Cum s-a stabilit

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
eu cred ca daca merge un tren analogic se poate alimenta si digital linia respectiva
cine are loc cu decodor e ok cred ca merge locomotiva si in analogic... eu am incercat si o mers

cat despre accesorii fiecare-si controleaza modulele lui cum zicea paul c

ce as preciza eu ca o condiie ffff importanta distanta de la sol la luciul liniei (partea pe care ruleaza trenul)
am vazut terasamente mai inalte si mai joase asa ca nici cei 3 cm de corectie din picioare nu ajungeau sa imbini modulele 8) in rest sunt deacord cu totul
 
Ex a spus:
....Ia sa ne apucam macar sa facem o expo. in modelul propus, la care sa si participam si apoi sa ne tot dam cu parerile; macar asa sa avem pe ce ne da cu parerile.
...

ai pus punctul pe I....

ca o parere personala,influentata si de ce am vazut la intalnirile "iberice" de module....intai au inceput cu analogul,au facut expozitii,au acumulat experienta si apoi au trecut pe digital,dupa ce toti cunoasteau functionarea complexa in regim modular.
 
cosmin78 a spus:
Ex a spus:
....Ia sa ne apucam macar sa facem o expo. in modelul propus, la care sa si participam si apoi sa ne tot dam cu parerile; macar asa sa avem pe ce ne da cu parerile.
...

ai pus punctul pe I....

ca o parere personala,influentata si de ce am vazut la intalnirile "iberice" de module....intai au inceput cu analogul,au facut expozitii,au acumulat experienta si apoi au trecut pe digital,dupa ce toti cunoasteau functionarea complexa in regim modular.

Exact ! Noi suntem la inceputurile expozitiilor modulare. Doru, ziceai de anul 2010, eu cred ca in 2010 cluburile de afara au deja 10-20 de ani de expozitii. Se poate foarte bine sa facem un manual stufos de 20 de pagini , dar cine il respecta ? Vorbim de statii profesionale digitale dar sigur nu sunt ieftine ? Inca nu avem cluburi asa de stabile incat sa-si permita asemenea cheltuieli (ne chinuim sa strangem bani de chirie).
Haideti sa organizam un an-doi expozitii analogice, sa vedem cine se prezinta, ce lungimi medii de trasee avem, si pe urma sa ne gandim la controale digitale.

Daca chiar vrem sa prezentam modele cu sunet si fum se poate foarte bine ca si la expozitia de la Cluj, facuta o linie izolata legata la o statie Roco unde se rula pe rand cate un tren. Pentru inceput zic ca e destul. Daca reusim sa adoptam standardul (eu zic ca e ca si facut) de dimensiuni deja e un mare pas inainte fata de anul trecut.
 
Doresc sa adaug si eu o parere celor scrise, parare pe care o consider obiectiva, nedorind a participa la sau organiza evenimente de tipul celor descrise.

Utiizarea sistemului analogic nu cred ca reprezinta o problema, nu il consider invechit, prin comparatie cu cel digital. Lucrurile trebuie privite prin perspectiva a ceea ce se doreste a se realiza. Exista doua tipuri de expozitii, cele permanente, de mari dimensiuni, cum sunt cele nemtesti, unde controlul digital nu reprezinta o problema, si cele itinerante, de regula realizate dintr-un carnat foarte lung de module mici, multe dintre ele cu o singura linie si ceva iarba, care au ca scop rularea trenurilor pe o distanta mult mai mare decat cea disponibila in spatiile obisnuite, unde controlul digital nu isi prea are rostul.

Vreau sa remarc de asemenea ca tot ceea ce se face in digital se poate face si in analogic, evident cu munca mai multa, prin alegerea unor solutii tehnice mai laborioase, vorbind aici inclusiv de comanda trenurilor pe un segment de sina in sensuri contrare sau de iluminarea progresiva ori diferentiala in vagoane.

Tipurile de mufe si de cabluri disponibile la ora actuala in mod curent cred ca acopera necesarul de interconectare a modulelor, curentii utilizati fiind in general mici, modulele putandu-se considera consumatori legati in paralel la un bus de alimentare, fara a vorbi de partea de comanda.
 
