Hunedoara - Gara Mica

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
5
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
504090988460a51871a222.gif

Calin din Hunedoara a postat o serie de imagini deosebite.
Caline daca ai putea tu sa postezi din nou pornind de la imaginile cu portale...

1765501424464606ee8d651.jpg


Asa cum a spus si Rally, vom incerca in acest topic sa facem o prezentare cat mai "inspirativa" (nici nu stiu daca exista cuvantul asta..) a unor tronsoane de cale ferata, gari, material rulant existent sau fost, asa cum exista sau au existat ele in realitate, in speranta ca vor folosi celor ce isi construiesc o diorama tematica. Pentru ca acest material sa fie cat mai concludent si de ajutor, va rugam ca cei care aveti posibilitatea, sa postati imagini, materiale, filmulete, detalii tehnice in legatura cu numele topicului. Astfel, cu siguranta ca vom gasi aici un documentar folositor acum sau mai tarziu.
Voi incepe cu fotografiile unor portale de tunel de pe ruta Simeria - Petrosani, tronsonul Crivadia - Merisor.







Atat deocamdata despre aceasta ruta, voi reveni la acest subiect pe parcurs, pana atunci, cei interesati de acest tronson pot cere detalii lui LDH.
 
Calin_CBR

In municipiul Hunedoara, pe langa gara CFR, mai exista o gara...GARA MICA. De fapt, ea nu mai functioneaza ca gara din 1990, insa a ramas ruina cladirii ce adapostea odata GARA MICA. Aceasta "Gara mica" chiar a functionat pana in 1990 si avea linii pentru mocanita, care aducea minereul din muntii Poiana Ruscai catre combinatul siderurgic. De asemenea, de doua ori pe zi (o plecare si o sosire) erau atasate si doua vagoane de calatori, vechi de cand lumea, cu geamuri care se deschideau ca si la masina, invartind de o manivela si banchete din lemn, insa frumoase si cu aer nostalgic. Gara este situata in apropierea Castelului Corvinestilor la aproximativ 50-100 de metrii, pe o culme vecina cu cea pe care este ridicat castelul, unite printr-un pot metalic cu imbinari nituite. Astazi, prin bunavointa unui domn pasionat de trenuri si "bolnav" de linie ingusta, care lucreaza inca la depoul de mocanite de 26 de ani, am aflat mai multe detalii. Linia a avut o lungime totala de 16,3 km, un ecartament de 76 cm si o latime a sinei de 40 mm. Acum mai este utilizabila doar o portiune de 400-500 metri de cale ferata ingusta, iar singurele vagoane care mai circula efectuand diverse manevre sunt cele pe care le veti vedea in fotografii.

Iata fosta GARA MICA, de unde in zilele libere urcau voiosi in vagoane oamenii muncii din municipiul Hunedoara, cu destinatia - zona de agrement Govajdia. Aici specific ca Govajdia se afla la 11 km de Hunedoara, pana acolo calea ferata trecand si prin doua tunele. La Govajdia erau detasate cele doua sau trei vagoane de calatori, iar restul garniturii mai parcurgea la deal 5 km, pana la Craciuneasa, unde erau incarcati vagonetii cu minereu.





Cateva imagini cu portiuni din calea ferata care mai exista si cu podul "Nr. 1", care dupa spusele domnului Hazu, administratorul, mecanicul de locomotiva si intretinatorul liniei, vagoanelor si locomotivelor, este primul pod curb din Romania.









 
Calin_CBR

Podul curb a fost vopsit anul trecut, cred ca de alpinistii utilitari. Tot aici vreau sa mentionez inca o data ca linia, atat cat mai este din ea, vagoanele si trei locomotive sunt functionale datorita unui singur om - Dl. Hazu, care lucreaza in domeniu de 26 de ani. Mai intai a fost, il citez pe dumnealui: "inghesuitor de piatra sub sine", apoi ajutor de mecanic (inca mai functionau "negrele", cum le spune dansul aburoaselor, si erau 3 la numar), apoi mecanic, iar acum, in depoul unde pana in 1992 lucrau 126 de oameni, a ramas doar dumnealui....si printre altele, preferata sa -"Regina Albastra", care din pacate este nefunctionala, folosita pentru piese de schimb....
 
Calin_CBR

@ ALX

Da, zona e chiar superba....Linia mai este folosita doar pentru diverse manevre, probabil ...doar datorita iubirii lui nea Hazu pentru aceasta linie ingusta si tot ce inseamna ea....Dumnealui s-a bucurat foarte mult cand a vazut ca cineva il intreba despre linie, locomotive, vagoane....i-am intrat sub piele cum s-ar spune si a promis ca ma va anunta cand va face urmatoarele manevre. De asemenea, sambata imi va aduce ceva albume cu foto si materiale despre inceputurile acestei cai ferate.

@ amiel

din cate am mai vazut pe forum, daca specifici sursa sau citezi corect, nu cred sa fie vreo problema. Ceea ce cred ca ar trebui sa respectam cat mai mult posibil este locatia - Romania si tema topicului.
 
