Timisoara Nord

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.051
87
Acuma, stiti cum e, nu prea mai imi permit sa sar in tren si sa pozez ici colo, ba mai mult se anunta cu o seara doua inainte ca se inchide cite o linie. Cam prea din scurt ca sa mai poti prinde ultimul tren. Vorba unei reclame, ...he heee umblatul asta nu e asa de simplu cum cred unii...
Asa ca intr-o zi mergind sa platesc banca :D am luat si aparatul la mine si am facut un turneu ,,static" :-? adica o raita prin Gara de Nord.

Se stie ca e dificil de pozat in Timisoara dar am riscat.

R 2027 pentru Arad, desi pe el scrie Petrosani, are liber


pina caut eu un unghi mai bun pentru semnal acesta se schimba




Cel mai greu a fost pe liniile de tragere ale reviziei de vagoane, o data ca am fost vazut si o data ca e plin de boschetari care au desfacut tot ce se putea de pe vagoanele casate. Boschetari care desigur nu sint prietenosi.




Vagoanele IR 371


o linie e ocupata in intregime de vagoanele devastate de boschetari


Se observa ca vagoanele arse s-au indoit si acum ating sina, liniile de marfa de alaturi nu mai au atite vagoane ca odinioara, acum se poate vedea gardul depoului, au mai ramas totusi cimentarele (UCS)


Nu pot sa cred, gardul de sirma a fost furat


trec peste trenul de marfa si dau de GFR


Am noroc, R 9192 Drobeta Turnu Severin e tras mai in fata si nu ma vad din cauza locomotivei. Dincolo de ea? aceeasi 10-11 ceferisti gura casca ce stau la plecarile trenurilor. Nu am reusit inca sa inteleg rost
ul, unii sint un fel de sefuti, altii stau gura casca mai stau pe scaunele alea sub o tuie mare si chibiteaza, maninca seminte, injura, puleaza, fluiera dupa femei. Unul din capitolelel la care CFR ar avea de lucru e si comportamentul angajatilor.

IC 594 cu locomotiva 122 pe care scrie ca e din 1991 si R 2236 Remetea Mica



Merg spre capatul celalalt si printre altele pozez R 9665 Stamora Moravita
Ati crezut ca e mare lucru sa fie LDH + vagon? 80-0540-7 merge la Lugoj asa ca e atasat la R 9618 Lugoj via Buzias, cu 82-0190-7. Cel mai mult regret ca nu l-am prins cind albastra era la urma. De fapt am poze dar nu sint bune.



R 14457 Resita Nord are liber alaturat cu IR 1743 Baia Mare, dar IR opreste ca sa coboare un tip. EEE vremurile cind Oradea se anunta,,... persoanele care au condus calatorii la tren sint rugate sa coboare din vagoane" s-au cam dus, acuma cu robotul asta nici nu mai intelegi ce se anunta. basca nu se aude bine cind huruie un LDH 82.



Baia Mare pleaca de la 7 peron, Resita de la 3 peron



Regiotransul din stinga imaginii vine de la liniile de garare spre grupa liniilor infundate din Nord, liniile Resita, in timp ce de la Arad soseste R 2606. Aradul soseste la linia 2 peron??? Aradul a sosit intotdeauna la linia 7.



R 9593 Jimbolia are liber



in timp ce semnalul urmator indica galben daca nu ma insel


Intre timp pleaca R 9618



Am mai facut citiva pasi, pleaca Jimbolia, semnalul urmator indica verde clipitor



Pleaca si Stamora

 
Din ciclul nici la CFR iarna nu-i ca vara, am dat cite o raita prin gara de nord. Pina cind voi putea face o expeditie.
Normal ca fiind la aceeasi ora in aceeasi locatie pozele pot fi plictisitoare, dar faptul ca a fost zapada parca e ceva in plus.

TFG si GFR sint deja obisnuiti ai locului, mai apare si cite un Servtrans.
Deunazi am vazut niste Falsuri pe care inscriptia SERVTRANS era acoperita cu un X si la inmatriculare se mizgalise cu farab DBSR (ma gindesc ca e Logistic service astia de la DB. Nu poate fi Danube and Black Sea... :D )



soseste R 9575 de la Caransebes, locomotiva are ceva special, placa Elin union, iar in compunere un vagon 000. uau alte serii incep de la 1





R 9593 Jimbolia cu toate 4 vagoane pline pleaca impreuna cu Malaxa R 9665 Stamora Moravita



alta zi alta clima aceeasi locatie, ceva s-a schimbat, sint ud la picioare

477-763-3 asteapta pe 80-0280-0 sa manevreze la peron garnitura IR 371 pentru Budapesta



IR 1837 deviat prin recas a sosit cu ceva intirziere locomotiva urmind a fi decuplata


41-0606-8 se cupleaza la IC 594



alte imagini din gara



40-0709-2 + 40-0048-5 CFr Calatori ( dupa culoare)



IR 1743 Baia Mare



R 9593 astazi e albastru, acum sint destule motoare de cind CFR nu mai face liniile secundare in Banat



R 9618 cu faimoasa dubla tractiune la doua vagoane.