Mircea,

Intr-un fel ai dreptate; locomotivele digitale merg si pe analogic. Teoretic s-ar putea pune locomotive cu decodor pe linii analogice, dar acestea ar trebui sa fie setate astfel incat sa mearga, si un lucru de retinut, comportamentul in analog a unei locomotive digitale este total altul. Noi am incercat la Balaton sa facem asa ceva, dar din pacate au aparut prea multe probleme. Cat despre alimentarea cu digital, e putin mai complicata treaba, deoarece pe analog avem sectiuni izolate inaintea semnalelor si cabluri mai subtiri care ar putea ceda la tensiuni de digital. Aici fiecare face cum crede. Pana la urma, vorba lui Paul, fiecare isi controleaza modulul lui atat timp cat are ce controla pe ea (statii, halte, etc.).
Cat despre imbinare, sunt defapt 6 cm rezervati pentru reglaj, care mai mault acopera neregularitatile podelei, nu erorile de constructie. Cine nu respecta normele, n-are de cat.
 
eu am vazut la bv anu asta cum nu sor potrivit modulele (fiecare o avut un motiv intemeiat legat de masuratori :-x
si nu-s 6cm la picioarele respective ci 3 cm si un pic (vreo 0,5 spire) ele cresc pe raft la bricolaj din patru in patru cm cred dupa cum ar fi ....12 , 16 , 20cm e vorba de picioarele alea negre ce se-nfileteaza.

dar nu poti sa reprosezi la nimeni nimika pt ca astia-s oamenii ce se implika si fiecare o venit deacas cu ce o avut mai bun ...bravo lor ... toata stima ..in romania
acesti oamenii fac expozitii si nu altii mai talentati. asa ca nu ramane decat sa speram ca la urmatoarea expozitie se -mbina din prima modulele si toti am invatzat din greseli
 
Pai tocmai. Picioarele se fac astfel incat sa se poata regla + 3 cm si - 3 cm. Asta ramane la latitudinea fiecaruia cum face incat sa fie realizabil. Solutii sunt, nu trebuie sa cumparam totul de-a gata.
 
http://www.roxymob.ro/fisiere/Image/Picior%20Italia%20H100,%20H120,%20H150%20mm.jpg picioarele astea dupa 3 cm trec la alt nivel si in romania asta in care traim toti folosesc varianta asta de picior si chiar nu stiu alta cu o marje de reglare mai mare

(nu e +-3cm ) ci e 3 cm dupacare tre sa schimbi picioru) :-x
 
dac a spus:
Poate ar fi util sa aflam de la cei care au organizat pana acum expozitiile la noi, cam care este lungimea in metri-module a traseeleor formate (deci fara a tine cont de linia dubla sau nr. de derivatii dintr-o gara); precum si de nr. de garnituri care ruleaza simultan in astfel de evenimente; avand in vedere si disponibilitatea spatiilor expozitionale.
.

Salut,

Anul trecut la Cluj au fost 28 metri de traseu cu o singura gara conform standardului.

Pentru expozitia de anul acesta estimez prezenta a minim 4 gari plus traseul aferent.

Cred ca deocamdata ne putem lua gandul de la digital,
propun ca mai intai sa facem sa fie totul functional in analog, apoi visam mai departe.
 
Consider ca s-a stabilit ce era de stabilit si e cazul sa inchidem subiectul si sa prezentam forma finala a standardului.
Si evident ca vom pune pe prima pagina a forumului un link direct spre standard.

In continuare putem discuta daca sunt nelamuriri cu privire la aplicarea normelor din standard dar nu discutii cu privire la stabilirea normelor pentru ca aceasta parte s-a incheiat.
 
OK then !

Un singur lucru: cum standardul se adreseaza modulelor ce urmeaza a fi facute de azi inainte, nu cred ca este o mare problema folosirea de la bun inceput a unui bus din conductori de 1,5mm². Este f. bine sa se porneasca cu analog la inceput, dar este indicat sa avem digitalul in minte...
 
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.