Calin_CBR

Dupa o schita pe care o posed si dupa alte harti ale zonei, cred ca acesta era traseul caii ferate pe harta lui LDH. Maine voi avea mult mai multe detalii, harti, fotografii...



Cu verde aprins am trasat portiunile unde cred ca sunt tunelele. Maine vom afla daca sunt bun la orientare dupa harta.... :p
 
Am informatii ca ne asteapta ceva surprize placute aici :roll: ....mai mult nu va spun, si eu le astept :|
Salutare si bine v-am regasit, fratilor!
 
Salut Dorule!

Hehehe...nici-nici! Secretul ramane secret, pentru ca surpriza sa fie mai mare, dar tu de ce faci pe nestiutorul? :twisted:
 
eeeee
si iata ca secretul iese la iveala....

daca tot am ajuns in judetul hunedoara, puteam sa nu ma intilnesc, oare, cu calin? si ne-am intilnit. am mers pe traseul actual al mocanitei pe jos si am facut o groaza de poze. am mai fost si pe unde s-au scos sinele, dar putin. data viitoare speram sa facem traseul intreg si sa-l marcam pe harta cu precizie.

ca si calin, am inceput cu gara mica

HPIM5266.jpg


HPIM5267.jpg


linia - care odinioara era 'liniile' - de garare pt vagoane de minereu, cu directia spre combinat

HPIM5269.jpg


aici erau liniile pt trenuri de calatori

HPIM5268.jpg


si plecam la drum

HPIM5270.jpg


un pod despre care nenea hazu - prezentat anterior de catre calin - spune ca e primul pod in curba din tara

HPIM5271.jpg


HPIM5272.jpg


HPIM5273.jpg


o vedere catre traseul liniei de la gara pina la pod in care se poate observa si castelul corvinilor

HPIM5275.jpg


si cu zoom, sa vada ochiul meu... semnalul! 'semnalul' pt ca e singurul de pe traseu

HPIM5274.jpg


si iar la drum

HPIM5276.jpg
 
la depou am lasat masina si am luat-o pe jos. dar in fata usii remizei am vazut un carucior. ei bine, nu va vine sa credeti la ce foloseste: la intors linia adica, se ia linia de pe stinga si se pune pe dreapta, astfel incit exteriorul ciupercii sinei devine interior, asta ajutind la lungirea vietii liniei

HPIM5277.jpg


HPIM5278.jpg


o vedere rapida spre vagoanele din depou

HPIM5303.jpg


si iar pe sine

HPIM5305.jpg


in spatele remizei am gasit un cuptor

HPIM5306.jpg


HPIM5307.jpg


aici se introduc traversele uzate si se ard, iar deasupra se baga nisip pentru a fi uscat si pus in nisiparele locomotivelor

HPIM5308.jpg


degradare

HPIM5309.jpg


o gramada de traverse din beton

HPIM5310.jpg


un macaz

HPIM5312.jpg


HPIM5313.jpg


HPIM5314.jpg


un alt pod, de data asta in 's'

HPIM5315.jpg


HPIM5316.jpg


HPIM5317.jpg


poze de pe traseu

HPIM5330.jpg


HPIM5318.jpg


HPIM5319.jpg


HPIM5320.jpg


HPIM5321.jpg


un adapost fara cale de acces

HPIM5322.jpg
 
si aici se termina linia, adica la fabrica de talc

HPIM5327.jpg


macazul catre rampa de descarcare

HPIM5328.jpg


alta fosta linie in gara

HPIM5329.jpg


linia spre rampa

HPIM5325.jpg


HPIM5323.jpg


rampa de descarcare

HPIM5324.jpg
 
de aici linia lipseste, dar se vad inca terasamentul ,podurile,tunelurile si lucrarile de arta

HPIM5326.jpg


dupa pod, linia mergea pe la marginea padurii

HPIM5343.jpg


HPIM5342.jpg


printre tufe

HPIM5331.jpg


HPIM5332.jpg


o traversa ramasa in terasament

HPIM5333.jpg


HPIM5334.jpg


pina la primul tunel

HPIM5335.jpg


pe plafon se mai pot observa urmele de fum de la 'negre'

HPIM5337.jpg


iata si 'luminita de la capatul tunelului'

HPIM5336.jpg


apoi ne-am intors la masina si am luat-o spre govajdia. pe drum am fotografiat podurile care mai erau

HPIM5379.jpg


HPIM5380.jpg


HPIM5381.jpg


HPIM5382.jpg


un pod pazit cu strasnicie chiar inainte de govajdia

HPIM5345.jpg


ham, ham

HPIM5346.jpg


apoi linia traverseaza soseaua si trece peste alt pod, din pacate lipseste tablierul, dar se mai pot observa capetele

HPIM5344.jpg


si ajunge in agara la govajdia

HPIM5348.jpg


HPIM5351.jpg


aici se incarcau vagoanele cu balast sau minereu

HPIM5349.jpg


aici a fost cladirea garii

HPIM5352.jpg


in departare se vede o constructie veche. este unul din primele furnale industriale din tara

HPIM5350.jpg


chiar linga furnal e un pod metalic si un canton

HPIM5378.jpg


din pacate a trebuit sa ne oprim aici. timpul nu ne-a permis sa mergem mai departe.