Baile Herculane

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

lonutz

Member
5 Septembrie 2009
44
0
Baia Mare
YAHOO
ionut_contact
LOCATION
Baia Mare
Cateva poze facute in concediu, in jurul acestei deosebite gari

Iesirea spre Timiosara



Chiar daca este o gara stiuta ca fiind cu 2 linii,din acest capat,se ramifica o a treia linie, infundata pe care in trecut garau trenurile ce aduceau turisti in statiune



Se observa intre linia 2 si 3 peronul si stalpii de iluminat



Cladirea vazuta din strada



Si de pe peron, unde se vad si semnalele repetitoare



Din pacate peronul arata foarte rau...E de neinteles cum se poate lasa asa o cladire, asa o gara importanta, care deserveste o statiune unica prin vechimea ei, sa se degradeze asa... :( :(



Cateva Imagini cu niste detalii ale acestei frumoase cladiri



Cateva imagini si in celalalt capat al garii, spre Orsova



Aici peronul arata mai bine, mi-am amintit perfect cum ma plimbam pe aici in 1990 cand aveam 8 ani si am fost cu ai mei in concediu, si zilnic ii puneam sa ma aduca la gara



Trece si un inter city



La iesirea spre Orsova este o scurta restrictie



Am mers vreo 100 de metri in directia Orsova, dupa iesirea din gara



Semnalele de iesire spre Orsova, se observa in plan mai apropiat un mic monument cu numele orasului; Aici se desprinde din drumul european E70 si un drum ce duce in statiune



In urmatoarea imagine se creeaza o falsa impresie ca M900 ar fi dubla :p

 
Bravo Ionutz, multumesc pentru poze! Gara Baile Herculane e cu siguranta una dintre garile interesante ale Romaniei si categoric ar merita o soarta mai buna. De ce este lasata in paragina? E simplu: i se arata cam tot atata grija cat se arata si altor parti ale frumoasei noastre Romanii, cu exceptia buzunarelor largi ale guvernantilor! ;-)
 
Salutare,
pentru a nu mai deschide un alt topic si a creea dezordine, deci pentru ca informatia sa fie concentrata pentru doritori, vin si eu cu cateva imagini ale acestei frumoase gari.




 
Se pare c㒠asta este felul în care o clă’dire de staţie arat㒠bine, comparativ cu altele... în administrarea cui sunt clă’dirile de staţie, dac㒠ştiţi cumva? CFR, Autorită’ţi locale?
 
Nu stiu cui apartin garile. Adevarul este ca, din punctul meu de vedere, la haosul instalat prin tara din anumite puncte de vedere, nici nu prea conteaza. Daca e cazul, responsabilitatea se poate plasa de la o institutie la alta.

La Herculane, pe exterior gara arata inca acceptabil, in schimb ceea ce tine de vechile locatii de patrimoniu arata jalnic. Asta e.

Trebuie studiat pe net sau poate lamureste problema cineva care cunoaste aceste aspecte. Din punctul nostru de vedere, ca pasionati de domeniu feroviar, nu conteaza la cine sunt parghiile, nu prea avem cum influenta lucrurile.
 
Cum adica ale cui sint garile? sint ale CFR infrastructura. exista insa in garile mari anumite cladiri care apartin altor firme din CFR, marfa, calatori, fosta SAAF, etc, etc
 
Pai in general da, dar se pare ca mai sunt si situatii particulare. De exemplu cand o gara este considerata monument istoric, si este marcata ca atare, cred ca trece in patrimoniul ministerului culturii. Este posibil ca si unele primarii sa intervina, de exemplu la Deta locatia garii se doreste a fi folosita la comun de mai multe institutii ale statului. Unele gari mici de la sate din cate stiu sunt date in chirie sau vandute catre angajati cfr, sunt de altfel cele care nu au fost distruse.
 
stageexp a spus:
De exemplu cand o gara este considerata monument istoric, si este marcata ca atare, cred ca trece in patrimoniul ministerului culturii.

Nu trece nimic în patrimoniul Ministerului Culturii... ră’mân la proprietar (adic㒠CFR S.A.), c㒠doar nu o s㒠plă’teasc㒠Ministerul Culturii impozitele şi întreţinerea. Doar c㒠proprietarul e obligat s㒠menţin㒠clă’direa în forma original㒠(deci fă’r㒠termopane, uşi zidite, aer condiţionat la geam). Evident, nimeni nu verific㒠respectarea regulilor, iar când clă’dirile monument istoric (în general, nu neapă’rat staţii de clae ferată’) sunt pe terenuri valoroase fie sunt lă’sate s㒠se dă’râme (sau s㒠se justifice c㒠nu se mai pot renova şi prezint㒠pericol), fie se d㒠şpag㒠unde trebuie ca s㒠se poat㒠demola, vezi ce se întâmpl㒠prin Bucureşti.
 