Alta zi alta surpriza, a revenit Acvila, pe R 9196 pentru Drobeta Turnu Severin

Mai tirziu revin in gara, ma intilnesc cu cristi cfr si mai pozez cite ceva
IR 1766

R 2027 Tirgu Jiu





IR 370 de la Budapesta , intirziat



Nu doar Acvila a revenit, fauna e destul de bogata in gara.

 
Date fiind codurile meteo luni mi-a cerut cineva informatii despre trenul 1696 pentru Bucuresti Nord unde avea de rezolvat anumite probleme.

Am intrat pe infofer 1696 circula, 361 nu circula, am intrat pe CFR Calatori 1695/1696 nu circula. :?: :?:

sun la nr. indicat021/9521

....
....
- 1696 circula azi? il vad dat pe infofer si anulat pe CFR Calatori
- aia e lista de ieri 12.02.2012
- dar e afisata si actualizata azi
- la cit pleaca trenu ala? Adica de de la informatii ma intreaba la cit pleaca trenul :confused: :confused: :confused: :confused:

- 21.55
- aaa e anulat si azi
- dar 1822 din Arad?
- din Arad circula
- :confused:

Asadar era optiune prin Arad cu 1822 sau mai tirziu cu 1873 si schimb in Deva cu Isterul 473-2
In fine calatoria s-a aminat.

Acestea fiind datele problemei am zis sa dau o raita prin gara sa vad ce si cum dupa codurile astea.

Prima surpriza


si clasa I 30-76-011-5 Resita Sud Bucuresti Nord cuplate la un tren de Caransebes. Locomotiva acestuia nu are Elin Unieon pe placa dar nici UCM Resita



Soseste IR 370 de la Budapesta.



Deoarece vorbeam la telefon am ratat partea cea mai importanta.
Masina lovise un uliu si l-a adus pina in gara.Asadar fauna bogata in gara de nord, mai mult pasari de prada. Mai lipsesc ciinii din peisaj.



Partea interesanta a acestei raite prin gara acuma vine.
Din 370 coboara un turist, il abordez.
Era din Malaezia si avea bilet pentru Sofia.
Lacatusii imi spun
ca deseara 1696 circula, daa, atunci ce e cu vagoanele astea de Resita aici?
au venit la noi la priza
la Caransebes n-au priza?
pai au dar nu stim de ce ni le-au trimis, dar acuma pleaca la Caransebes, merg la resita Sud si deseara la Bucuresti 1696 e pregatit de plecare.

Duc malaezianul la informatii, 1696 circula deseara, Sofia doar la casa internationala 1.

intre timp colegul cristi cfr se uita pe net si spre Sofia doar din 15.02.

casa 1

casiera(virsta II) vorbeste engleza :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: e amabila si are rabdare sa ne dea toate detaliile :aplauze: :aplauze: :aplauze:
imi spune ca 1696 nu e deblocat in sistem si nu poate da bilete, pentru ea inca nu e sigur ca circula, doar pe la ora 19.00 sau 20.00 in schimb spre Sofia nu circula nimic.

Dar 1822 din Arad?
verifica daca poate da bilete, nu deocamdata e incert pina spre seara.
Hm, dar cu 1873 si schimb cu Ister 473?
este posibil, dar aseara vagonul lui 1696 a fost atasat la 1873 pina in Aradul Nou si de acolo a fost dus in Arad unde a fost atasat la Ister.

CEeeee? adica persoana care voia sa ajunga la Bucuresti avea vagon direct din Timisoara? (povestea de la inceputul articolului)

Sigur ca nu pot verifica daca asa a fost.
Las turistul sa ajunga cumva in Bucuresti, ies la peron convins daca mai trebuia ca la CFR nu stie dreapta de stinga.
Soseste R 9575 de la Caransebes, va mai amintiti cel cu vagonul 000?
Vad ca are alta compunere, 3 vagoane albastre, la peronul 6 :D

3 vagoane de la Bucuresti, Obor, Grivita, Basarab, dintre care unul cu clasa I AB.
Mai lipsea doar Progresul si Baneasa.
Vagoanele au placuta producatorului din DDR acoperita de un strat gros de farba.
Dar ce cauta pe aici? mai sint AB?au si conducta de ABUR.



