Gara Govajdia

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Rogames

New Member
17 Decembrie 2011
8
0
Brasov
LOCATION
Brasov
(Govajdie 1905)

"Furnalul din satul hunedorean Govajdie, cunoscut pentru faptul c㒠a produs fonta necesar㒠realiză’rii mai multor elemente de rezistenţ㒠ale Turnului Eiffel, va fi reabilitat şi pus în valoare din punct de vedere turistic în baza unui proiect cu finanţare nerambursabil㒠estimat la 1,5 mi­lioane de euro, informeaz㒠Agerpres.

Proiectul a fost elaborat de Primă’ria comunei Ghelari, pe raza că’reia se afl㒠satul Govajdie, şi va fi finanţat prin Programul Operaţional Regional dup㒠organizarea licitaţiei publice de execuţie."Intenţionă’m ca lucră’rile de reabilitare ale furnalului s㒠fie începute în primă’vara acestui an şi s㒠se încheie în toamnă’. în cadrul proiectului va fi refă’cut acoperişul halei în care se afla furnalul, vor fi efectuate reparaţii la fundaţie şi vor fi consolidate zidurile. De asemenea, va fi refă’cut㒠gara veche din Govajdie, dup㒠modelul iniţial din anul 1800</B>
<B>[de fapt 1900]", a declarat ieri primarul comunei Ghelari, Ioan Bulbucan.
în proiect a fost inclus㒠şi reabili­tarea că’minului cultural din Govajdie, acesta urmând s㒠fie transformat în Muzeul Fierului. în acest loc vor fi posibile proiecţii tridimensionale cu imagini ale furnalului, în diferite perioade ale existenţei acestuia. Lâng㒠Muzeul Fierului vor fi amplasate câteva case tradiţionale din Å¢inutul Pă’durenilor.

Turiştii interesaţi de aceste obiective vor fi aduşi din Hunedoara la Govajdie cu o replic㒠a mocă’niţei, deosebirea fiind c㒠vagoanele trenuleţului vor fi montate pe roţi din cauciuc şi nu pe boghiurile de cale ferata îngustă’. Traseul gândit de autorită’ţile locale include Castelul Corvinilor din Hunedoara, Catedrala Ortodox㒠din Ghelari ? singura dintr-o comun㒠românească’, intrarea într-o min㒠de fier, furnalul şi Muzeul Fierului din Govajdie.[...]"

Text preluat din Jurnalul National.

Exista oare planuri cu gara, era model tip, sau poate doar din fotografii s-o reconstituie?
 
Gara veche din Gavojdia e de fapt inglobata in actuala gara. Reconstituirea "ca la 1900 " e o poveste, pentru ca ar trebui sa darame aripa din stanga.

Statia Gavojdia era la 1900 o statie clasa a 3-a MAV. Planurile si alte informatii gasesti pe acest site.
 
Dar Gavojdia e pe linia 900 si avea legatura cu Nadrag pe linie ingusta. In judetul Timis.

Aici e vorba de linia ingusta din judetul Hunedoara. E Govajdia.
 
@ Catalin:



Vezi aici:

http://ro.wikipedia.org/wiki/Calea_Ferat%C4%83_Minier%C4%83_Ardelean%C4%83

Oricum, am serioase indoieli privind rezultatul lucrarilor, intrebandu-ma ce as putea sa inteleg din propozitia asta: "deosebirea fiind c㒠vagoanele trenuleţului vor fi montate pe roţi din cauciuc şi nu pe boghiurile de cale ferata îngustă’".

Ce sa inteleg de aici? Ca nu vor merge pe sine? Or sa toarne asfalt peste traseul caii ferate si in cele din urma in loc de locomotive vor fi folosite niste tractoare "mascate" in locomotive ca la Mamaia?

Daca este asa, o sa iasa un kitsch de toata jena!
 
Refacere "gospodareasca", precum atatea altele in Romania. Oricum, nu cred ca e cineva dispus sa refaca sinele de cale ferata, pana nu iese comisionul gras.
 
...Asa o sa faca, Victorian, o bataie de joc...din ce am vazut si eu prin presa nu va fi reabilitat traseul fostei mocanite...vor aduce niste "TI-TI-car-uri" tractorase mascate, care vor merge pe SOSEA de la Castelul Corvinilor catre Teliucul Inferior, Ghelari, Retisoara, Govajdie si inapoi la Hunedoara.


Oricum colegul de forum COMBO, ne poate lamuri cel mai bine ce anume se va face acolo...
 
Am gasit pe fortepan multe poze cu linia ingusta Retisoara.

http://www.fortepan.hu/?tags=Transylvania%2C+Ghelari%2C+&x=6&y=5&view=query&lang=en&q=