Asta e problema de fapt, cu propietarul. Dac㒠n-are bani şi interes se alege praful de monumente. Mi s-ar pă’rea mai deştept ca o clă’dire de staţie de calitatea acesteia sau de calitatea celei din Brad s㒠fie în administraţia primă’riei.
 
Cateva noi imagini, cu gara parasita Herculane, monument istoric dupa cum o descrie o placa sau monument al prostiei locuitorilor acestor plaiuri care prefera sa distrigura tot ceea ce s-a construit cu ceva vreme in urma (nu conteaza daca sunt zeci sau sute de ani).

Gara are o arhitectura unica, cu putin efort ar putea arata fantastic si ar putea fi inclusa intr-un circuit istoric (ca multe altele). Din pacate se poate descrie acum ca loc jalnic, imputit, cu toalete infecte, ziduri darapanate, este pustiu singura persoana din zona fiind un boschetar pseudoadormit.







P.S.
Pe vremuri photobucketul era o aplicatie ok, acum s-a transformat intr-un soft care iti pune rabdarea la incercare, are multe buguri si merge extrem de prost.
Parerea mea.
 
Frumoasa gara! Multumesc pentru poze, eu nu am reusit sa ajung acolo.

Ti-am editat link-urile :D
 
Din pacate se poate descrie acum ca loc jalnic, imputit, cu toalete infecte, ziduri darapanate, este pustiu singura persoana din zona fiind un boschetar pseudoadormit.

Culmea este ca descrierea se refera la una din garile emblematice ale fostei societati austriece StEG, si inca una dintre cele mai reusite..

@Stageexp: cu vagi diferente regionale, descrierea ar putea fi corecta pentru toate garile din Rromanica. Dupa parerea mea entitatea numita CFR a murit demult. Noi o mai vedem miscand, dar e numai un soi de zombie...
 
Salut,

pentru cei care mai ajungeti acolo:

- foarte interesant si vechi este termometrul care se vede deasupra uneia dintre usi. Merita salvat pana nu se evapora...
-ceasul era acum ceva vreme functional, inclusiv pendula din interior (legata de acelasi mecanism ca ceasul de peron).
-incercati sa pozati profilele din care este facuta frema. Sunt Resitza...purtand vechile stante ale fabricii hunedorene, pe vremea ...
Sunt cupoane de sina, din memorie cred ca e tip 24.

Lampa aia de peron infipta in soclul clasic, e de mare arta...

In rest, trista realitatea acestei gari.
 
Că’tă’line, te rog în P.M. dă’-mi amă’nunte despre termometru şi altele.......voi încerca s㒠fac o pauz㒠de 45 de minute cu primul convoi pe care-l duc prin zon㒠(Nă’dlac-Calafat Pod) , dar s㒠fie pe "lumina zilei"..... Ultima trecere pe la Herculane am fă’cut-o în 17.03 2014 la ora 05:48..........
 
Pe un perete al garei este un termometru vechi. Eu nu am reusit niciodata sa il prind ca lumea.
 
Salut,

sper sa nu fie cu suparare ca raspund public nu pm. Dan a scris corect, pe un perete al garii (se vede si in pozele de mai sus in partea superioara a unei usi de acces) un termometru interbelic, facut de o firma din Timisoara (din memorie, n-am mai trecut de fix 10 ani pe peronul acestei minunate gari).

cum imi plac enorm aceste detalii care se incapataneaza sa se lupte cu timpul, am zis ca merita sa va atrag atentia ca inca exista acest termometru.

toate bune,
 
Salutare.
Sunt sanse destul de mari sa ajung cat de curand la Herculane.
Afara de cele enumerate de mai sus ar mai fi si alte elemente de pozat in cazul in care reusesc sa ajung?
Si inca o intrebare, probabil stupida dar, este casa de bilete?
 
.......Nu de putine ori am auzit despre Gara din Baile Herculane ca ar fi considerata cea mai frumoasa gara din tara. Si nu era nici o exagerare! Cladirea acesteia, construita in stil baroc, intre 1878 si 1886, dupa planurile arhitectului A. D. Serres, reproduce castelul de vanatoare al imparatesei Maria Tereza, aflat in apropierea Vienei.......
Sursa -Formula As
 
....Peronul cu bolta înverzită’, iedera, termometrul companiei Kecskemeti Timişoara, indicând precis peste atâtea decenii, ca de altfel cele dou㒠ceasuri Paul Garnier Paris, cel de pe peron şi cel din sala principală’, cu ghişeul de bilete, iat㒠repere ale unui punct feroviar remarcabil…..

Sursa aici

Imagine termometru