are rost sa discutam de mai multe persoane din locuri diferite.

Totusi, atunci cand mai multe module formeaza un intreg si ele doar asa vor fi montate, de exemplu modulele unei gari, la acestea se poate folosi o metoda de "sincronizare" a acestora la imbinari. Ce rol are? De exemplu scuteste munca consumata la montajul modulelor pentru a alinia perfect cele 4-5 linii ale unei gari.

Sa trecem la poze:




Metoda este inventata de Alin dupa ce l-am tot batut la cap sa gaseasca ceva solutie pentru aceasta problema, el lucrand in domeniul mobilei.

Pana la urma dupa cautari fara succes prin cataloage i-a veni ideea prezentata mai sus.

Pentru a functiona, cele 2 fete de module ce se vor imbina, trebuie fixate bine una de cealalta si gaurite cu o masina de gaurit precisa, cu coloana verticala.

Alin a dat gauri de 8 mm in ambele fete, apoi din tija de otel de 8 mm a facut nituri precum cele din lemn pentru mobila. Acestea au fost prinse apoi definitiv de una din fate prin lipire cu adeziv cianoacrilat.
Este indicat ca fetele modulelor sa aiba o grosime de aprox. 20 mm in zona fixatii niturilor.

In poze se poate vedea in stanga 1 set de gauri pe langa nituri, in dreapta 2.
Un set de gauri este folosit la prinderea modulelor intre ele cu suruburi, iar gaurile care sunt in plus, doar in dreapta, se folosesc pentru a desface modulele, deoarece ele stau foarte bine fixate si nu se desfac prin simpla tragere.
Se foloseste un dorn (sau surub) care se introduce prin acele gauri si se loveste usor cu un ciocan pana la eliberarea completa a modulelor.

Metoda se poate aplica cu succes la orice diorama modulara.

Spor!
 
Da, este ceva. Am vazut ca pe la colegii nostri din Germania, se faceau acelasi tip de imbinari, dar cu dublu rol. Fiind construite din alama pe partea opusa (gaura) este facuta tot din alama, astfel se asigura si contactele electrice intre module. Fixarea definitiva evident fiind facuta tot cu ajutorul suruburilor.
 
cine a zis ca toate chestiile trebuie sa fie complicate ... felicitari pentru idee ... simpla dar functioneaza brici
acuma cred ca ar trebui doar trecute cotele in standard, ca sa nu se trezeasca cineva ca vine cu 2 gauri dar mai mici sau mai in laturi
era sa propun sa fie ceva de genul: stanga nit dreapta liber, dar cred ca mai bine sa fie in aer si sa se bage niturile atunci cand se imbina, ca e mai usor de despartit asa ...
 
@macleod
Acest sistem merge numai pentru modulele alipite permanent. De exemplu o gara, unde nu poti sa schimbi modulul 1 cu modulul 5.
Sistemul trebuie facut de la inceput, dupa care se aseaza sinele si restul decorului, pentru a asigura o potrivire perfecta.
Pentru restul modulelor nu merge asa ceva pentru ca nefiind facute in acelasi colectiv pot aparea diferente la nivelul liniilor (fata de standard), ce trebuie ajustate in momentul in care se face diorama.
 
pai parca tocmai de asta a fost facut si standardul, tocmai pentru a elimina pe cat posibil discrepantele intre modul de lucru al fiecaruia; ca nu o sa fie niciodata perfect asta e clar, dar una e sa lucrezi cu diferente de cativa milimetri, absolut inerente, care se pot remedia relativ usor, si alta e sa lucrezi cu diferente de centimetri, unde deja in majoritatea cazurilor va trebui construit pe moment un modul de trecere, tocmai pentru ca nu se pupa cele 2 module alaturate la nivel de sine
cu cat este mai restrictiv standardul (sau hai sa zicem cu cat sunt mai multe precizari facute) cu atat va fi mai putina munca la expozitii & stuff - intr-o lume perfecta vii cu modulul, l-ai conectat in nituri, i-ai facut si electrica si gata, in 10 minute e gata de plimbare (stiu ... visez cu ochii deschisi, dar macar e un vis frumos)
 
macleod a spus:
pai parca tocmai de asta a fost facut si standardul, tocmai pentru a elimina pe cat posibil discrepantele intre modul de lucru al fiecaruia; ca nu o sa fie niciodata perfect asta e clar, dar una e sa lucrezi cu diferente de cativa milimetri, absolut inerente, care se pot remedia relativ usor, si alta e sa lucrezi cu diferente de centimetri, unde deja in majoritatea cazurilor va trebui construit pe moment un modul de trecere, tocmai pentru ca nu se pupa cele 2 module alaturate la nivel de sine
cu cat este mai restrictiv standardul (sau hai sa zicem cu cat sunt mai multe precizari facute) cu atat va fi mai putina munca la expozitii & stuff - intr-o lume perfecta vii cu modulul, l-ai conectat in nituri, i-ai facut si electrica si gata, in 10 minute e gata de plimbare (stiu ... visez cu ochii deschisi, dar macar e un vis frumos)

Salut,

Daca citeai atent ce am zis mai sus ai fi vazut urmatorul text:
La modulele construite pe baza standurdului romanesc de module nu se pune problema unei metode de "sincronizare" a modulelor deoarece este dificil ca ea sa fie implementata perfect de aceeasi persoana pe mai multe module, nici nu are rost sa discutam de mai multe persoane din locuri diferite.

Deci, dupa cum spune si Radu, este extrem de dificil ca doua persoane sa faca absolut identic 2 fete de modul, tine cont ca o diferenta de 0.2 mm inseamna deraiere.

Standardul impune distanta intre 2 linii si pozitia liniilor pe module. Aici trebuie respectata cu sfintenie distanta intre cele 2 linii (usor de realizat), pozitia sinei pe modul putand avea eroare de 2-3 mm deoarece modulul poate fi pus mai la stanga, mai la dreapta, mai sus, mai jos cu 2-3 mm.

Deci la modulele standard reglajul imbinarilor se face din reglajul inaltimii picioarelor si din pozitionarea modulelor.
In cazul unei gari doar capetele trebuie sa respecte standardul, modulele intre ele nu.