Vazindu-ne ca pozam mirati, aflam ca aceasta e grupa de Belgrad. Cum Belgradul e anulat a fost bagat in uz pe aici.



La plecare R 9665 s-a schimbat, e verde acum ca s-au eliberat liniile de Radna si Ionel deci sint motoare.



deja cunoscutul R 9618, il pozez pentru ca azi iese din obisnuinta, are doar o locomotiva :(



Cam atit.
 
Este vechi topicul asa ca sper sa nu fiu luat la ochi. In primul rand felicitari pentru poze. Este pacat ca o gara a unui oras asa mare cum Este Timisoara sa arate intr-o stare deplorabila. 4 ani am trecut prin ea de 2 ori pe saptamana si tot ceea ce pot spune este ca se afla intr-o continua distrugere. Singurele lucrari ce se fac acolo sunt de vopsire a bordurilor de pe peron in rest ... nimic. Plina de boschetari, mirosuri imposibile iar de zona liniilor moarte...ce sa mai vorbesc.

Pacat ca un oras asa frumos nu a fost in stare sa intretina o gara. Poate cu noul primar se vor schimba lucrurile. Sper ca atunci cand ma voi reantoarce in Timisoara ... sa am norocul de a vedea gara intr-o alta stare.

Multa sanatate
 
Gara nu are nicio treab㒠cu primă’ria (nică’ieri în ţară’), chiar dac㒠mulţi arunc㒠cu noroi în primă’rii pentru starea gă’rilor. Gara aparţine gestionarului de infrastructură’, CFR S.A. în cazul nostru (deci nici CFR Că’lă’tori, nici Regiotrans nu au ce-i face, toţi plă’tesc chirie la CFR S.A. ca să’-şi desf㒺oare activitatea în gară’). Nu ştiu dac㒠s-a terminat procesul internaţional împotriva statului român (!) deschis de firma care a câştigat licitaţia de renovare a gă’rii prin 2004 (parc㒠2004), apoi i s-a reziliat contractul pentru c㒠a frecat menta. Dac㒠procesul e în curs, nu se pot face alte lucră’ri.
 
Foarte corect dar se auzise de pe vremea fostului primar ca au in plan sa o cumpere. Discutii au existat, ba chiar mai mult oamenii lui Robu au spus ca se afla pe lista de renovari.
 
Procesul s-a terminat la Paris. Au cistigat romanii, acum insa s-a deschis alt proces cu consultantul din Belgia.

Ca daca era sa facem o licitatie cu romani sa vina si sa repare gara nu se putea.
Si cu zidari detinuti si tot se termina in atitia ani.

Primaria ar putea insa sa amendeze CFR pentru ca nu isi intretine imobilul. DAr deja cred ca mirosurile din gara m-au ametit si vorbes aiurea.
 
Recent a fost un reportaj TV unde reportera arata starea dezastruoasa a locatiei, precum si ipostaza incremenirii acesteia in timp. S-a venit iar cu povestea litigiului intre parti, o gluma oricum rasuflata. Locatia este una imputita, fiind una dintre cele mai mizerabile gari din tara, cu mult in urma garilor din orase foarte mici.

Daca nu vor sa rezolve de buna voie problemele de acolo, ar putea fi oricum date amenzi cu ghiotura de catre sanepid sau cum se mai cheama acum, pentru ca probabil pentru proasta gestiune a locatiei nu raspunde nimeni. Se arata un penibil cu un trafalet care se muncea cu acoperisurile peroanelor ce stau sa cada, lucru facut oricum aiurea.

Sansa ar fi poate cu noul primar daca si-ar atinti atentia asupra acestei locatii, pentru a lua masuri, cu sau fara litigiul in cauza.
 
stageexp, daca va aduceti aminte prin luna martie cred ( nu cunosc luna exacta) la Timisoara a venit o delegatie Sarba, cu aceasta ocazie au fost zugravite in graba 2 peroane, s-au pornit tabelele electronice ( care aratau ca un pom de craciun, nici de cum sa se poata intelege ceea ce scrie acolo) s-au vopsit bordurile iar boschetarii au fost in concediu pentru cateva zile. Deci daca exista un oarecare interes, in 2 zile... se poate face ceva catuti de putin.
 
Pai se poate face mult, sunt de acord dar aceasta nu depinde de mine sau de alt calator care ar dori sa circule intr-o gara curata, depinde exclusiv de cei care iau deciziile. Iar in aceasta tara de regula deciziile le iau tocmai cei care sunt cel mai putin interesati de subiect.

Un exemplu ar fi ca s-ar putea schimba toate pavelele prin eliberarea de autorizatii de functionare pentru privati cu sucuri si haleala, pe banii acestora. Oricum, sincer nici nu ma intereseaza solutiile, pentru ca la urma urmei nu sunt factor decizional ci platitor de impozite si inca nu mici. Asa ca am dreptul, vorba reclamei nu ca cetatean european ci ca cetatean roman sa pretind ca banii mei sa fie corect gestionati si sa traiesc intr-un oras frumos. Dar probabil ca nimanui nu-i pasa de asta.

Ca o parere personala, aceasta gara probabil va ramane in stadiul de infectie actuala inca multa vreme.
 
Asa cum spuneam ceva mai demult o solutie pentru reabilitarea Garii de Nord ar fi implicarea primarului actual, care a reusit sa faca mai mult in cateva luni decat cei dinainte in multi ani. Si iata ca aceasta stire a venit, se pare ca primarul a reusit sa faca rost de 1.3 milioane de euro in regim de urgenta de la minister pentru amenajarea acestei zone infecte a orasului. Daca aceasta initiativa se va pune in practica, la fel ca si linia de mare viteza care se preconizeaza a fi construita in parteneriat european, va fi o mare reusita pentru un oras care se vrea civilizat.

Stirea a fost data aici:

http://www.tion.ro/robu-anunta-ca-s-au-gasit-bani-pentru-reabilitarea-garii-de-nord/1172736
 
"Timişoara, pe harta reţelei feroviare de mare viteză’. Proiectul, demarat în 2012."

http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/timisoara-pe-harta-retelei-feroviare-de-mare-viteza-proiectul-demarat-in-2012-171518-1.html

http://www.adz.ro/meinung-und-bericht/artikel-meinung-und-bericht/artikel/mit-dem-eilzug-durch-das-dreilaendereck/
 
catalin_gym a spus:
stageexp, daca va aduceti aminte prin luna martie cred ( nu cunosc luna exacta) la Timisoara a venit o delegatie Sarba, cu aceasta ocazie au fost zugravite in graba 2 peroane, s-au pornit tabelele electronice ( care aratau ca un pom de craciun, nici de cum sa se poata intelege ceea ce scrie acolo) s-au vopsit bordurile iar boschetarii au fost in concediu pentru cateva zile. Deci daca exista un oarecare interes, in 2 zile... se poate face ceva catuti de putin.

Aseara am vazut la stiri ca atunci s-a filmat o reclama in Gara de Nord.De aceea s-au zugravit peroanele.

http://www.mediafax.ro/life-inedit/imagini-cu-gara-de-nord-din-timisoara-in-campania-de-promovare-a-noului-film-din-seria-james-bond-video-10109567

Desi actiune este la inceputul secolului XX pina la secinda 02 se observa un aparat de aer conditionat in stinga.

Si in prezent se spoiesc peroanele in gara nu stiu in ce scop.
 
Pai vopsitul peroanelor este singura actiune posibila cu o galeata de tifel si un trafalet fara nici o investitie.

Este adevarat si ceea ce se spune despre proiectul trenului de mare viteza. A fost un simpozion la care au participat multe capete luminate europene din domeniul transporturilor feroviare precum si reprezentanti de-ai nostrii de la transporturi si ingineri feroviari care au pus bazele unor discutii referitoare la o linie de tgv care sa includa si gara timisoreana.

Acum vom trai si vom vedea daca aceste lucruri se vor si materializa vreodata. Oricum ar fi mai interesant sa se investeasca in infrastructura pentru a putea circula cu viteze normale pana la Bucuresti macar.
 
Dar daca o sa cautam emisiunea de la Antena 3 unde capetele luminate puneau la indoiala faptul ca HSr o sa ajunga la Budapesta? si declaratiile celor de la OBB?
 
De vanzare pe ebay
http://www.ebay.de/itm/Bahnhof-inTemeschburg-Timisoara-Banat-Rumanien-/361187592159?pt=Militaria&hash=item54187547df